רוגוזין מפסיקה את פעילותה באשדוד; תפטר 117 עובדים

אריה מועלם: החברה שוקלת אם למכור את פעילות הצמיגים בארה"ב או להכניס בה שותף

חברת תעשיות רוגוזין שבשליטת עזרא הראל, תסגור את מפעלה לייצור בדי חיזוק לתעשיית הצמיגים באשדוד ותפטר את 117 עובדיו. החברה מדווחת, כי בהתאם להסכם שחתמה עם חברת החשמל בנובמבר 95' למכירת קרקעות המפעל, עליה להפסיק את הפעילות הייצורית בו ולפנותו מכל אדם וחפץ עד סוף דצמבר 99'.

בהתאם לכך, החליטה הנהלת החברה לנקוט בפעולות ליישום ההתחייבות האמורה: המפעל באשדוד ימשיך בפעילות ייצורית מלאה עד תום הרבעון הראשון של 99', ובמהלך השנה הבאה תיפסק עבודתם של עובדי המפעל, להם נמסרה "הודעה מתאימה" כלשון הדיווח לבורסה. החברה מעדכנת את לקוחות וספקי המפעל בהתאם.

רוגוזין חתמה עם חברה זרה על הסכם, לפיו תמכור לה את הציוד המשמש לפעולות הייצור במפעל באשדוד תמורת 4 מיליון דולר. פירוק ופינוי הציוד יחל רק לאחר תום הרבעון הראשון של השנה הבאה ויסתיים לא יאוחר מתוך רבעון השלישי. החברה צופה, כי סך המזומנים שינבעו לה כתוצאה מהפסקת הפעילות הייצורית ומכירת הציוד יהיה כ-12 מיליון דולר, וכן אינה צופה רווח או הפסד מהותיים כתוצאה מכך.

לרוגוזין מפעל נוסף, R.C.I, הנמצא בצפון קרולינה, ארה"ב, אשר נרכש לפני כמה שנים מיצרנית הצמיגים פירלי. מפעל זה מעסיק מעל 200 עובדים. היום אמר יו"ר הדירקטוריון של רוגוזין, אריה מועלם, אביו של עזרא הראל, כי לגבי המפעל האמריקני, שוקלת רוגוזין מספר אפשרויות: ניצול שטחיו הנרחבים (170 דונם) להקמת תעשייה נוספת, הכנסת שותף או חיסול הפעילות.

רוגוזין הפכה בשנים האחרונות לחברת השקעות, כשמלבד פעילותה ההיסטורית, נוספו לה החזקות בספאנטק (לשעבר אפאר טבריה) שבבעלותה מפעל לייצור בדים לא ארוגים באיזור התעשייה טבריה עילית, במלון צליינות נצרת, בנמל רוסטוק שבגרמניה ובחברת הטקסטיל פולגת תעשיות. השקעות מינוריות יותר יש לרוגוזין בחברת טל טכנולוגיות, בבילו השקעות (לא בעלת השליטה בהום סנטר), בחברת הרטן מלונאות ונופש ובנדל"ן בארה"ב.

את שנת 95', בה נמכרה הקרקע לחברת החשמל, סיימה רוגוזין ברווח של 131 מיליון שקל. אשתקד, ללא רווחי הון, הפסידה החברה 5.3 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 98' הפסידה 6.6 מיליון שקל