וילאר רוכשת מרכז מסחרי בחיפה ב-80 מיליון שקל

המרכז המסחרי בשכונת רמת הנשיא בחיפה בנוי על מגרש בשטח של 4.2 דונם ■ עשויה לממן את הרכישה באמצעות הנפקת אג"ח

חברת הנדל"ן וילאר  שבשליטת שלמה טיסר דיווחה היום (ב') לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי בשכונת רמת הנשיא בחיפה תמורת 80 מיליון שקל.

מדובר בבניין הבנוי על מגרש בשטח של 4.2 דונם, הכולל 8,538 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. בנוסף כולל הנכס חניון תת-קרקעי בשטח של 3000 מ"ר.

וילאר ציינה כי היא צפויה לשלם מס רכישה בסך 4.8 מיליון שקל בגין העסקה לרשויות המס. שטחי מסחר בשכונת רמת הנשיא משרתים בין היתר שכונת ענק שהקימו החברות רסקו וגב ים, אשר בה למעלה מ-1,000 דירות ב-18 מגדלי מגורים.

וילאר עדכנה היום כי תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים, כאשר במקביל היא שוקלת לממן את רכישת הנכס באמצעות הנפקת איגרות חוב (סדרה ז'), בדרך של הרחבת סדרה נסחרת.

וילאר נסחרת בבורסה של ת"א לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד שקל. החברה עוסקת בבניית מבני תעשייה ובהשכרתם, בבניית מבני מגורים ובמתן שירותי ארכיבאות. החברה נשלטת כאמור על ידי טיסר, שמחזיק ב-75% מהון המניות שלה.

"פיזור עסקי, תיק נכסים איכותי"

חברת הדירוג S&P מעלות העניקה דירוג של ilAA באופק יציב להרחבה של סדרת האג"ח המדוברת, בהיקף של עד 80 מיליון שקל.

האנליסטים של מעלות, עופר עמיר וגיל אברהמי, מציינים כי תמורת ההנפקה תשמש בעיקרה למחזור חוב פיננסי קיים ולפעילותה השוטפת של וילאר. הדירוג החדש אינו כולל פירוט, והוא מסתמך על דירוג קודם שניתן לחברה בחודש יוני האחרון. אז צוינו כשיקולים העיקריים לדירוג: הפיזור העסקי של החברה, הן בתחום הנדל"ן והן בתחום הארכיב; תיק נכסים מניבים איכותי המתאפיין בשיעורי תפוסה גבוהים וביעילות תפעולית; מדיניות פיננסית שמרנית מאוד, עם מינוף נמוך ותזרימי מזומנים יציבים לאורך זמן.

"בתרחיש הבסיס שלנו אנו מניחים כי וילאר תמשיך להציג ביצועים גבוהים הן בתחום הנדל"ן המניב והן בתחום שירותי הארכיב, לצד גידול בהכנסות מייזום למגורים", כתבו אז כלכלני מעלות, שהעריכו גם כי החברה תרכוש נכסים חדשים תוך התמקדות בשוק הישראלי.

אג"ח סדרה ז' של וילאר הונפקה בסוף 2013, ובסוף הרבעון השלישי השנה הערך הנקוב שלה היה כ-138 מיליון שקל. הסדרה אינה צמודה למדד והקרן שלה מיועדת לפירעון בתשלומים שנתיים מ-2019, כאשר הריבית משולמת פעמיים בשנה החל מ-2014.

בחודשים ינואר-ספטמבר 2015 הציגה וילאר רווח של 72 מיליון שקל על הכנסות של 219 מיליון שקל, כאשר בשנת 2014 כולה עמד הרווח הנקי על 103 מיליון שקל ממחזור של רבע מיליארד שקל.