תוצאות סופיות: אבי ניסנקורן נבחר לראשות ההסתדרות

לאחר סיום ספירת הקולות, ניסנקורן זכה לכ-62% מקולות הבוחרים בארגון, ח"כ יחימוביץ' - כ-37% ■ יחימוביץ' איתנה בכוונתה לעתור לבית המשפט לביטול הבחירות

אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור
אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור

דובר ועדת הבחירות של ההסתדרות, יניב לוי, מסר היום (ו') כי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד טל קרת, כינסה לפני דקות אחדות את חברי ועדת הבחירות והודיעה על השלמת הליך ספירת הקולות ועל בחירתו של אבי ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות.

להלן התפלגות הנתונים בתום ספירת הקולות: יו"ר ההסתדרות הנבחר הוא אבי ניסנקורן שקיבל 62.42% מקולות הבוחרים והבוחרות, והוביל בפער של למעלה מ-55 אלף קולות מעל ח"כ שלי יחימוביץ', שהתמודדה מולו על התפקיד וסיימה עם 37.58% מהקולות. יו"ר נעמת הנבחרת היא גליה וולוך, המועמדת מטעם אבי ניסנקורן ורשימת עוגנים, שקיבלה 60.9% מקולות הבוחרות.

תוצאות ספירת הקולות לסיעות המתמודדות לוועידת ההסתדרות, מתפלגות באופן הבא: רשימת עוגנים (ענ) בראשות אבי ניסנקורן - 62.7% מהקולות. רשימת הבית החברתי (שלי) בראשות שלי יחימוביץ' - 37.3% מהקולות.

ח"כ יחימוביץ': "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו.

"מכירה את הכללים ומכבדת אותם אותם כשהם ראויים לכבוד, אך הפעם למרבה הצער איני יכולה להשתתף בטקס המכובד 'בירכתי את המנצח', משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטלות הבחירות וקיומן מחדש תחת חוקי המדינה".

שר האוצר, משה כחלון: "אני מברך את ידידי אבי ניסנקורן על בחירתו לקדנציה נוספת כיו"ר ההסתדרות. יש לנו עבודה רבה להמשיך ולעשות יחד על מנת לקדם את הערכים המשותפים שאנו חולקים, כפי שעשינו במהלך לקליטת עובדי קבלן ובהנהגת הסכם שכר מצמצם פערים".

"נמשיך ונפעל בצורה מאוזנת ששומרת על האדם העובד אך גם על מקומות העבודה למען הצמחת המשק והכלכלה הישראלית."

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״בחירתו המחודשת של יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ברוב קולות מלמדת על האמון הרב שנותן בו ציבור העובדים והגמלאים בישראל.

"יחד נמשיך להוביל מהלכים לטובת שיפור זכויות העובדים במשק הישראלי ונלחם בכל ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת .לחברתי הטובה שלי יחימוביץ' יש ויהיו עוד הישגים וזכויות רבות בחקיקה חברתית מהמעלה הראשונה״.