קו-אופ צפון סיכלה את ניסיונו של גד זאבי לרכוש %50 מרשת ההיפרשוק

הפעילה היום זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות כלל ותנובה ברשת הקמעונאות השלישית בגודלה בארץ

האגודה השיתופית קו-אופ צפון, המונה 35 אלף בעלי מניות, הודיעה היום (ג') על הפעלת זכות סירוב ראשונה לרכישת מניותיהם של כלל ותנובה ברשת ההיפרשוק - %50. עם השלמת הרכישה תחזיק האגודה השיתופית בבעלות המלאה על רשת הקמעונאות השלישית בגודלה בארץ, שנוצרה לפני כשלוש שנים במיזוג בין רשתות קו-אופ צפון והיפרשוק.

יישום הודעתה של האגודה השיתופית ימנע מאיש העסקים גד זאבי לרכוש את מניותיהם של כלל ותנובה בהיפרשוק. זאבי, שקיבל בעת רכישת הבעלות בכלל סחר בתחילת השנה אופציה לרכישת המניות, הופתע בשבוע שעבר מהודעת האגודה השיתופית, לפיה במקרה שיממש את האופציה, תפעיל את זכות הסירוב הראשונה שבידיה לרכישת יתרת מניות היפרשוק.

המחיר המקורי של האופציה עמד על 98.5 מיליון שקל (לפעילות הקמעונאות של הרשת, ללא נכסי הנדל"ן, שיישארו בבעלות כלל ותנובה). בתחילת השבוע הודיע זאבי לכלל ותנובה כי הוא מוכן להעלות את המחיר ב-500 אלף שקל, עד ל-28.7 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התנהלו חילופי מכתבים בין פרקליטי הצדדים, אולם היום אמרה קו-אופ צפון את המלה האחרונה, וככל הידוע תשלם 103 מיליון שקל תמורת המניות.

רשת היפרשוק סיימה את שנת 97' עם רווח של כ-10 מיליון שקל ממכירות של 1.55 מיליארד שקל. בראש הרשת, המונה 89 סניפים, עומד דורון קשוב, אשר שימש קודם לכן כמנכ"ל האגודה השיתופית קו-אופ צפון. ככל הידוע, לרשת ההיפרשוק אין הון עצמי והמימון לפעילותה ניתן בהלוואות על ידי בעלי המניות.« מאת יואב יצחק « קו-אופ צפון סיכלה את ניסיונו של גד זאבי לרכוש %50 מרשת ההיפרשוק « הפעילה היום זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות כלל ותנובה ברשת הקמעונאות השלישית בגודלה בארץ