מי אמר שאין ספקולנטים? ברקליס: "צאו מהשקל"

ברקליס ממליץ לצאת מהפוזיציה לאור רווח של כ-3.9% בתוך קצת יותר מחודשיים

שר האוצר יובל שטייניץ ובכירי בנק ישראל, אשר טענו לא אחת כי אין פעילות של ספקולנטים בשוק המט"ח, צריכים לקרוא את העדכון המיוחד שהוציא ברקליס ללקוחותיו, בנוגע לפוזיציה המועדפת עליו בשקל.

"אנו ממליצים לממש רווחים בפוזיציה עליה המלצנו - שורט על סל המטבעות ולונג על השקל - ברמה של 4.45", כתב קון צ'ו, כלכלן ברקליס, בסקירה שהגיעה לידי "גלובס". על פתיחת הפוזיציה המליץ צ'ו ב-18 בדצמבר 2009, אז עמד סל המטבעות על 4.63, כלומר מאז הפוזיציה הניבה רווח של כ-3.9% בפרק זמן של קצת יותר מחודשיים.

עמדתו השורית של ברקליס על השקל ידועה זה מכבר. כלכלני הבנק הדגישו פעמים רבות את הנתונים הכלכליים החזקים של ישראל, העודף בחשבון השוטף ומסלול העלאות הריבית אליו נכנס בנק ישראל בקיץ האחרון.

האם משהו בעמדתו השורית של ברקליס על השקל השתנה? כן ולא. מחד, צ'ו מדגיש כי בטווח הבינוני אותם גורמים שתמכו בהתחזקות השקל ימשכו להביא לייסופו; מאידך, הוא סבור כי בטווח הקצר ישנם גורמים שיתמכו בהיחלשות השקל, ולכן הוא ממליץ לצאת לעת עתה מפוזיציית הלונג האמורה עוד לפני היעד שקבע - 4.4.

"סל המטבעות עדיין לא הגיע ליעד שהצבנו, אך אנו סבורים שהתחזקות נוספת של השקל בשבועות הקרובים הינה מוגבלת ועדיף לחכות להזדמנויות אחרות", נכתב בסקירה. יצוין כי הפוזיציה האמורה מורכבת משורט על הצמדים אירו-שקל ודולר-שקל במידה שווה, כלומר בעל הפוזיציה ירוויח מהתחזקות השקל מול הדולר והאירו.

אחד מאותם גורמים עליהם מדבר צ'ו הינם הפסקת העלאות ריבית בנק ישראל לעת עתה בשל התמתנות הלחצים האינפלציוניים כפי שהיא באה לידי ביטוי בשני מדדי המחירים האחרונים, שירדו ב-0.3% ו-0.7% בחודשים דצמבר וינואר.

"נחכה לרמות טובות יותר כדי להיכנס שוב ללונג על השקל", סיכם צ'ו.

[לאתר המט"ח]