קומברס מתפצלת ל"קומברס נטוורק סיסטמס" ו"קומברס אינפוסיס"

השם "אפרת" לא יופיע יותר ברישומיה של החברה ברשם החברות

חברת קומברס עומדת להשלים בימים הקרובים את מהלך רה-ארגון משמעותי מבחינתה, במסגרתו תפוצל לשתי חברות נפרדות. תוכנית הפיצול הוגשה בשבוע שעבר לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מתוכנית הפיצול עולה כי קומברס תפוצל לשתי חברות, שיישאו את השמות קומברס נטוורק סיסטמס וקומברס אינפוסיס.

קומברס נטוורק סיסטמס תרכז את פעילותה של החטיבה הגדולה של קומברס התורמת כיום על פי ההערכות כ-%90 מהכנסותיה של החברה. מדובר בפעילות בתחום של פיתוח שירותים לחברות הטלפונים הגדולות בעולם.

עד כה מדובר היה בעיקר בפיתוח תאים קוליים, אולם לאחרונה החלה קומברס להעמיק יותר ויותר את פעילותה בתחום של שירותי ערך מוסף, כמו שירותי טלפוניה משולמים מראש עבור מפעילים סלולריים.

במסגרת זו גם השיקה קומברס לאחרונה מוצר חדש, מערכת ה-2000 AIM אשר נועדה לאפשר למנוי חברות הטלפון ליהנות משירותים החורגים מתחום המענה הקולי הרגיל, כמו שליחת פקס ושיגור מסרים דרך האינטרנט. הנהלת קומברס מסרה לאחרונה כי כבר במהלך השנה הנוכחית צפויים מוצרים אלה להניב לחברה הכנסות מהותיות.

הפעילות השנייה של קומברס, התורמת כיום כ-%10 מהכנסותיה של החברה, היא בתחום פיתוח מערכות הקלטה והשמעה דיגיטליות. מדובר בשתי פעילויות עיקריות - מוצר האולטרא, הפונה לשוק האזרחי, והאודיו-דיסק, המיועד לשוק הביטחוני. שתי פעילויות אלו ירוכזו מעתה במסגרת חברה חדשה שהוקמה במיוחד למטרה זו- קומברס אינפוסיס.

השם עימו מזוהה קומברס בארץ יותר מכל הוא אפרת, אשר ריכזה עד כה את מרבית פעילותה של החברה בישראל. לפני מספר חודשים התבטאו ראשי קומברס כי בכוונתם לשמור על השם 'אפרת' במסגרת הפיצול, ואחד העתונים אף רמז לכך במפורש, כשהכתיר כתבה בנושא הפיצול הצפוי תחת הכותרת "'אפרת א' ואפרת ב'".

אלא שכעת מסתבר כי בעקבות הפיצול לא יופיע יותר השם 'אפרת' בשמה הרשמי של החברה כפי שהוא מופיע אצל רשם החברות. במקום זאת, כך נודע, יופיעו שני שמות בלבד: קומברס נטווורק סיסטמס וקומברס אינפוסיס.

הפיצול אמור להתבצע כאמור בסוף החודש, וקומברס מוסיפה ומציינת כי אישור הפיצול מותנה באישורים מצד המדינה, המדען הראשי, מרכז ההשקעות, נציב מס הכנסה והממונה על ההגבלים העסקיים.

מתברר כי בקומברס חשבו כבר מזה זמן רב על פיצולה של החברה, והדבר קיבל תאוצה בעקבות המיזוג שבוצע בסוף 97' עם בוסטון טכנולוג'י האמריקנית. תחום עיסוקה של בוסטון היה בתחום המענה הקולי, ובעקבות זאת גדל עוד יותר חוסר האיזון בין החטיבה הגדולה של קומברס, חטיבת המענה הקולי, אשר תרמה עד למיזוג כ-%85 מהכנסותיה של החברה וכיום תורמת כבר כ-%90, לבין תחום ההקלטות הדיגיטליות, שתרומתו להכנסותיה של קומברס קטנה הרבה יותר ומסתכמת כיום בכ-%10.

מניית קומברס בוול-סטריט הגיעה לאחרונה למחיר של קרוב ל-80 דולר, והיא נסחרת כיום בשווי שוק של 3.5 מיליון דולר. בעקבות זאת צורפה קומברס לאחרונה למדד נאסד"ק 100, הכולל את 100 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסת הנאסד"ק