קבוצת גנגר צפויה להגיש בימים הקרובים בקשה רשמית לכינוס אסיפה באי.אס.סי לשם החלפת הדירקטוריון

אשר אדלמן מצטרף לתמיכה במועמדיו של גנגר * גנגר: "מעולם לא נתקלתי בהנהלה שחצנית ויהירה כל כך כמו באי.אס.סי. זה מקרה קלאסי של הנהלה שהתנתקה מהמציאות. הנהלה כזו חייבים להחליף"

לפני חודש בדיוק הודיע איש העסקים אריה גנגר, בעל השליטה בחברת חיפה כימיקלים ואשר מחזיק מניות בחברת אי.אס.סי, על כוונתו לפעול כדי להביא לשינויים בדירקטוריון החברה, כך שהשליטה בו תעבור בפועל לקבוצתו.

גנגר, אשר מחזיק יחד עם איש העסקים האמריקני ברנרד גוטשטיין כ-%17 ממניות אי.אס.סי, שלח להנהלת החברה מכתב ובו דרש את החלפתם של שלושה דירקטורים ואת צירופו של דירקטור נוסף. הנהלת אי.אס.סי סירבה בנימוס, ולגנגר וגוטשטיין לא נותר אלא לפנות לצעד הבא.

בכוונתם של השניים להגיש כעת בקשה רשמית לכינוסה של אסיפה כללית שלא מן המניין באי.אס.סי, אשר תדון בהצעתם לשינויים בדירקטוריון החברה. ההערכות הן כי הבקשה תוגש במהלך הימים הקרובים. על פי פקודת החברות הישראלית, אסיפה שלא מן המניין בחברה ציבורית תכונס בעקבות דרישתם של מחזיקי %10 מהמניות, ומכאן שגנגר וגוטשטיין עוברים בנקל את המשוכה הזו.

בפקודת החברות נכתב כי במקרה כזה יש לכנס את האסיפה "מיידית". עוד נאמר בפקודת החברות כי אם לא תכונס אסיפה בחלוף 21 יום ממועד הגשת הבקשה, יכולים המבקשים לכנס על דעת עצמם את האסיפה הכללית. סביר להניח כי אי.אס.סי תמשיך לנסות ולהערים קשיים בדרכו של גנגר, ומכאן שנראה שהאסיפה עצמה תכונס רק בעוד כחודש מהיום.

הצעד של גנגר וגוטשטיין בא בעקבות ההרעה הדרמטית שחלה בחודשים האחרונים בתוצאותיה הכספיות של אי.אס.סי, יצרנית הציוד הרפואי-קוסמטי, דבר שבא לידי ביטוי בנפילת המניה למחיר שפל של פחות מ-5 דולרים.

לאחרונה דווקא חלה התאוששות מסוימת במניה, על רקע מה שנראה כהתפתחותו של מאבק שליטה בחברה, והמניה נסחרת כעת במחיר של 6 דולרים, המשקף שווי שוק של 164 מיליון דולר. כך או כך, אי.אס.סי עדיין רחוקה מאוד מימי הזוהר שלה בוול-סטריט, בהם נסחרה בשווי שוק של כמיליארד דולר.

אריה גנגר מטיל היום את האחריות לדעיכתה העסקית של החברה על הנהלת אי.אס.סי, שהיא לדבריו האחראית הישירה למצב העגום אליו הגיעה החברה. "המחדל הניהולי באי.אס.סי", אומר גנגר, "נוגע לכל תחומי הפעילות של החברה - החל מפיתוח מוצרים וכלה בשיווק. וכשההנהלה לא מתפקדת, ברור שהחברה אינה יכולה להצליח".

"הדירקטוריון הנוכחי מהווה חותמת גומי למעשיה והחלטותיה של הנהלת אי.אס.סי", מוסיף גנגר, "ותנאי ראשון לשינוי במצבה של החברה הוא בחירתה של מועצת מנהלים שלא תשמש כחותמת גומי".

עד היום נהג גנגר להבהיר כי הצעד שנקטה קבוצתו אינו מכוון ישירות נגד מנכ"ל אי.אס.סי ומייסדה, ד"ר שמעון אקהויז. אלא שעכשיו הוא מסיר את הכפפות. "אפשר לחלץ את העגלה מהבוץ", הוא אומר, "והדרך לכך היא שהדירקטוריון, בהרכבו החדש, יבחר בהנהלה הנכונה. יש היום אפשרות להחליף את ההנהלה, ומי שיקבע זאת הוא הדירקטוריון."

גנגר מגנה בחריפות את העובדה שהנהלת אי.אס.סי דחתה על הסף את בקשתו לבצע שינויים בדירקטוריון החברה. "מסתבר שבאי.אס.סי התהפכו היוצרות, וההנהלה היא זו שקובעת את הרכב הדירקטוריון. לא מתקבל על הדעה שהנהלה תכתיב מי יישב בדירקטוריון.

"הכרתי לא מעט חברות ציבוריות בחיי", אומר גנגר, "ואני רוצה לומר לך שההנהלה הנוכחית של אי.אס.סי נגועה ביהירות ושחצנות שלא נתקלתי בהן בשום חברה ציבורית עד כה. זה מקרה קלאסי של הנהלה שהתנתקה מהמציאות ומפגינה זלזול מוחלט בכל סדרי הניהול של חברה ציבורית. זו פשוט חוסר אחריות ממדרגה ראשונה", אומר גנגר.

בתוך כך נודע כי איש העסקים האמריקני אשר אדלמן, המוכר בארה"ב כאשף השתלטויות, ואשר הגיע לאחרונה לאחזקה של כ-%7 באי.אס.סי, החליט לתמוך במועמדיו של גנגר לדירקטוריון.

גנגר מאשר את הדברים ל"גלובס". "זה נכון שלאדלמן ולי יש מטרות שונות (ההערכה הרווחת עד כה היתה כי אדלמן פועל למכירת החברה לגורם חיצוני - ע.מ), אומר גנגר, "אבל גם אדלמן מבין שאי אפשר להותיר את ההנהלה הנוכחית על כנה והוא החליט לתמוך במועמדים שלנו לדירקטוריון. אסור לשכוח שלאדלמן יש אחזקה באי.אס.סי, וברור שיש לו אינטרס לראות את ערך המניה עולה".

למרות שתמיכתו של אדלמן מקנה לקבוצת גנגר רוב מוצק של כ-%24 באי.אס.סי, לעומת ההנהלה הנוכחית, שמחזיקה רק בכ-%15 מהמניות, הרי שגנגר אינו מסתפק בכך, ומבהיר כי קבוצתו מנהלת כעת מגעים עם בעלי מניות נוספים באי.אס.סי כדי להבטיח את תמיכתם באסיפה הכללית.

בחודשים האחרונים נשמעו הערכות פסימיות למדי לגבי האפשרות לחלץ את עסקיה של אי.אס.סי מהבוץ, וזאת על רקע התחרות הגוברת בשוק הרפואי-קוסמטי. אולם גנגר נשמע היום אופטימי בסוגיה זו: "השוק הרפואי-קוסמטי צפוי להערכתי רק לצמוח ולגדול. הבעיות הרציניות באי.אס.סי הן כולן ניהוליות. אני מאמין שעם ניהול נכון אפשר להעלות את החברה מחדש על פסים של צמיחה"