קבוצה מאינדיאנפוליס במיכרז החוזר להפרטת מערכת המים בפרדס חנה

חברת המים של אינדיאנפוליס (IWC) רכשה את המיכרז החוזר להפרטת מערכת המים והביוב של פרדס חנה ומתכוונת להתמודד, לאחר שלא עשתה זאת במיכרז המקורי שבוטל על ידי בית המשפט.

הגשת הצעות המיכרז, שנקבעה ל-1 ביוני, נדחתה ל-22 ביוני, עקב בקשה של מתמודדות פוטנציאליות. חברות נוספות שרכשו את המיכרז הן מילגם, א.צ.מ.ת ורותם פיתוח. לגלובס נודע, שקבוצת קרדן השקעות, הכוללת את ג'נרל דז'ו הצרפתית שזכתה במיכרז המקורי שבוטל, לא רכשה את המיכרז ולא מתכוונת להתמודד. בקבוצה מעריכים, שמכיוון שהפכו את התנאים הכספיים שהציעה לתנאי סף במיכרז, אזי סיכויי הזכייה שלה מאוד נמוכים.

כזכור, החברה לתשתיות מים זורמים בבעלות עיריית פרדס חנה ותאגיד הביוב של ישובי נחל חדרה, פירסמה מיכרז חדש להפרטת משק המים, הביוב והתיעול בפרדס חנה, לאחר שבית המשפט העליון ביטל את המיכרז המקורי, לאחר עתירה משפטית של שתיים מהחברות המפסידות במיכרז, שנדחתה במחוזי והתקבלה בעליון.

במיכרז זכתה קבוצת קרדן וג'נרל דז'ו הצרפתית. שתי הקבוצות המערערות היו מים ברוכים של מילגם וברן שירותים וקבוצה המורכבת מ-OMI האמריקנית, חברת ארד דליה וחברת א.צ.מ.ת, בבעלות החברות צור, מאמץ ואמץ.

הטיעון שנדחה במחוזי והתקבל בעליון היה, שאף אחת מהקבוצות לא עמדה בתנאי של סיווג קבלני בלתי מוגבל שהיה במיכרז, ולמרות זאת ועדת המיכרז החליטה לא לבטל את המיכרז. לאור החלטת הביטול פורסם המיכרז החדש ללא דרישה כלל לסיווג קבלני אלא אך ורק עמידה בדרישות החוק.

הרעיון הוא, שחברה פרטית, בבעלות חלקית של חברה זרה שלה ניסיון בפרויקטים מעין אלה ברחבי העולם, תקבל זיכיון ל-20 שנה לניהול המערכת, תשלם דמי קדימה למועצה המקומית ותיצור יחסים חוזיים עם התושבים.

לפי תנאי המיכרז הראשון, הזכיין הזוכה משלם סכום של כ-2 מיליון דולר כדמי זיכיון ראשוניים במעמד חתימת החוזה. מעבר לכך, הוא נדרש לשלם את כלל הוצאות ההפעלה השוטפת של החברה העירונית וכן דמי זיכיון חודשיים נוספים. נוסחת השקלול חילקה את הנקודות שווה בשווה בין גובה דמי הזיכיון החודשיים וההצעה המקצועית.

במיכרז החדש שונתה הנוסחה. הקבוצה הזוכה תשלם את הסכום אותו הציעה קבוצת קרדן במיכרז הראשון - 180 אלף שקל בחודש - והתחרות הכספית תהיה על תשלום דמי הזיכיון הראשונים, כאשר הוא יהווה %40 מהשקלול וההצעה המקצועית %60