המיזוג של כן פייט ודנאלי הושלם; דנאלי זינקה ב-423%

הושלם המהלך למיזוג פעילות חברת כן פייט בתחום העיניים לתוך שלד בורסאי בשם דנאלי, שנסחר בבורסה שמעבר לדלפק בניו יורק (סימול: DCNG). בסוף המהלך, כן פייט תחזיק ב-84% מהשלד ותמשיך במקביל לפתח את התרופות שלה למחלות דלקתיות וסרטן כבד.

עם השלמת המהלך, עלה שוויה של דנאלי במסחר אתמול ב-423% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 15 מיליון דולר. רוב המניות של המשקיעים החדשים בדנאלי חסומות, כך שהסחירות תיקבע על-בסיס כמות קטנה של מניות צפות.

רק פעילות העיניים מוזגה

כן פייט נסחרת בת"א לפי שווי שוק של 125 מיליון שקל, ובשעה זו מנייתה אינה מגיבה.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט, אומרת כי היא מאמינה שהמהלך יציף לחברה ערך ויאפשר גיוס גדול, הן לדנאלי והן לכן פייט.

"מדובר במבנה פרובוקטיבי שלא היה לו תקדים בישראל", אומרת פישמן, "אנחנו נכנסים לנאסד"ק לא בדלת אחורית, אלא בדרך הראשית ובצורה טכנית פשוטה יותר מאשר בהנפקה".

בעבר כן פייט הוזכרה על-ידי גורמים שונים כמועמדת להנפקה בנאסד"ק, אך לא ביצעה צעדים אופרטיביים בכיוון זה.

"אני מאמינה שהבורסה האמריקנית יודעת לתמחר ערך לחברת ביוטק בשלב III", אומרת פישמן, "חברות ציבוריות בתחום העיניים נסחרות היום במחירים יפים, ואנחנו במיקום טוב כי יש לנו בדנאלי שלושה מוצרי עיניים בניסויים קליניים".

מדוע לא מיזגתם לדנאלי את כן פייט כולה, כולל המוצרים האנטי דלקתיים והתרופה לסרטן?

מוטי פרבשטיין, סמנכ"ל התפעול של החברה: "יש בוול סטריט משקיעים ספציפיים לתחום העיניים, כולל מוסדיים וקרנות". באחרונה גייסה החברה 5 מיליון דולר, ופרבשטיין מוסיף כי סכום זה יוכל להביא לסיומו של אחד משני ניסויים שלב III שהיא אמורה לבצע בהתוויה של עין יבשה.

"יצרנו קשר עם אנליסטים, "אמרה פישמן, "ואנחנו חושבים שנוכל למשוך שלושה אנליסטים מבתי השקעות גדולים לסקר אותנו באופן קבוע.

"המשקיעים שלנו הם מן השוק האמריקני ומתחום הביומד. כך תהיה גם ההנהלה החדשה של דנאלי - כולם אנשים מוכרים בשוק ב ארה"ב".