קסטרו בוחנת המשך הפעלת רשת סטפנל בארץ

מנכ"ל סטפנל, אסתי קסטרו: "עם הורדת מחלקת הגברים והילדים, שהיוו %50 ממחזור המכירות של הרשת כולה, קסטרו שוקלת סגירת סטפנל או מעבר לחנויות קטנות"

קסטרו בוחנת המשך הפעלת רשת "סטפנל" בארץ. כך נודע ל"גלובס". לאחרונה נסגרו חנויות סטפנל בראשון לציון, ביפו, בקניון איילון וברחובות, ובענף מעריכים כי הרשת תיסגר בשל חוסר רווחיות וחוסר כדאיות כלכלית, פועל יוצא משערי המטבע הגבוהים באירופה ומהמיתון בארץ.

ל"גלובס" נודע עוד כי מנכ"ל סטפנל ישראל, אסתי קסטרו, מתכוונת לעזוב את תפקידה בקרוב. פרישתה הצפויה של קסטרו מחזקת את ההערכות בדבר הפסקת פעילותה של הרשת. אסתי קסטרו סירבה להגיב על כך.

רשת סטפנל הוקמה בארץ ע"י חברת קסטרו בשנת 92', במקביל לכניסתה של קסטרו למסחר בבורסה. קסטרו חתמה עם סטפנל על חוזה יבוא והפצה ל-5 שנים ואופציה ל-3 שנים נוספות. הרשת מופעלת ע"י קסטרו שיווק ומנוהלת ע"י אסתי קסטרו.

סטפנל היא חברה ציבורית, עם מחזור מכירות עולמי של כ-450 מיליון דולר בשנה.

מנכ"ל סטפנל, אסתי קסטרו, אמרה ל"גלובס" בתגובה: "סטפנל איטליה הכריזה ועשתה במהלך השנה שינוי אסטרטגי בכל חנויות הרשת בעולם. עקב שינוי זה נסגרו מאות חנויות של סטפנל, שלא התאימו לאסטרטגיה החדשה של החברה, שאומרת בין השאר שיש להתמקד בשוק הדיזיינרי, בוטיקי. הרשת החליטה למצב את עצמה כיוקרתית יותר הן במיקומים, הן במחירים והן בעיצוב. כמו כן הפסיקה לשווק מוצרים לילדים וגברים."

קסטרו מוסיפה: "עם הורדת מחלקת הגברים והילדים, שהיוו %50 ממחזור המכירות של הרשת כולה, קסטרו שוקלת שתי חלופות אפשריות: סגירת הרשת כולה או מעבר לחנויות קטנות יותר, שיתאימו לתפיסה החדשה ולמיקומים יוקרתיים יותר. במו"מ עם החברה האיטלקית נבדקות כל האפשרויות".

בשלב זה פועלת סטפנל ישראל באמצעות 3 חנויות בלבד: סטפנל גן העיר תל-אביב, סטפנל דיזנגוף סנטר תל-אביב וסטפנל קניון ירושלים במלחה. עוד נמסר: "הנהלת החברה בוחנת בימים אלו את התקשרותה המחודשת עם סטפנל איטליה, בכל הקשור לשינוי שער המטבעות האירופאי, וכן עקב השינוי האסטרטגי, וזאת על מנת לחדש את החוזה בתנאים יותר טובים לשוק הישראלי"