פייסבוק יוצאת לגייס 150 מיליון דולר כדי לבצע מיני-אקזיט לעובדים

כך דיווח אמש הבלוג הטכנולוגי VentureBeat ■ מחיר המימוש של המניות שמוחזקות בידי עובדי החברה הוא כדולר בודד, ופייסבוק עתידה לרכוש אותן במחיר של 10 דולר למניה - כך שכל עובד ירוויח 9 דולר על כל מניה שבידיו

הרשת החברתית פייסבוק נמצאת בשלבים סופיים של גיוס 150 מיליון דולר, כך דיווח אמש הבלוג הטכנולוגי VentureBeat. גיוס הכספים, לפי עורך הבלוג, מאט מרשל, מיועד במטרה לרכוש בחזרה מניות המוחזקות על-ידי עובדי החברה, על-מנת לתגמל את העובדים שקיוו להרוויח מאקזיט מהיר ונאלצו לוותר על החלום - לפחות בינתיים.

על-פי הדיווח, מחיר המימוש של המניות שמוחזקות בידי עובדי החברה הוא כדולר בודד, ופייסבוק עתידה לרכוש אותן במחיר של 10 דולר למניה - כך שכל עובד ירוויח 9 דולרים על כל מניה שמוחזקת בידיו. פייסבוק, לפי ההערכות, תרכוש 15 מיליון מניות, כך שהיא תשלם עבורן 150 מיליון דולר. את הסכום מגייסת פייסבוק מהמשקיעות הקיימות שלה, בהן הקרנות אקסל וגריילוק, לצד משקיעים חדשים - כנראה מאסיה.

הערכות דיברו על הקשיים של פייסבוק בגיוס הון נוסף, שכן מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק ומנכ"לה, שאף לקבל שווי של 6 מיליארד דולר לחברה, בעוד שהמשקיעים העריכו אותה בכ-3 מיליארד דולר.

אלא שפייסבוק, שמספר המשתמשים שלה הוא כ-200 מיליון איש, כנראה זקוקה להון נוסף, מלבד כ-520 מיליון דולר שגייסה עד כה. זאת, בשל העובדה שמספר המשתמשים שלה הולך וגדל, וחלק ניכר מהמשתמשים החדשים מגיעים ממדינות לא מפותחות, עובדה שמצריכה עלויות תחזוק גבוהות יותר. נכון להיום, ההכנסות השנתיות של פייסבוק מוערכות ב-250 מיליון דולר, לצד קצב שריפת מזומנים חודשי של כ-20 מיליון דולר.

דגים סיסמאות

בתוך כך, האקרים פתחו ביום ה' שעבר במתקפה על 200 מיליון משתמשי פייסבוק. התוצאה: הם הצליחו לקצור סיסמאות של חלק ממשתמשי אתר הרשת החברתית. דובר פייסבוק הודיע שהאתר נמצא בתהליכי ניקוי נזקי ההתקפה. לדבריו, פייסבוק חוסמת חשבונות שניזוקו, אך הוא סירב לפרט את מספרם.

ההאקרים השיגו את הסיסמאות במה שידוע כהתקפת phishing (השגה ברמייה באופן מקוון של מידע בעל ערך כגון סיסמאות ופרטי כרטיס אשראי).

קורבנות ההתקפה ביצעו לוג-אין (כניסה) לאתר, אך נכנסו לאתר שבשליטת ההאקרים, ומסרו בכך ללא ידיעתם את סיסמאותיהם.