אושרה כניסת לוין לערוץ 9: ימתג מחדש ויחליף הנהלה

בעל המניות החדש בערוץ 9 צפוי למנות את עו"ד ויקטוריה גורדין למנכ"לית הערוץ

אלכסנדר לוין, בעל המניות החדש בערוץ 9, צפוי למנות את עו"ד ויקטוריה גורדין למנכ"לית הערוץ דובר הרוסית - כך נודע ל"גלובס". לא ברורה עדיין משמעות המהלך עבור המנכ"ל הנוכחי ליאוניד בלחמן.

החילופים בצמרת ערוץ 9 אמורים להיות חלק ממהלך רחב יותר, ובכללו החלפת בעלי תפקידים נוספים ומיתוג מחדש של הערוץ.

לוין קיבל אמנם אישור ממועצת הכבלים והלוויין לרכוש 48% ממניות הערוץ, אולם עדיין לא הושלמה העסקה מול אפריקה ישראל של לב לבייב, בעלת השליטה בחברה.

"יחד עם שותפי, לב לבייב, וצוות מקצועי אשר מורכב מאנשים מישראל, רוסיה, גרמניה, בריטניה ושוודיה, 'נתניע' מחדש את ערוץ 9", מסר לוין באמצעות דוברות הערוץ החדשה.

בהודעת ערוץ 9 נמתחה ביקורת מרומזת על מצבו של הערוץ כיום, לפיה "המטרה המידית והחשובה ביותר של ההנהלה החדשה היא מיתוג מחודש ושינוי תדמיתו של הערוץ בקרב קהל הצופים. פניו של ערוץ 9 החדש-ישן מופנות לקהל צופים רחב יותר הכולל את מעמד הביניים דובר הרוסית, הרחבה משמעותית של טווח גילאי קהל היעד וכתוצאה מכך צמיחת האטרקטיביות המסחרית של הערוץ בשוק הפרסום הישראלי".

יבקש למשוך קהל בינלאומי

לוין הוא מייסד קבוצת טלאליאנס מדיה גרופ, אשר בשורותיה פועלות חברות המפיקות תוכניות וסדרות עבור ערוצי הטלוויזיה המובילים ברוסיה ואוקראינה. לוין שימש כמפיק ראשי ומנכ"ל של ערוצי הטלוויזיה הפופולריים ביותר ברוסיה כגון NTV ו-TV6.

על-פי ההערכה, על מנת למצוא לו מקורות מימון נוספים לאור תהליך הצמצום הטבעי של הקהל דובר הרוסית בעברית, יבקש לוין למשוך לערוץ 9 קהל בינלאומי בקרב העולם הרוסי.