גיל שויד ואמדוקס הפנו כתף קרה לדפני ליף וסתיו שפיר

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה מתאמצים יוזמי המחאה החברתית לצרף חברות היי-טק ישראליות לתמוך במחאה ואף להשתתף ב"שביתת העם" המתוכננת ל-1 בנובמבר

ההצתה המחודשת של המחאה החברתית מביאה את מארגני המחאה לנסות לגייס את תמיכתה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, אך לפי שעה טרם אישרה חברה כלשהי את תמיכתה הרשמית במאבק ו/או ההצטרפות שלה לשביתה הכללית המתוכננת בשבוע הבא.

ל"גלובס" נודע כי עוד במהלך תקופת החגים פנו מובילי המחאה, בהם סתיו שפיר וברק סגל, לחברות היי-טק ישראליות רבות ולמנכ"לים שלהם, בהם גיל שויד מחברת צ'ק פוינט ואלי גלמן מחברת אמדוקס.

על-פי המידע, מארגני המחאה פנו לשויד, בתיווכו של מנהל דף הפייסבוק "קבוצת פרופיל", דקל שחרור, בבקשה ליזום פגישה בינו לבין סתיו שפיר ודפני ליף. זאת, על מנת ליצור שיתוף-פעולה עם "המנכ"ל הבכיר ביותר בתעשיית ההיי-טק הישראלית", לשון הפנייה. שויד, מצידו, סירב לקיים פגישה עם ראשי המחאה ולהשתתף בשביתה המתוכננת.

תגבותה הרשמית של חברת צ'ק פוינט מכחישה את הטענה שנעשתה פנייה אל שויד, אך תכתובת מייל שהגיעה לידי "גלובס" בין ראשי המחאה לעוזרת האישית של שויד מוכיחה שאכן התקבלה פנייה לקיים מפגש בין ליף לשויד, והפונים אף נתבקשו לספק מידע נוסף על המפגש שהם מעוניינים ליזום.

בנוסף, בתגובה רשמית מדובר המחאה, רועי נוימן, נמסר ל"גלובס" כי אכן נעשו פניות לחברות היי-טק רבות בזירה המקומית ובמטה המאבק טרם התקבלה תמיכתה של חברה כלשהי.

מאמדוקס נמסר בתגובה כי "החברה פועלת בעשרות מדינות ברחבי העולם ומקפידה שלא להכתיב לעובדים עמדה בנושאים חברתיים או פוליטיים. החברה מאמינה שהעובדים רשאים וצריכים לפעול בהתאם להשקפת עולמם".