תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הטאלנטים של הסיליקון ואלי מזניקים את הקריירה שלהם בתל אביב

השוק הישראלי העניק מאז ומתמיד העדפה לעובדים בעלי רקע בינלאומי • ארגון מסע מסייע לחברות הישראליות ליהנות מהיתרונות שלהם כבר בשלבים הראשונים של הקריירה

בסיליקון ואלי יודעים שהתמחות היא הזדמנות לגייס טאלנטים מנצחים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
בסיליקון ואלי יודעים שהתמחות היא הזדמנות לגייס טאלנטים מנצחים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף מסע 

התאגידים והחברות המובילות בעולם מציגים מסלולי התמחות כחלק ממדיניות כח האדם לקבל זכות ראשונים באיתור וגיוס עובדים ולייצר רשת קשרים עסקיים.

בישראל, חלק קטן מהחברות מציעות מסלולים כאלה, אולם נראה כי גיוס מתמחים הופך להיות פרקטיקה מקובלת.

ארגון מסע מסייע באיתור ובגיוס מתמחים מרחבי העולם, המביאים עימם יתרונות ייחודיים עבור השוק והזדמנות של ממש עבור החברות.

מסלולי התמחות בקרב חברות ותאגידים היוו מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מתוכניות הלימודים האקדמאיות ברחבי העולם. השילוב בין הלימודים האקדמיים ובין היכרות עם השוק והתנסות של ממש במציאות העסקית, מעניקים לסטודנטים תמונה מלאה על השוק, יכולת לבחון את המסלול הספציפי שמתאים להם וליהנות מניסיון מקצועי מיד עם תום הלימודים. בין אם מדובר בלימודי רפואה, משפטים, מחשבים או פרסום, כדי להשלים את הלימודים, הסטודנטים מחויבים להשלים מספר תקופות התמחות במהלכם.

בישראל יש אמנם תקופות התמחות בחלק מהמקצועות, אולם עדיין לא מדובר בחובה אקדמית בכולם. יתר על כן, בשנים האחרונות מציעות האוניברסיטאות והמכללות מסלולי התמחות כחלק מתוכנית הלימודים, כדי להיתפס כאטרקטיביות בקרב הסטודנטים.

בקרב החברות עצמן ישנה נכונות הולכת וגוברת לבנות מסלולי התמחות, במיוחד בקרב תעשיית ההיי טק, הפינטק, התקשורת והביוטכנולוגיה, בעיקר בשל המחסור הקבוע בעובדים בתחומים אלה והצורך לייצר קשר ומחויבות מקצועית ורגשית בין העובדים הצעירים ובין החברה עצמה.

שפה, ניסיון ומוטיבציה להצליח

ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, תורם לפיתוח תחום ההתמחות בישראל, באמצעות גיבוש וניהול צוותי מתמחים בקרב מעסיקים נחשקים בישראל באופן יצירתי ויוצא דופן: הוא מסייע באיתור וגיוס מתמחים יהודים מרחבי העולם עבור חברות ישראליות, מתמחים המביאים עמם מספר לא מבוטל של יתרונות ייחודיים, שהם הרבה יותר משליטה בשפות זרות.

מעונין במתמחים לחברה שלך? לחץ כאן>>

פול צוקר, מייסדת ומנכ"לית קבוצת נישה, המתמחה בהשמת אנשי מקצוע ומקבלי החלטות בתחומים עתירי ידע מסבירה: "המתמחים שמגיעים מחו"ל נהנו בארצות המוצא שלהם מתוכניות לימודים וורסטיליות ומעמיקות שבמסגרתן הם כבר השלימו תקופת התמחות אחת לפחות. לאותם מתמחים יש היכרות אמתית עם השוק הגלובלי ועם פרקטיקות מקובלות בחברות בחו"ל והם יכולים לתרום לא רק לפעילות העסקית, אלא גם לבניית מסלולי התמחות המתאימים לישראלים וזרים כאחד. לצד כל אלה, הם מגלים מוטיבציה גבוהה במיוחד לעבוד בסביבה בינלאומית ועל הדרך לקבל השראה מרוח היזמות הישראלית.

המעסיקים מצביעים ברגליים

ארגון מסע מביא לישראל מידי שנה כ-12 אלף צעירים יהודים מן התפוצות לתקופה משמעותית ולמגוון תוכניות, מתוכם כ-3,000 צעירים לתכניות ההתמחות בהם ניתן להתמחות במגוון תחומים - שיווק, תוכנה, חומרה, דיגיטל ועוד. כל הצעירים מגיעים עם תואר אקדמי אחד לפחות ועם ניסיון קודם בהתמחות או בעבודה במדינות האם שלהם או באחרות.

לדברי עופר גוטמן, מ"מ מנכ"ל מסע: "מבין מאות המעסיקים שכבר העסיקו מתמחים במסגרת מסע, רובם בוחרים לפנות אלינו שוב על מנת לגייס מתמחים נוספים. חלקם הגדול בוחר להמשיך ולהעסיק את המתמחים ולהפוך אותם לעובדים מן המניין ויותר מכך - בחלק מהחברות בוגרי מסע הם אלה החונכים את המתמחים החדשים. מעסיקים אלה מבינים כי מדובר בהזדמנות לאתר ולגייס עובדים מוכשרים מכל העולם, שמביאים עמם כישורים והיכרות עם אופן ההתנהלות של חברות דומות בחו"ל, דבר שיעניק ערך מוסףלחברות הבוחנות חדירה לשווקים בינלאומיים, שכן, מתמחים אלו יוכלו בעתיד לייצר מערכת קשרים חוצת גבולות בין אנשי מקצוע שיובילו את השוק ברחבי העולם".

עופר גוטמן, מ"מ מנכ"ל מסע / צילום: רן בירן
 עופר גוטמן, מ"מ מנכ"ל מסע / צילום: רן בירן

המתודולוגיה פוגשת את הדיסראפשן הישראלי

ואכן, מדובר בפרקטיקה מקובלת לחלוטין בקרב חברות ההיי טק, הפינטק, התקשורת והסייבר הישראליות: כולן מעוניינות לגוון את הצוותים המקצועיים שלהם.

גליה אקשטיין, מנהלת משאבי אנוש בענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס מעידה: "עובדים צעירים עם רקע בינלאומי הם נכס גדול עבורנו. העובדים שלנו שמוצאם מחו"ל מביאים עימם נקודת מבט גלובלית יקרת ערך, וכן הבנות שונות של שווקים, מנהגים, תרבויות ושפות. בעוד שהעובדים הישראלים ידועים כבעלי רוח יזמית ובעלי גישה פרואקטיבית, אני שמה לב, למשל, שלעובדים שמגיעים מצפון אמריקה יש יתרונות אחרים: כישורי תקשורת מצוינים ויכולות גבוהות מאוד של פרזנטציה ועמידה מול קהל. אבל מעבר לסיבות הפרקטיות, ליצירת סביבת עבודה מגוונת ואינקלוסיבית - יש גם ערך חברתי ברור: סביבת עבודה כזו מרחיבה אופקים ומקדמת חשיבה יצירתית, וחושפת את כל העובדים שלנו לפרספקטיבות, שיטות עבודה ומיומנויות רעננות ושונות. מדובר ביתרון משמעותי לכל חברה, אבל במיוחד לחברות רב לאומיות כמו שלנו, שפונות למיליוני לקוחות מסביב לעולם".

גוטמן מסביר: "בכל העולם גילו את היתרונות העצומים שבדיסראפשן (כלומר, שיבוש ובעולמות ההיי טק - שבירת מוסכמות מקובלות על ידי הצגת מתודולוגיה או טכנולוגיה פורצת דרך) הישראלי. חוסר הפורמליות והיזמות הטבועים באופי הישראלי מאפשרים פריצות דרך כמעט בכל תחום. בעוד שלנו בישראל חסרה לעיתים היכולת לנהל תהליכים באופן מובנה, המתמחים שלנו מגיעים עם היתרונות האלה, אחרי שרובם כבר התנסו בפועל בעבודה בחברות בינלאומיות. החיבור בין המתודולוגיה הבינלאומית ובין היזמות הישראלית, מעניק יתרון של ממש".

הדרך לפאלו אלטו מתחילה בתל אביב

מדוע בוחרים המתמחים להגיע להתמחות בארץ? צעירים אלו רואים בשוק הישראלי מקפצה של ממש, בדרך לעבודה בקרב התאגידים המובילים בעולם - ובישראל. הם מכירים בערך של הניסיון בישראל לקורות החיים שלהם ולמוניטין שהחברות הישראליות צברו.

פול צוקר, מייסדת ומנכ"לית קבוצת נישה, מסבירה: "בניגוד לשווקים האירופאים והאמריקנים, המתמחים בישראל מגיעים לסביבת עבודה בה הם זוכים להתנסות בעבודה בצוותים גלובליים, לחשוב באופן יצירתי וגמיש ויותר מהכל - פה הם זוכים לקבל אחריות של ממש ו"לקפוץ למים", בעוד שבמדינות המוצא חלקם חשים שהם בורג במערכת.

גוטמן מוסיף בהקשר זה כי "הפניה שלנו בחו"ל מתבצעת לבני ובנות דור ה-Z , החיים בעולם ללא גבולות גאוגרפיים ומאמינים כי בדרך למיצוי הפוטנציאל המקצועי ולסיפוק האישי, הם צריכים לקחת כל הזדמנות שנקרית בדרכם. אנו מעניקים להם הזדמנות להגיע לאחד משווקי העבודה הדינמיים והמסקרנים ביותר, בו קיים ביקוש קשיח לעובדים מקצועיים ומשכילים, במיוחד בתחומי המדעים, ההיי טק ואפילו החשבונאות והמשפטים. כאשר הם מגיעים לארץ, הם מפתחים שייכות למקום ולחברה שמקיפה אותם, המנטורים והמנהלים שלהם בארץ הופכים לא אחת למאמצים ומשלבים אותם בחיי היום יום וחלקם הגדול יוצר חברויות עם ישראלים וישראליות צעירים. החוויה הזאת משנה את המסלול לחלקם, שבוחרים להישאר בארץ ואילו אלה שבוחרים לחזור לארצות מוצאם - הופכים בחלק מהמקרים לנציגי החברות בהן הם עבדו. כך אנו מקימים רשת של צעירים שיהפכו למובילי השוק ברחבי העולם וייהנו מרשת נטוורקינג המבוססת על היכרות וחברות אמיתית שנרקמו כאן".

מעונין במתמחים לחברה שלך? לחץ כאן>>