רון-פולנק הצרפתית אישרה: מו"מ עם הכסט למיזוג חטיבות התרופות והאגרוכימיקלים

המיזוג ייצור את חברת התרופות מס' 2 בעולם, ואת יצרנית מוצרי ההדברה מס' 1, ושתי חברות אם

יצרנית התרופות הגדולה בצרפת, רון-פולנק, אמרה כי היא מנהלת שיחות עם יצרנית התרופות הגרמנית הכסט, במטרה למזג את חטיבות התרופות והאגרוכימיקלים של שתי החברות. מהלך כזה ייצור את חברת התרופות השנייה בגודלה בעולם, ואת יצרנית מוצרי ההדברה הגדולה בעולם.

מקורות המקורבים לשיחות אמרו כי שתי החברות מתכוונות למזג את עסקיהן העיקריים, אך להשאיר בנפרד את שתי חברות האם.

הסכם בין הכסט, המייצרת את התרופה נגד אלרגיות אלגרה, ובין רון פולנק, המייצרת את מדללת הדם לובנוקס ואת תכשיר דחיית הפרעושים פרונטליין, ייצור חברה שתמכור תרופות בשווי 12.9 מיליארד דולר בשנה, במקום השני רק אחרי חברת Merck האמריקנית.

בתחום ההדברה תעבור החברה הממוזגת את מובילת השוק הנוכחית, נובארטיס, שנוצרה ממיזוג ציבה-גייגי השווייצרית וסנדוז הגרמנית.

שתי החברות חיפשו שותף למיזוג, כדי לצמצם את עלויות המו"פ ולשפר את ערוצי ההפצה, ולהתחרות מול מרק וגלקסו וולקאם בשוק התרופות העולמי, המוערך ב-242 מיליארד דולר בשנה.

העיתון הצרפתי לה-מונד צפה כבר לפני שלושה שבועות את האפשרות שרון פולנק תעבור השתלטות. לדעת כמה אנליסטים, אף אחת משתי החברות לא נהנתה באחרונה מהצלחה גדולה, ושתיהן יכולות להפיק תועלת מהשתלטות ידידותית, להבדיל מהשתלטות עויינת של אחד מהכרישים הגדולים בעולם התרופות.

מניית הכסט עלתה ב-%24 בשנה האחרונה, %5 פחות מחברותיה למדד דאקס הגרמני. עם פרסום הידיעה על שיחות המיזוג היום עלתה המניה ב-%1.55. העליה המתונה של הכסט עשויה להיראות טובה מאד למחזיקי המניות של רון פולנק, עליהם עברה שנה קשה מאד, כשמנייתם מפגרת ב-%23 אחרי מדד CAC‏40.

שתי החברות הצליחו לפגר אחרי המדדים בהם הן נסחרות, בתקופה בה מניות של חברות תרופות הן מהמצליחות ביותר בעולם ההשקעות