ברננקי סוגר את הברז: לא יסייע יותר לאירופה ולקרן המטבע

כך לפי סנטורים רפובליקנים שנכחו בפגישה עם יו"ר הפדרל ריזרב ■ "קריסה אירופית תהיה גורלית עבורנו ותכניס את כלכלת ארה"ב לסחרור מסוכן", אמר ברננקי בפגישה

בן ברננקי, נשיא הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, אמר היום (ה') כי הפד' אינו מתכוון לסייע יותר למוסדות פיננסים באירופה במקרה והם ייקלעו לקשיים עקב משבר החובות האירופי, או להזרים כספים נוספים לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) - כך טוענים שני סנטורים רפובלינקים שנכחו בפגישה עם ברננקי.

ברננקי הבהיר באופן חד וברור, בפגישה סגורה שנערכה היום, כי הבנק המרכזי האמריקני אינו מתכוון בשום אופן לסייע לבנקים באירופה, כך לדברי הסנטור הרפובליקני בוב קורקר. הסנטור הוסיף, כי ברננקי אמר את הדברים במסגרת דיון על תקציב הסיוע הזר של הפד'.

כזכור, הפד' קיצץ בחודש שעבר בכ-0.5% את התקציב של הסיוע למוסדות וחברות פיננסיות זרות, זאת לאחר שהזרים מיליוני דולרים לשווקים באירופה במסגרת תוכניות החילוץ שלו מ-2010.

הסנטורית הרפובליקנית לינדזי דרהאם הוסיפה ואמרה שברננקי חושש מאוד מהמצב באירופה מההשפעות שלו על כלכלת ארה"ב. "במידה והאירופים לא יוכלו לייצב את הכלכלות שלהם, כלכלת ארה"ב תיכנס לסחרור מסוכן - קריסה אירופית תהיה גורלית עבורנו", ציטטה דראהם את ברננקי.