תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מנכ"ל טריא על החוק שייקח קדימה את עולם ה-P2P המקומי

חוק הבנקאות הפתוחה וחוק שירותי תשלום, הכלולים כבר בחוק ההסדרים, יאפשרו, אם יעברו, לשחקניות פינטק להתחרות במערכת הבנקאית המסורתית • שחף ארליך, מנכ"ל פלטפורמת השקעות ה-P2P טריא: "בעוד חמש שנים צרכן שירצה לקנות רכב או מקרר, יפתח אפליקציה ויקבל הצעות מכל נותני האשראי שבנמצא - הבנקאי והחוץ בנקאי"

הכתבה מטעם טריא

טריא, חברה ישראלית בינלאומית, נחשבת לשחקנית וותיקה בתחום ה-P2P עם תיק אשראי שעומד על כ-2.5 מיליארד שקל; היא מפעילה פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת להשקיע בהלוואות לאנשים ועסקים.

תחום ה-P2P התפתח בשנים האחרונות בעקבות חיפוש אחר האיזון בין מידת הסיכון לגובה התשואה ולאור תנודתיות של השווקים המסורתיים (מניות, אג"ח, קרנות נאמנות וכו'). משקיעים החלו לחפש דרכים לגוון את תיק ההשקעות במטרה להשיג תשואה גבוהה על רקע תקופה ארוכה של ריבית נמוכה.

כך, בתוך הסביבה הזו צמח עולם ההשקעות האלטרנטיביות - במטרה להוות אפיק השקעה עם קורלציה נמוכה לשוק המניות, ובו נכללים למשל: קרנות P2P, קרנות נדל״ן ותשתיות, קרנות הון-סיכון, השקעות בסטארט-אפים, קרנות גידור ועוד.

לדברי שחף ארליך, מנכ"ל טריא ישראל, פריחתן של פלטפורמות אלו יכולה להיות מיוחסת לכשל השוק שמגלמת המערכת הבנקאית: "המערכת הבנקאית בעצם עובדת במשך מאות שנים אותו דבר. היא לוקחת את הכסף שלך, נותנת לך אפס אחוז ריבית או קצת יותר מאפס, מלווה אותו לאנשים אחרים, מקבלת את הריבית ובסוף לוקחת בין 90%-95% מפער הריבית ונותנת לך 5% מפער הריבית.

"אם ניקח את אותו מודל בדיוק, הצרכן יהיה המלווה, הוא יקבל כמעט את כל הריבית - 90% ממנה, המתווך יקבל רק 10% מהריבית, ואז בעצם נצליח לייצר תשואה טובה, חיובית, וקבועה לאורך זמן, שלא תלויה בתנודות של שוק ההון".

עוד מוסיף ארליך כי "חוק הבנקאות הפתוחה וחוק שירותי תשלום, המקודמים כעת, יאפשרו לשחקניות פינטק ושחקניות חוץ בנקאיות אחרות להתחרות בבנקים במגרש שלהם. אני לא יודע אם הבנקים הגדולים ירוויחו מהשינוי הזה, אבל המערכת הבנקאית בוודאי תרוויח"

טריא, כאמור, היא חברה טכנולוגית פיננסית אשר שואפת להשפיע ולעצב מחדש את עולם הבנקאות, וחוק הבנקאות הפתוחה עשוי להוות אבן דרך משמעותית לה ולחברות פינטק נוספות.

לפרטים על פלטפורמת ההשקעות של טריא הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם