לא חוזר ל-IDB: דנקנר ארז חפציו ופינה משרדו

כפי שמסתמן כעת - אין בכוונתו של דנקנר לחזור לחברה ■ אתמול פסק השופט איתן אורנשטיין כי לא נפל מום בבדיקת מקורות הונו של מוטי בן-משה, ולפיכך השליטה ב-IDB תעבור לידיהם של אדוארדו אלשטיין ובן-משה

לא חוזר לאי.די.בי: נוחי דנקנר ארז אמש (א') את חפציו האישיים במשרדו שבמגדלי עזריאלי בתל אביב, וכפי שמסתמן כעת - אין בכוונתו לחזור לחברה.

נזכיר כי אתמול פסק שופט בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין כי לא נפל מום בבדיקת מקורות הונו של מוטי בן משה, ולפיכך השליטה ב-IDB תעבור לידיהם של אדוארדו אלשטיין ובן משה.

מומחי ביהמ"ש בחברה, עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי שמונו אתמול ע"י השופט אורנשטיין לנאמני ההסדר, הם אלו שלמעשה ינהלו את החברה בתקופת הביניים, יהיו האחראים על הוצאת הסדר החוב לפועל, ובסופה של תקופה זו יעבירו את השליטה לאלשטיין ולבן משה. השניים יכהנו גם החל מהיום גם כדירקטורים בחברה.

נזכיר כי דנקנר קיבל אומנם אתמול בשעות הצהריים עיכוב ביצוע לפסק הדין, אך שעות ספורות לאחר מכן החליט למשוך את הבקשה לעיכוב הסדר החוב. פירוש הדבר הוא כי ככל הנראה דנקנר הרים ידיים, וכי אין בכוונתו לערער לבית המשפט העליון על החלטתו של השופט אורנשטיין.

מקורב למשרדו של נוחי דנקנר ציין בפני "גלובס" כי אף אחד מהשחקנים בקבוצת דנקנר-גרנובסקי לא היה מוכן לסכן את הכספים שהפקידה הקבוצה בחשבון נאמנות, ולהפקידם, כפי שקבע השופט, בתמורה לעיכוב הביצוע של הסדר החוב, זאת בשל החשש כי כספים אלה ישמשו כפיצוי לנושים במקרה שייגרם לאי.די.בי פתוח נזק, בשל הימשכות עיכוב ההסדר.

נציין כי ההחלטה הנ"ל של דנקנר מגיעה על רקע התפרקות קבוצת ההשקעה שהוביל בחצי שנה האחרונה לצד אלכסנדר גרנובסקי. חשף אתמול "גלובס" כי האחים נקש, אחד השחקנים הגדולים בקבוצה זו הודיע לדנקנר על רצונו לפרוש מקבוצת המשקיעים. בעקבות כך הודיעו יתר השותפים בקבוצה על עזיבתם, דבר שהביא את דנקנר וגרנובסקי לבקש מאולמן למשוך חזרה את כספי ההשקעה שהופקדו בחשבון נאמנות לטובת ההשקעה באי.די.בי.