רה-ארגון באגף הסחר של אוסם: איחוד מערכי ההפצה של אוסם ופרומין

3 זרועות מכירות יתמחו בשוק המאורגן, הפרטי והמוסדי צפויים פיטורי כ-150 עובדים

אוסם איחדה את מערכי המכירות וההפצה של אוסם ופרומין ליחידה ארגונית אחת. על כך דיווח היום (ג') מנכ"ל החברה, דן פרופר, במסיבת עיתונאים. תהליך הרה-אירגון ארך כשנתיים, והתקיים בעקבות מסקנות דו"ח מקנזי. את ההליך ניהל המשנה למנכ"ל לסחר של אוסם, אברהם קרינגל.

עד היום פעלו אוסם ופרומין כשתי רשתות הפצה נפרדות, ושירתו כ-12 אלף נקודות מכירה. 2 מערכי ההפצה סיפקו כ-1,000 מוצרים של אוסם, נסטלה, פרומין ועסיס. במסגרת המעבר למערכת הפצה אחת, תעבור אוסם לשיטת ניהול "שטוחה", שמשמעותה: כל לקוח יעבוד מול סוכן מכירות אחד של אוסם, שיספק את מוצרי כל החברות האמורות.

מערך ההפצה החדש יתמקד ב-3 שווקים, מול כל אחד מהם תעמוד זרוע מכירות מתמחה ומנהל: השוק המאורגן - הכולל את רשתות השיווק והקמעונאים הפרטיים הגדולים; השוק הפרטי - קמעונאים פרטיים, בינוניים וקטנים וקיוסקים, והשוק המוסדי - הכולל את חברות הקייטרינג, מלונות, בתי אבות, מועצות, קיבוצים, בסיסי צה"ל ועוד.

מנהל השוק הפרטי יהיה דוד גל-אור, מנהל השוק המוסדי - יוסי אילני ומנהל השוק המאורגן - מוטי גרינהאוז.

במערך הסחר של אוסם עובדים כ-1,500 איש. בתשובה לשאלת "גלובס" אמר פרופר, כי מיזוג מערכי ההפצה לא ילווה בפיטורים המוניים, ויסתכם בפרישה של כ-%10 מהעובדים. לדבריו, בהכשרת העובדים לקראת המעבר למערך החדש, השקיעה החברה מאות אלפי דולרים.

לשאלת "גלובס" בנושא התחרות של מערך ההפצה מול המרכזים הלוגיסטיים של רשתות השיווק, האמורים להחליף את מערכי ההפצה של היצרנים, אמר פרופר, כי לאוסם יתרון עצום בכך שהיא מגיעה לכל נקודת מכירה עם מסה קריטית שלא מעניקה למרכזים הלוגיסטיים כל יתרון כלכלי. עם זאת, לדבריו, "אם הרשתות יציעו יתרון כלכלי עלינו, נלך על זה".

נציג נסטלה וסמנכ"ל השיווק של אוסם, וויין אינגלנד, אמר כי החברה פועלת לחדשנות בכל התחומים, כולל בתחום האריזות. לדבריו יתווספו בקרוב למגוון מוצרי אוסם/נסטלה בראוניס ועוגות מיני. לאחרונה הוחדר לשוק חטיף קוד קולד של נסטלה.

פרופר אמר ל"גלובס", כי במסגרת רכישת השליטה בסלטי צבר ייוצרו וישווקו על הפלטפורמה שלהם, בנוסף לסלטים, גם תבשילים ומוצרים מצוננים אחרים.

פרופר אמר עוד, כי מספר המוצרים הכולל של אוסם לא גדל, ומדי שנה נכנסים 110 מוצרים חדשים ויוצא מספר זהה של מוצרים, שהתיישנו ואינם תורמים לחוזק המותג.

אוסם נמצאת בבעלות נסטלה - %47.1, המשפחות המייסדות - %37.8 והציבור - %15.1. החברה מחזיקה באופציה לרכישת %49 מסלטי צבר, היא בעלת השליטה בטבעול (%51) ומחזיקה ב-%100 מהוד לבן. ב-98' מיזגה אוסם את מפעלי בית השיטה ועסיס, ומחזיקה בהם %51. ב-97' רכשה את עוף טוב ונכנסה לשותפות עם תנובה בנגה גלידות (נסטלה/מוטה) - %51. הכנסות החברה ממכירות ב-98' עמדו על כ-1.6 מיליארד שקל