מארק צוקרברג: "פייסבוק תונפק - אבל רק עוד מספר שנים"

"בעתיד ייתכן כי פייסבוק תשאף לפתח רשת חברתית המתמקדת בפרסום מקוון בלבד; באופן כללי הכיוון שאליו אנו הולכים הוא מתן חופש גדול ככל האפשר לגולשים בשליטה על עמודי הפייסבוק שלהם ועל אופן תפעולם"

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר אתמול (ג') במסגרת כנס הטכנולוגיה העולמי של "רויטרס" הנערך בניו-יורק, כי הוא מקווה להנפיק את החברה בעתיד, אם כי מהלך כזה לא צפוי להתרחש בשנים הקרובות.

"אני מודע לכך שעבור חברות רבות בתחום הטכנולוגיה ההנפקה הציבורית היא מטרה עסקית אליה הן מקוות להגיע, אך זה לא המקרה של פייסבוק", אמר צוקרברג בן ה-25. "עבור פייסבוק הנפקה בבורסה תהיה ציון דרך ולא יעד בשביל המוביל אל המקום אליו אנו שואפים להגיע", אמר. כשנשאל מתי לדעתו תתרחש ההנפקה המדוברת הוא השיב "זה עשוי לקחת עוד מספר שנים".

צוקרברג הדגיש כי החברה בראשה הוא עומד אינה נמצאת במצוקה פיננסית ומסוגלת להשיג את מטרותיה במסגרת התקציב הנוכחית שלה. עם זאת, אמר צוקרברג, כי פייסבוק תמיד פתוחה להצעות של שיתוף פעולה והשקעה מצד גורמים חיצוניים. בהתייחסו לדיווחים על דיונים שמנהלת החברה בעניין אמר "הדיווחים שמוסרים אנשים מתבססים ברובם על שיחות אקראיות שהתרחשו פה ושם, כרגע אין שום מהלך רשמי מול חברות אחרות וודאי שאין שום חדשות בנושא".

בלוג הטכנולוגיה Tech Crunch דיווח אתמול כי פייסבוק דחתה הצעת מימון בסכום של 200 מיליון דולר, שהתבססה על הערכת שווי של החברה העומדת על 8 מיליארד דולר. לפני כשנתיים רכשה מיקרוסופט נתח של 1.6% מפייסבוק תמורת 240 מיליון דולר, על-פי הערכת שווי של 15 מיליארד דולרים לחברה.

בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם כיום, רשומים יותר מ-200 מיליון משתמשים, יותר מפי שניים ממספר המשתמשים שהיו רשומים בה באוגוסט 2008. הרשת היא גם אחד ממאגרי שיתוף התמונות הגדולים ברשת עם יותר מ-15 מיליארד תמונות המאוחסנות על שרתיו.

על-פי דבריו של צוקרברג, מודעות הפרסום המקוונות מהוות את מקור ההכנסה העיקרי של פייסבוק, כשהיא מתכננת להגדיל את מכירותיה ב-70% בתחום זה במהלך השנה הקרובה. צוקרברג סירב לציין את ההכנסות הצפויות של האתר עד סוף השנה.

בעתיד, אמר צוקרברג, ייתכן כי פייסבוק תשאף לפתח רשת חברתית המתמקדת בפרסום מקוון בלבד. "באופן כללי אפשר לראות שהכיוון אליו אנו הולכים הוא מתן חופש גדול ככל האפשר לגולשים בשליטה על עמודי הפייסבוק שלהם ועל אופן תפעולם, אני לא רואה כל סיבה לא לבצע מהלך דומה שיכלול גם את תחום הפרסום המקוון", אמר.

פייסבוק: עברנו את 225 מיליון המשתמשים

הרשת החברתית פייסבוק טוענת כי מספר המשתמשים הרשומים בה עולה על 225 מיליון. על-פי נתוני החברה, מספר המשתמשים בה חצה את הנתון הזה כבר לפני מספר שבועות. בנוסף, דיווחה פייסבוק על 1.6 מיליארד ביקורים של גולשים באתר בין חודש אפריל 2008 לחודש אפריל שעבר. מספר המבקרים הייחודיים באתר באותה תקופה עמד על 104 מיליון.

במקביל לפרסום הנתונים הללו דיווח מייקל ארינגטון, עורך בלוג הטכנולוגיה הפופולרי Tech Crunch כי החברה דחתה הצעת מימון של קרן הון סיכון בסך 200 מיליון דולר, שנעשתה על-פי הערכת שווי כוללת של 8 מיליארד דולר.

על-פי דברי ארינגטון, לא היה זה הסכום המוצע שהניא את ראשי פייסבוק ממתן אור ירוק לביצוע העיסקה אלא העובדה כי המשקיעים המיועדים דרשו לקבל מושב בדירקטוריון החברה, המונה 5 חברים בלבד כולל המנכ"ל, מארק צוקרברג, שהוביל את ההתנגדות למהלך.