המדינה ושפיר קרובים לפתרון המחלוקת סביב העבודות בנתיב המהיר

נציגי האוצר הסכימו להגדיל את כרית הביטחון שהמדינה תעניק לשפיר, אם הכנסות הפרויקט לא יעמדו בתחזיות

התקדמות במגעים בין המדינה לשפיר הנדסה במחלוקת סביב פרויקט הנתיב המהיר בכביש ירושלים ת"א. ל"גלובס" נודע כי הצדדים קרובים לסיכום עקרוני שיאפשר את חידוש העבודות בנתיב כבר בימים הקרובים.

בפגישה שנערכה היום באוצר הסכימו נציגי האוצר, בראשות סגן החשב הכללי אבי דור, להצעתו של בא כוח היזמית, עו"ד משה שחל, להגדיל את כרית הביטחון שהמדינה תעניק לשפיר, אם הכנסות הפרויקט לא יעמדו בתחזיות. עד כה התחייבה המדינה לכרית ביטחון בגובה האשראי הבנקאי לפרויקט, המהווה 83% מהסכום שנותר להשקיע עד להשלמתו. בהתאם להצעת שפיר, מוכנה כעת המדינה לכלול בכרית גם את ההון העצמי שמשקיעה שפיר בפרויקט. עם זאת הודיעו נציגי האוצר כי הם אינם יכולים להתחייב שהכנסת תאשר את תקנות הנתיב המהיר בכניסה לירושלים, שהכנסותיו הובאו בחשבון בתחשיבי הבנקים.

נתיב אגרה

הנתיב המהיר מתוכנן להיות נתיב אגרה באורך 13 קילומטר ממחלף בן גוריון למחלף קיבוץ גלויות. הנתיב היה אמור להיפתח לתנועה באפריל, אך זכיינית הפרויקט, שפיר הנדסה, הפסיקה את העבודות להקמתו לפני כחודש. עד כה הושקעו בפרויקט כ-300 מיליון שקל, מתוכם כ-170 מיליון מהונה העצמי של שפיר והיתר אשראי בנקאי שהעמידו לרשותה מגדל ובנק לאומי. באוצר סירבו להתייחס לנושא וגורמים באוצר אמרו כי "לא סוכם דבר".

בנוסף הושגה בפגישה היום התקדמות בקשר למחלוקת בין המדינה לשפיר בנושא כביש 531, הכביש המהיר המתוכנן מהרצליה לכפר סבא. אתמול הודיעה המדינה לשפיר כי בכוונתה לבטל את הזיכיון לפרויקט, שהיקפו 2.4 מליארד שקל.

במהלך הפגישה היום הודיעו נציגי האוצר כי ישקלו את הצעתו של שחל למנות מהנדס מלווה בלתי תלוי שיכריע במחלוקות בין הצדדים בנושא ההתקדמות בפרויקט. שחל הבהיר בפגישה כי שפיר, שזכתה ב-2008 במכרז להקמת הפרויקט, ממשיכה לראות עצמה מחויבת לתנאי המכרז המקוריים.