יעקב כהן - פרקליט מחוז ת"א (אזרחי)

עו"ד יעקב כהן, פרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), הודיע אתמול לאנשי הפרקליטות, על פרידתם הקרובה: כהן נבחר במיכרז, לשמש כפרקליט מחוז ת"א (אזרחי), במקומה של פרקליטת המחוז הפורשת לגימלאות, נעמי שטרן

עו"ד יעקב כהן, פרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), הודיע אתמול לאנשי הפרקליטות, על פרידתם הקרובה: כהן נבחר במיכרז, לשמש כפרקליט מחוז ת"א (אזרחי), במקומה של פרקליטת המחוז הפורשת לגימלאות, נעמי שטרן.

על תפקידה של שטרן, אותו מילאה במשך 15 שנה, התמודדו רבים מלבד כהן: רחל זכאי-נוימן, ויעל טננבוים - שתיהן שימשו כסגניותיה של שטרן. כן התמודדו אברהם רונן, דני פרשקר, חנה מי-רז, יעל ורבה, גלי בהרב-מיארה, אורית פודמסקי - כולם מהפרקליטות האזרחית בת"א; ועמליה הדר מפרקליטות מחוז ירושלים.

השבוע, כאמור, נפלה ההחלטה, לטובת כהן, אשר ימשיך למלא את תפקידו הנוכחי, במקביל לכניסתו לתפקיד החדש, עד סוף השנה.

כהן משמש כפרקליט מיסוי וכלכלה מזה ארבע שנים, והחליף את אמירה אדר. לפני כן שימש כפרקליט בפרקליטות המדינה, ועסק בנושאי מיסים ונושאים כלכליים, בין היתר כסגנה של מנהלת המחלקה הפיסקלית בפרקליטות המדינה, לאה מרגלית. כן היה חלק מצוות התביעה בתיק הבנקאים.

במשך שנים כיהן כהן גם כיו"ר ועד אירגון הפרקליטים, והוא ידוע ביכולתו להשיג תנאים לאנשיו. כשהגיע לפרקליטות מיסוי וכלכלה, השיג תנאים שונים לאנשי הפרקליטות, כך שלא מעטים קודמו בדרגות ונפתחו השורות.

פרקליטות מיסוי וכלכלה עוסקת בתיקי מיסים וניירות ערך. מחלקת ניירות ערך שייכת פורמלית לרשות ניירות ערך. ההבחנה הזו יוצרת קושי מסויים בניהול פרקליטות מיסוי וכלכלה, המורכבת לכאורה משתי מחלקות נפרדות: האחת - מחלקת מיסים, השייכת למשרד המשפטים, והשנייה כאמור - מחלקת ניירות ערך, השייכת לרשות ניירות ערך.

על תפקידו המתפנה של כהן, יכול להתמודד רק מועמד השייך למשרד המשפטים, כלומר, אחד הפרקליטים המשמשים כיום כתובעים במחלקת המיסים (אך לא ניירות ערך), או מישהו מבחוץ. אפשר להניח, שלפחות פרקליטה אחת תתמודד על התפקיד: אלה רובינק, המשמשת כיום כאחראית על מחלקת המיסים בפרקליטות.