גיא זהר התפטר בשידור חי מהתכנית "השבוע" בערוץ 10

גיא זהר, מגיש מהדורת "השבוע" של חדשות ערוץ 10, הודיע כצפוי בשידור חי על התפטרותו ■ הרקע להתפטרות: התנצלות הערוץ בעקבות כתבת הפרופיל ששודרה על שלדון אדלסון

גיא זהר, מגיש מהדורת "השבוע" של חדשות ערוץ 10, הודיע הערב (ו') בשידור חי בערוץ 10, על התפטרותו מהתכנית. ההתפטרות מגיעה בעקבות ההתנצלות שפורסמה מוקדם יותר הערב על כתבת הפרופיל שנערכה על המיליארד שלדון אדלסון, ששודרה בחודש ינואר השנה.

שלשום (ד') הודיע מנכ"ל חברת חדשות ערוץ 10, ראודור בנזימן, כי הוא מתפטר מתפקידו עקב ההתנצלות שתשודר בתכנית "השבוע" בגין הכתבה על אדלסון. מספר שעות לאחר מכן הודיעה גם עורכת "השבוע", רותי יובל, כי היא מתפטרת מתפקידה. (לסיפור המלא)

מיד עם סיום התכנית צייץ זהר בטוויטר את הטקסט הבא: "תכנית מספר 40 של 'השבוע', ששודרה הערב, תהיה האחרונה בהגשתי. יצאתי לפני שנה לדרך ארוכה, אבל אירועי הימים האחרונים לא הותירו ברירה - צריך לעצור. אסור לעבור לסדר היום על שבירה של ערכים מקצועיים ואתיים.

"הצעד שלי מורכב: לצד הרמת הדגל השחור והסירוב להמשיך להגיש את התכנית בשישי, הסכמתי להישאר בינתיים במסגרת חדשות 10 ומהדורת 'היום שהיה'. המטרה היא לסייע בתקופה הקרובה לממש את ההבטחה של הנהלת הערוץ לסמן מחדש את הקווים האדומים שנחצו.

"זו תקופה קשה לכולנו. מסתמן שהסיכוי העיקרי לשמירה על חופש הביטוי גם לדורות הבאים טמון בנחישות של העוסקים במלאכה, אבל לא פחות בריבוי הקולות וערוצי התקשורת.

"תודה גדולה לצוות השבוע על הנחישות, המהימנות וההקרבה. ישראליות מתפרצת במובן המובחר. ניפגש בשמחות, שבת שלום".

מחדשות ערוץ 10 נמסר: "אנו מצטערים על פרישתו של גיא זהר מהגשת 'השבוע', אך מכבדים את החלטתו".

תהיות בקשר לאישיותו של אדלסון

לפני התפטרותו של זהר, המבזקן של חדשות ערוץ 10, אסף צ'רנילס, התנצל במהלך התכנית על רקע תמונתם של שלדון אדלסון ואשתו מרים. לאחר מכן שודרה כתבת תחקיר על אילן בן-דב.

גורמים בחברת החדשות מספרים כי ההחלטה לשדר תחקיר על טייקון לאחר ההתנצלות בפני אדלסון היא מסר שהם מבקשים להעביר בחברה לציבור.

בתחילת השנה, נזכיר, שודר תחקיר של הכתב אבנר הופשטיין, במסגרת התכנית "השבוע" עם גיא זהר, על המיליארדר שלדון אדלסון, בעליו של החינמון "ישראל היום". בתחקיר עלו תהיות באשר לאישיותו של אדלסון.

ההתנצלות של ערוץ 10

להלן תוכן ההתנצלות, כפי שפורסמה בערוץ 10: "ביום שישי, 7.1.2011, שידרנו בתכנית 'השבוע' עם גיא זוהר כתבה של כתבנו, אבנר הופשטיין, אודות מר שלדון אדלסון. בכתבה נכללו ראיונות שונים בנוגע למר אדלסון. באחד הראיונות נאמר כי מר אדלסון קיבל את רישיון ההימורים שלו בלאס וגאס באמצעות קשרים פוליטיים ותוך קבלת יחס מועדף".

עוד נכתב בהתנצלות כי "בראיון אחר נאמר כי מר אדלסון חייב לעובד לשעבר שלו סכום של 400,000 דולר, ולמרות זאת מר אדלסון לא שילם לו את חובו. האשמות אלה זכו לביטוי לא רק בדברי המרואיינים אלא גם בשאלות של כתבנו, אבנר הופשטיין.

"לאחר שידור הכתבה בדקנו את ההאשמות. בדיקותינו גילו כי האשמות אלה היו - והינן - כוזבות לחלוטין. מר אדלסון קיבל את רישיון ההימורים שלו בלאס וגאס לאחר בדיקה קפדנית אשר חשפה רקורד עסקי ללא כל פגם. מר אדלסון לא זכה ליחס מועדף כלשהו, והוא קיבל את רישיון ההימורים שלו בלאס וגאס כדין וללא שימוש בלתי נאות כלשהו בקשרים פוליטיים או באמצעים בלתי הולמים אחרים.

"באשר לחוב הנטען של 400,000 דולר לאותו עובד לשעבר - גם לסיפור זה אין כל בסיס במציאות. מעולם לא היה חוב כלשהו לאותו עובד לשעבר, לא של 400,000 דולר ולא של כל סכום אחר.

"לסיכום - לא נפל פגם כלשהו בהתנהגותו של מר אדלסון. אנו מצטערים מאד שלא בדקנו את ההאשמות האלה לפני ששידרנו אותן, ואנו מבקשים להתנצל בפני מר אדלסון ומשפחתו על הפרסום".

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988