תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לא קופאים על השמרים: החידושים הטכנולוגיים משדרגים את המקררים העכשוויים

המקרר, שנחשב ללב הפועם של המטבח, כולל כיום טכנולוגיה מתקדמת והתאמה גמישה לצרכים הייחודיים של המשתמשים • כל זאת באריזה מעוצבת שמשתלבת במטבחים עכשוויים

התאמה אישית היא שם המשחק בעולם המקררים כיום/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
התאמה אישית היא שם המשחק בעולם המקררים כיום/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף Samsung

שוקלים לרכוש מקרר חדש? בעידן הטכנולוגי של היום רצוי לבחון מה יכלול הדגם המועדף ממגוון היבטים: אנרגיה, אחסון, מודולריות, צרכי קירור. כל זאת במגבלות התקציב ותנאי החלל במטבח. מהם, אם כן, הפיצ'רים החדישים במקררים העכשוויים אליהם כדאי לשים לב:

החלוקה קובעת - משתיים לארבע דלתות

החלוקה החיצונית של המקרר כיום שונה מכפי שהייתה בעבר. אם המקררים הקלאסיים חולקו לשתי דלתות - מקפיא ומקרר - הרי שכעת המגמה הרווחת היא מעבר לארבע דלתות במקרר. היתרון המשמעותי בכך הוא, שניתן לפתוח בכל פעם את הדלת הרצויה של התא בו מצוי המזון שאנו חפצים בו ולא את המקרר כולו. כך רוב חללי הקירור לא מושפעים מפעולה זאת ולא נוצרת בריחת קור בחלקי המקרר האחרים שאין לנו צורך בהם בזה הרגע.

בנוסף, ניתן לסדר את המוצרים בדרך נוחה בשורה הקדמית בתוך כל תא מבלי שיידחסו לאחור ויהיה קשה להגיע אליהם. עם זאת, חשוב לציין שמקרר ארבע דלתות מתאים בעיקר למשפחות שזקוקות לפחות ל-440 ליטר נפח מקרר ומעלה ובפחות מכך אפשר להסתפק במקרר בעל שתי דלתות בלבד.

מקרר מודולרי המותאם לסגנון החיים של המשתמש

התאמה אישית היא היום שם המשחק וכמו שהמטבחים העכשוויים מתוכננים ומעוצבים לפי חוויית הבישול והאירוח, כך גם המקררים מיישרים קו עם מגמה זו.

רמת המודולריות תורמת רבות למשתמש במקרר, כאשר יש מי שיחפשו מקרר עם פתרונות אחסון בעיקר לפירות וירקות ומנגד אחרים יעדיפו מקפיא גדול לבשר - כל אחד וצרכיו. בנוסף, כיום אפשר להתאים את המקרר לפי צרכי הקירור האישיים כמו למשל, הגדלת נפח המקפיא על חשבון חלק אחר, או הפיכת המקרר למקפיא ולהפך. שיטות האחסון החכמות מציעות ניצול מקסימלי של נפח המקרר.

הטכנולוגיה החדישה שומרת על טריות המזון במקרר וטעמו הייחודי/צילום: Samsung
 הטכנולוגיה החדישה שומרת על טריות המזון במקרר וטעמו הייחודי/צילום: Samsung

קלות השימוש אף היא חשובה והנדסת האנוש המתקדמת מתורגמת לפתיחת דלתות נוחה ונעימה וטריקה שקטה, ישנם גם מדפים נשלפים, מגירות מתפרקות וכן מסכי מגע בחזית המקרר לתפעול פשוט בלחיצה (טאץ'). שדרוגים רבים אף תרמו לביצועים ולידידותיות השימוש - בין אם מדובר בפיקוד שבת, בתא קירור מהיר שמקצר משמעותית את תהליך הקירור ועד מנגנון No Frost אוטומטי המונע הצטברות קרח, כך שלא יתכן מצב של הפשרה.

משלוש יוצא אחד - האנרגיות מתועלות למקומות הנכונים

התייעלות אנרגטית היא נושא שמעסיק כיום צרכנים נבונים רבים, כאשר המטרה היא להוזיל את עלויות החשמל מבלי להתפשר על איכות. אלמנט החיסכון האנרגטי בא לידי ביטוי במגוון פרמטרים: ראשית, יש לבחון את הדירוג האנרגטי של המקרר הביתי, כאשר מקררים בזבזניים מדורגים באות G ומקררים בעלי יעילות אנרגטית הינם בעלי דירוג A. שנית, חשוב לדעת שבמקררים העכשוויים היצרנים משתמשים במערכות מתוכננות מראש להשגת חיסכון באנרגיה. קחו לדוגמה את המערכת המשולשת - המחלקת את המקרר לשלוש מערכות נפרדות על פי רמת הקור הנדרשת (כלומר, תא שמיועד להקפאה יצרוך יותר אנרגיה לקירור, מאשר תא לצינון ירקות ופירות). מערכת הקירור המשולשת אחראית לכך שהריחות לא יתערבבו ושבחללי האחסון הייעודיים ישמר הטעם הייחודי של כל מוצר בקטגוריה שלו (לדוגמה, שריח הדגים לא ישפיע על ריח הגבינות).

מקרר 4 דלתות של סמסונג - משדרג את המטבח. לפרטים הקליקו כאן>>

מקרר או מקפיא? אתם בוחרים בכל פעם מחדש

כיום מוטמעת במקררים טכנולוגיה, המאפשרת לשנות טמפרטורה בלחיצת כפתור בלבד בהתאם לסוג הקירור הנדרש. לרוב מדובר בארבעה סוגי קירור: הקפאה עוצמתית, הקפאה קלה, צינון או קירור. ניתן לשנות את שיטת הקירור בכל פעם מחדש לפי סוג האוכל המאוחסן והמקרר מתאים את עצמו לכל שינוי בהרגלי הצריכה והקירור.

אלמנט משדרג נוסף הוא פעולה שקטה. בעבר, המקרר נחשב לפריט רועש בבית, כזה ששומעים אותו עובד אפילו מאחורי דלתות סגורות. היום ניכרת השקעה בצד האקוסטי של המקרר והוא מצויד במנוע להפחתת עוצמת הרעש. למעשה, מקררים מודרניים איכותיים אינם משמיעים רעש בזמן הפעולה כל עוד הם תקינים. ניתן מראש לברר מהי עוצמת הרעש הפוטנציאלית של כל דגם; כאשר כדאי לתת עדיפות למקרר שעוצמת הרעש שלו אינה עולה על 30 דציבלים וקיימת בו אפשרות ייעודית להפעלה שקטה לפרקי זמן קבועים מראש, כמו למשל, בשעות הלילה.

הקפדה על עיצוב

כיום המקררים הם בעלי קווים נקיים, ישרים וניחנים במראה הייטקי, בגוונים מטאליים, המשתלב במטבח העכשווי. מידותיהם נעות בין 78 -91 ס"מ רוחב והגובה בין 179-181 ס"מ. על מנת לבחור את המקרר המתאים לשטח הבית, חשוב למדוד את הנישה בו הוא עתיד להיות ממוקם ולהוסיף כ-10-15 ס"מ בחלק האחורי, בכדי לאפשר אוורור תקין. כן נדרש לחשב מספר ס"מ נוספים משני צדי המקרר במרווח שבינו לקירות. כך נשמרת הפעילות התקינה שלו ומתאפשר ניקיון של המרחב.

תאי קירור נפרדים למזונות שונים. בכל פעם ניתן לפתוח את הדלת הרצויה ולא את המקרר כולו/צילום: Samsung
 תאי קירור נפרדים למזונות שונים. בכל פעם ניתן לפתוח את הדלת הרצויה ולא את המקרר כולו/צילום: Samsung

הדור החדש של מקררי 4 דלתות

את כל היתרונות הקיימים בדגמים החדשים של המקררים בשוק - יעילות אנרגטית וחלוקה נבונה שלה, ארבע דלתות, התאמה אישית למשתמש ומשחק בין מקרר ומקפיא, ניתן למצוא במקרר Samsung T9000 Four-Door Refrigerator.

המקרר מתאים עצמו בצורה אישית לצרכי המשתמש על ידי טכנולוגיית CoolSelect Zone, המאפשרת וויסות טמפרטורה לפי אזורים מוגדרים.

הודות לטכנולוגיית בידוד מתקדם, הוצר עובי דפנות המקרר מ-45 מ"מ ל-30 מ"מ בלבד. כך נוצרו נפח ושטח אחסון גדולים ועמוקים יותר, תוך שמירה על המידות החיצוניות הקונבנציונליות. המקרר אף חוסך באנרגיה ושומר על הטמפרטורה באמצעות בקר חכם.

כמו כן, מערכת הקירור המשולשת שלו מקררת בנפרד את תאי ההקפאה והמזון הטרי שבהם, לשם שמירה על טריות, על לחות גבוהה ולמניעת מעבר ריח. מבחינה אקוסטית, המקרר מפחית במידה ניכרת את הרעשים הלא נעימים הבוקעים ממנו.

בשורה התחתונה, אם אתם בוחנים רכישת מקרר חדש, כדאי להתייחס לכל החידושים הטכנולוגיים הקיימים בשוק כיום. מקרר מתקדם תורם לאיכות החיים, מאפשר קירור חכם המאריך את תוחלת החיים של מוצרי המזון ומעניק את המקסימום האפשרי למשתמשים בו.

מקרר 4 דלתות של סמסונג - כשהטכנולוגיה מגיעה למטבח. לפרטים הקליקו כאן>>