קצב: לא נאפשר סגנון גס ואלים

כץ: לא נעשו די מאמצים לברר לעומק סיבת סירוב שרון לעמוד בראש מטה הבחירות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התיירות, משה קצב פרסמו היום (ה') את הרכב מטה הבחירות של הליכוד. על האירוע העיבו חילופי דברים קשים בצמרת הליכוד בעקבות מינוי קצב לתפקיד יו"ר מטה הבחירות. ח"כ ישראל כץ תבע הבוקר להחליף את קצב וללחוץ על השר אריאל שרון לקבל את התפקיד שנועד לו מלכתחילה. בליכוד הזהירו את כץ, כי מינויו לשר לא ייבחן כלל, אם לא ישתתף במערכת הבחירות.

"צמרת הליכוד רואה בחומרה רבה את הכרזותיו הפומביות של ישראל כץ, כי הוא מחרים את מטה הבחירות, מכיוון שלא שובץ לתפקיד נאות". כך מסרה דוברת הליכוד בתגובה לדברי כץ. לדבריה, לכץ הוצע תפקיד יו"ר מטה ההתישבות, שכן הוא נבחר לרשימת הליכוד כנציג המושבים, אולם הוא דחה את התפקיד ותבע מינוי חלופי.

"בליכוד מדגישים, כי השתוללות בתקשורת כלל לא מפחידה אף אחד בליכוד, ואיש לא יקבל תפקיד של שר אם יאיים, כי לא יעבוד במערכת הבחירות", אמרה הדוברת. יצויין, כי כץ ביקש הבטחה למינויו לתפקיד שר החקלאות עוד לפני הבחירות, ונענה, כי לא ניתן לשריין תפקידים לפני פרסום תוצאות הבחירות.

כץ ציין, כי תפקיד יו"ר מטה הבחירות הוצע במקור לשרון והוסיף, כי הוא אינו מקבל את סירובו של שרון לקבלת התפקיד, בעקבות דחיקתו מצמרת הרשימה לכנסת. לדבריו, לא נעשו די מאמצים לברר לעומק את סיבת סירובו של שרון ולשכנעו לקבל את התפקיד.

כץ סבור שאם שרון יתמיד בסירובו, יש למנות לתפקיד לפחות את השר צחי הנגבי, שלדעתו הוא עדיף על קצב.

כץ גם טוען, כי קצב חלש מדי ולא סמכותי, ודרוש לתפקיד שר בכיר בעל מעמד חזק יותר בממשלה מזה של קצב.

השר קצב השיב בהתקפה חריפה על כץ וסגנון התקפתו: "לא נאפשר סגנון גס ואלים של אדם שחושב רק על עצמו", אמר והזכיר את מעמדו כמ"מ ראש הממשלה וכמי שיצא במקום השני בבחירת המרכז.

לדבריו, כץ ביקש לעצמו את תפקיד יו"ר מטה יום הבחירות וכעסו יצא בגלל שהתפקיד נמסר לאחר. קצב ציין, כי כץ נבחר, ללא מתחרים, כנציג מחוז המושבים בליכוד, והגיע לכנסת רק לאחרונה. "עוד לפני שהתחיל את הקריירה שלו, המחוז שלו כבר קטן עליו ולפני שהוכיח את עצמו, הוא כבר רוצה להיות שר בסגנון אלים וברוטלי. למטה הבחירות מצפה עבודה קשה. כולם מקבלים את התפקיד שהוטל עליהם ואין שם מקום לאנשים שרואים רק את טובת עצמם".

קצב גילה ל"גלובס" כי שוחח היום עם השר סילבן שלום, במטרה לבחון כיצד ניתן לשלבו במטה הבחירות.

"לסילבן נמצא בהמשך תפקיד במטה. אני רואה אותו משולב בהסברה. דיברתי איתו והוא אמר שהוא רוצה לחשוב על זה", הוא ציין