כור יצאה מקרפור בזמן עם רווח של 44 מיליון שקל

החברה מופסדת 806 מיליון שקל "על הנייר" מההשקעה בבנק קרדיט סוויס * ליאור חנס, שהוביל את ההשקעה במניות קרדיט סוויס, יחליף את עמי אראל כיו"ר החברה

הפסד "על הנייר" של 806 מיליון שקל מההשקעה במניות בנק קרדיט סוויס - זוהי הבשורה שמביאה היום כור לבעלי המניות שלה, עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון. לאחר שרשמה רווח פנומנלי של כ-3.4 מיליארד שקל כתוצאה ממימוש מניות הבנק השוויצרי ומדיבידנדים שהתקבלו מהשקעה זו במהלך השנתיים האחרונות, השתנתה המגמה לאחרונה.

כור, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, סבלה בשבועות האחרונים מהירידות בשוקי המניות האירופים ומשחיקת הפרנק השוויצרי מול השקל, שגרמו לשווי השקעתה, הנסחרת בבורסה של שוויץ, להיפגע באופן משמעותי, כאמור בינתיים "על הנייר" בלבד.

נכון להיום מחזיקה כור בכ-38.46 מיליון ממניות קרדיט סוויס (כ-3.24% מהון המניות) בסכום השקעה מצטבר של כ-6.95 מיליארד שקל. שוויין של המניות בשוק משקף לה הפסד של 1.07 מיליארד שקל, שנכלל בקרן הון. עם זאת, בשקלול הדיבידנד אותו קיבלה מקרדיט סוויס, בסך 203 מיליון שקל, שייזקף לזכותה בדו"חות הרבעון השני, קטן ההפסד "על הנייר" ל-806 מיליון שקל. ברבעון הראשון של השנה רשמה כור רווח של כ-14 מיליון שקל כתוצאה ממימוש מניות הבנק.

מסגרת ההשקעה של כור במניות קרדיט סוויס עומדת על 7 מיליארד שקל, והחברה קרובה למגבלת ההשקעה שלה, אך מציינת כי בכוונתה להמשיך בביצוע ההשקעה תוך ניצול הזדמנויות רכישה ומכירה. למרות זאת, כור לא מדווחת נכון להיום על כוונתה להגדיל את המסגרת.

בשורה נוספת העולה מדו"חות כור, היא מימוש כל השקעתה בקרפור פחות משנה לאחר שהחליטה להשקיע בענקית הקמעונאות האירופית. כור מדווחת כי מימשה במהלך אפריל האחרון את מלוא החזקתה במניות קרפור, והיא צפויה לרשום בגין מכירתן רווח של כ-10 מיליון שקל בדו"חות הרבעון השני. סך הרווחים של כור על השקעתה בקרפור, שבוצעה החל מיוני 2009, עומד על כ-44 מיליון שקל. בכור, שניצלה מירידה של כ-15% במחיר מניית קרפור בחודש האחרון, שומרים לעצמם את הזכות לחזור ולהשקיע בחברה בעתיד.

בשורה התחתונה רשמה חברת ההחזקות ברבעון הראשון רווח נקי של כ-207 מיליון שקל, קיטון של 17.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. חלק מהירידה ברווח מוסברת בירידה ברווחים ממימוש מניות קרדיט סוויס, שהסתכמו ב-33 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

חלקה של כור ברווחי מכתשים אגן, שהרוויחה ברבעון הראשון כ-71 מיליון דולר (קיטון של 9%), ירד בכ-6% לסך של 125 מיליון שקל. השקעתה של החברה באי.סי.טל הניבה לה הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון וההשקעה במירקווייב נטוורקס גרמה להפסד של 3 מיליון שקל.

8.5 מ' ש' מאפסילון

למרות שהיחלשות הפרנק השוויצרי פגעה בהשקעתה בקרדיט סוויס, היא סייעה לכור לרשום הכנסות מימון נטו של 25 מיליון שקל ברבעון הראשון. הירידה בשער החליפין של הפרנק שחקה את ההלוואות של כור הנקובות במטבע זה, ויצרה רווח בגין עסקאות הגנה שהסתכמו בסך של כ-83 מיליון שקל.

החזקה נוספת של כור - בית ההשקעות אפסילון - תרמה רווח של מיליון שקל מתוך 3 מיליון שקל אותם הרוויח ברבעון הראשון. אפסילון חילק גם דיבידנד בסך 15 מיליון שקל בפברואר, ממנו קיבלה החברה 7.5 מיליון שקל. כזכור, כור רכשה לאחרונה את חלקו של רון לבקוביץ', ממייסדי בית ההשקעות, בכ-29 מיליון שקל והגיעה להחזקה של 68.75%. מרגע שהשליטה תועבר לכור בפועל, דו"חותיו של אפסילון יאוחדו בדו"חות כור.

במקביל לאישור הדו"חות, הודיע יו"ר דירקטוריון כור, עמי אראל, על כוונתו לפרוש מהתפקיד. בדירקטוריון הוחלט להמליץ בפני האסיפה הכללית על מינויו של ליאור חנס כיו"ר פעיל של כור. חנס נחשב לאחד ממקורביו של דנקנר ומבכירי קבוצת אי.די.בי. ב-2009 הוא השתכר כ-7.5 מיליון שקל (עלות שכר) על תפקידו כמשנה בכיר למנכ"ל באי.די.בי, האחראי על פעילות הקבוצה בחו"ל. בין היתר, קיבל חנס אשתקד בונוס על ההשקעה המוצלחת של כור בקרדיט סוויס, שהוא נחשב למובילה.