קצב: שדה התעופה המשותף אילת-עקבה ייפתח בעוד 8 חודשים

שר התיירות הירדני: ישראל לא צריכה לבנות טרמינל, כשיש טרמינל בעקבה

שדה התעופה המשותף אילת-עקבא ייפתח בעוד שמונה חודשים. עם זאת, הדרך שתחבר בין השדה לטרמינל הישראלי עדיין לא נבנתה, ובשלב זה מתנהלים דיונים בין ישראל לירדן על מימונה. כך אמר היום (ג') שר התיירות משה קצב, במסיבת עיתונאים שנערכה באילת לרגל פתיחת כנס "קידום אילת 98'".

קצב אמר, כי קיבל הבטחה ממנכ"ל משרד התחבורה, נחום לנגנטל, כי בשבועות הקרובים יפורסם מיכרז לבניית הטרמינל בשדה המשותף. עם זאת, מימון הקמת הדרך בין אילת לשדה בעקבה - מהווה בעיה.

שר התיירות הירדני, עאקל בילתאג'י, אמר בתגובה, כי ישראל לא צריכה לבנות טרמינל חדש בהשקעה של 50 מיליון שקל, כשיש טרמינל בעקבה. "שלום זה משהו שעלינו לבנות יחד", אמר, "אם תתנו לנו 50 מיליון שקל להרחיב את השדה, נוכל לעמוד בכל הציפיות לפעילות המשותפת".

ראש עיריית אילת, גבי קדוש, אמר כי עיריית אילת, מתכוונת לקדם ולהשלים את מוצרי התיירות בעיר. לדבריו, יש לעירייה תוכניות לפרוייקטים משותפים עם הירדנים. "אנחנו צריכים יותר מעורבות ירדנית כדי ששיתוף הפעולה יבוצע הלכה למעשה. לא רק שדה משותף, אלא גם אטרקציות כמו פרוייקט השלום".

קדוש פנה אל קצב ואל השר הירדני, ואמר כי חייבים לקדם את פרוייקט הטיילת המשותף מטאבה ועד עקבה. הוא אמר עוד, כי מספר החדרים באילת מתקרב אל נקודת הרווייה, שהיא 12 אלף חדרים, ועומד היום על 10,000 חדרים. לדברי קדוש, מתכוונת העירייה להשקיע 15 מיליון שקל במערכת הביוב, כדי לקלוט את שופכי חדרי המלון החדשים בעיר.

קצב אמר, כי גם הוא וגם ראש הממשלה תומכים מאוד בקיום תחרות מיס יוניברס באילת, אם כי אין תקציב לנושא זה. "בשנת 98' לא היו לנו 3 מיליון דולר, ואם נתבקש ב-99' וב-2000 - גם לא יהיה לנו. %90 מתקציב משרד התיירות בשנתיים הקרובות מוקדש לאתרי הצליינות. ב-2001", אמר קצב, "זו כבר שאלה אחרת".

אל-על הורידה את מספר הטיסות הישירות שלה לאילת בחורף 99', והקטינה את מספר המושבים ב-12 אלף. מנכ"ל אל-על, יואל פלדשו, אמר כי מטרתה של אל-על כאירגון עסקי הוא להרוויח כסף. לפני שנה, אמר פלדשו, טעינו בהערכת המצב והפסדנו כסף באילת - השנה הורדנו את הקיבולת. "אנחנו חברה סדירה שנותנת שירות טוב, ולא חברת סחר. יש מקום גם לסוג המוצר שלנו עבור תיירי מלונות של חמישה כוכבים, שמבקשים גם לטוס ברמה של חמישה כוכבים, ולא כוכב אחד.

מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ, אמר בתגובה, כי טיסות הסחר הם מוצר אחר ולא נחוץ יותר מהטיסות הסדירות.

קדוש התייחס לנושא הקזינו המתוכנן באילת ואמר, כי הוא מבקש גיבוי לנושא זה משר התיירות. הוא טען כי בלובי נכון ניתן יהיה להעביר את החוק לאישור קזינו בכנסת. קדוש מסר, כי הפעלת קזינו על אסדה מחוץ למים הטריטוריאליים של אילת נמצאת בהתקדמות, ובשבועות הקרובים יגיעו האסדות לחוף אילת.

קצב אמר בנושא זה, כי קיומם של קזינו ביריחו, בטאבה ומחוץ למים הטריטוריאליים באילת, יוצר מצב חדש שמחייב את הממשלה להתייחס אליו. לדברי קצב, נמצא נושא הקזינו בבחינה מחודשת במשרד התיירות.

שר התיירות הירדני התייחס גם הוא לנושא זה ואמר, כי הירדנים אינם מעוניים לפתוח קזינו, למרות שהגיעו אליו פניות מחברות ישראליות. "המוצר התיירותי באזור עשיר מספיק, יש מספיק אטרקציות תיירותיות, לפני שהולכים להמר בקזינו