תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך מייצבים את תזרים המזומנים של העסק בתקופת הקורונה?

בתקופת הקורונה במיוחד, אבל גם בכלל, קיימים מספר פתרונות היכולים להקל על הפעילות העסקית באמצעות מימון עכשווי על חשבון התחייבויות עתידיות • איך אפשר לספק נזילות לעסק בעת הרעה בתזרים המזומנים?

פעילות עסקית בעת משבר. הנזילות חשובה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
פעילות עסקית בעת משבר. הנזילות חשובה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף גמא ניהול וסליקה

המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגיפת הקורונה פגע בלא מעט עסקים בישראל - קטנים, בינוניים וגדולים; הוא השפיע על תזרים המזומנים ויצר אצלם, לא מעט פעמים, בעיית נזילות. בנוסף לכך, מנהלי כספים, יבואנים, יצרנים וספקים נאלצים להתמודד עם ירידה במוסר התשלומים או איחור ואי עמידה בתשלומים של לקוחותיהם, שגורר אותם בעל כורחם ללחץ כספי תזרימי, לכניסה לחריגות אשראי, או לתשלום ריבית גבוהה בגין הלוואות נוספות. הלחץ התזרימי המדובר מקשה עליהם בפעילות השוטפת ואף עשוי לפגוע בפיתוח ותכנון קדימה של העסק. אותם עסקים נאלצים לחפש אחר פתרונות אלטרנטיביים ויעילים למקורות מימון שינוצלו על ידם בזמינות מיידית. מהם, אם כן, הפתרונות שעומדים בפניהם על מנת לצלוח את המשבר?

"בימים כאלה כשעסקים רבים נקלעים למצוקה, חשוב להציע להם פתרונות נוספים שבשגרה אולי לא היו נזקקים להם, אבל כעת כן", מסביר יוסי קריאף, סמנכ"ל אשראים בגמא, מקבוצת הפניקס, העוסקת במתן אשראי ושירותים פיננסיים לעסקים. "מצב משברי שכזה דורש פתרונות אחרים שיכולים להביא עסק ממצב של כמעט קריסה למצב של צמיחה, דווקא על רקע משבר כלכלי", הוא מדגיש. לדבריו, שישה פתרונות יכולים להתאים לעסקים במצב הנוכחי: ניכיון צ'קים, פקטורינג, ניכיון שוברי כרטיסי אשראי, הלוואות גישור כנגד נדל"ן, מימון יבוא ומימון ציוד.

ניכיון צ'קים ובדיקתם - מתן שקט נפשי לבעל העסק

"יש שתי בעיות שיכולות להתרחש עם צ'קים דחויים בתקופה הזאת", מסביר קריאף. "הראשונה: העסק זקוק לכסף באופן מיידי, אבל הצ'ק הוא לעוד חודשיים. השנייה: עקב המשבר עסק/ספק יכול לתת צ'ק כשהוא בקשיים תזרימיים, על סף קריסה, ואז בעוד חודשיים כשנבוא לפדות אותו, כבר לא יהיה עסק, לא יהיה חשבון בנק ולא יהיה כיסוי".

אשראי גמיש, מהיר וזמין לעסקים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 אשראי גמיש, מהיר וזמין לעסקים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הפתרון לשתי הבעיות הללו מגיע דרך שירות ניכיון צ'קים, המאפשר לעסק לקבל תשלום מיידי לחשבון הבנק תמורת הצ'ק העתידי ובכך לייצר מקור מימון נוסף לשיפור התזרים. "בגמא אנו מנכים גם צ'קים למוטב בלבד", אומר קריאף. "בנוסף, אחד השירותים שאנחנו מספקים הוא בדיקה של הצ'קים. אנחנו בוחנים את המצב הפיננסי של נותן הצ'ק ויודעים להתריע לבעל העסק במידה וקיבל תשלום מספק/עסק שנמצא בקשיים, או שמוסר התשלומים שלו נמוך. כך הוא יכול לחזור למי שנתן לו את הצ'ק ולטפל בעניין מיידית, ולא להידרש לבעיה כשמגיע מועד הפדיון".

לפרטים נוספים ולקבלת מימון לעסק בגמא, לחצו כאן>>

שוטף פלוס? הכסף עכשיו

אחד הקשיים הגדולים של עסקים בכלל, ובוודאי בתקופת הקורונה, הוא שיטת תשלומי השוטף פלוס. מרגע הנפקת החשבונית יכולים לחלוף 30 ימים, במקרה הטוב, ולעיתים גם 90, עד שהעסק יקבל את הכסף. בתקופת הקורונה, הפער התזרימי הזה יכול לפגוע קשות בעסקים. עבור מקרים כאלה נועד פתרון הפקטורינג - מכשיר שבאמצעותו הגוף הפיננסי רוכש את החובות הפתוחים מהלקוח ובעצם הופך את העסקה למזומן. החוב הופך ל"בנק", כשהעסק עצמו מקבל את הכסף במזומן. פתרון הפקטורינג של גמא מאפשר לעסק לקבל תשלום של עד 85% על חשבונית ובכך להפוך את החוב אליו לתשלום מיידי.

הלקוחות קונים בכרטיסי אשראי בתשלומים? קבלו את הכסף מיידית

כמעט כל עסק בישראל מאפשר ללקוחותיו לרכוש בכרטיסי אשראי ולחלק את הקניה למספר תשלומים. במקרה כזה כשהלקוח מחלק את קנייתו לתשלומים, אם בעל העסק לא משתמש בשירותי ניכיון שוברי כרטיסי אשראי, הוא יקבל את התמורה עבור הקניה מידי חודש בחודשו בהתאם לכמות התשלומים שהלקוח בחר. גמא מציעה שירות ניכיון שוברי כרטיסי אשראי במסלול של עד 36 תשלומים בתנאים הזולים בשוק ומקדימה את התשלום לעסקים בגין עסקאות תשלומים בכרטיסי אשראי. כך העסק מקבל את התמורה בפעם אחת ולא צריך להמתין לכסף מספר חודשים, דבר המקל באופן משמעותי על תזרים המזומנים שלו.

הלוואת גישור כנגד נדל"ן

הלוואת גישור היא כלי מוכר בעיקר מעולם הנדל"ן, שבו, למשל, בעת רכישת נכס חדש לפני שהנכס הישן נמכר, הלווה זקוק לכסף באופן מיידי ולפרק זמן קצר. במצב כזה הוא יכול לקחת הלוואת גישור, לשלם עבור הנכס שקנה ולאחר מכירת הנכס הישן - לסגור את ההלוואה.

במקרה של משבר הקורונה, הלוואת גישור באה לכסות על הפער התזרימי של העסק על סמך ההתאוששות הכלכלית שצפויה לו בהמשך. אחד השירותים שמוענקים בגמא מאפשר לאנשי עסקים וליזמי נדל"ן לקבל הלוואת גישור החל ממיליון שקל, לתקופה של עד ארבע שנים, תמורת שיעבוד נדל"ן שבבעלות העסק: מסחרי, פרטי, מניב, קרקעות ועוד, אך לא כנגד דירת המגורים של הלווה. הלווה יכול לקבל אשראי בסכומים גדולים ובתנאים נוחים וגמישים, לגשר על הפער התזרימי הנוכחי ולנצל את ההלוואה להתפתחות עסקית או לכל מטרה אחרת שמעודדת את התאוששות העסק או צמיחתו.

ניכיון שוברי אשראי. מאפשר קבלת סכום העסקה באופן מיידי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 ניכיון שוברי אשראי. מאפשר קבלת סכום העסקה באופן מיידי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

קבלת מימון עבור ייבוא או רכישת ציוד לצורך התפתחות עסקית

גורם נוסף שיכול להקשות על תזרים העסק בתקופת משבר נוגע למימון. כך, למשל, עסקים רבים שעוסקים ביבוא מוצאים את עצמם במצב לא פשוט. זאת כאשר הם רוכשים את הציוד בחו"ל, משלמים עליו במזומן על מנת לייבאו לארץ, אבל את התשלום עבור הסחורה בישראל הם מקבלים רק אחרי זמן מה. במצב כזה, הם נדרשים לקחת הלוואה שיושבת להם על האובליגו (סך ההתחייבויות מול הבנק) והדבר מקטין את חופש האשראי שלהם. "אחת האפשרויות של עסקים, יבואנים במקרה הזה, שמקבלים שירות מגמא, היא ליהנות מאשראי לתקופה של עד חמישה חודשים, לצורך התשלום לספק בחו"ל ועד לקבלת התשלום עבור הסחורה בארץ", מסביר קריאף. זאת, ללא הכבדה על האובליגו.

פתרון דומה ניתן על ידי חברת גמא גם לצורך מימון ציוד להתרחבות העסק. "אנחנו מעניקים מימון של עד 100% מרכישת הציוד, בפריסה של עד 60 תשלומים, באופן שמקביל בין ההכנסות שינבעו מרכישת הציוד להחזר תשלום ההלוואה", אומר ניר אופנהיים, מנהל תחום מימון ציוד בגמא. מימון הציוד, לדבריו, מיועד הן לעסקים שרוצים לרכוש ציוד חדש והן ליבואנים שמעוניינים למכור את הציוד, אך הקונים הפוטנציאליים שלהם זקוקים למימון כדי לרכוש אותו.

קריאף מציין ואומר כי "דווקא בעת משבר הקורונה העוצמות של גמא מגיעות לידי ביטוי, כחברה שפעילה כבר 22 שנים, עם תיק אשראי של מעל חמישה מיליארד שקל ודירוג אשראי Aa3. בימים האלו אנחנו מגיעים ללקוחות עצמם, בוחנים את המצב שלהם ומתאימים להם את הפתרונות הנכונים לצורך מימון והפיכת החוב למזומן. הקשר האישי של גמא עם הלקוחות עומד במבחן שנים רבות ומוכיח את עצמו שוב ושוב, גם בתקופות הקשות כמו ימי הקורונה", הוא מוסיף.

לסיכום, מציינים בגמא, כי החברה מעניקה את כלל פתרונות המימון והשירותים הפיננסיים לעסקים במקום אחד, כגון: סליקת כרטיסי אשראי, ניכיון שוברי אשראי, התאמות כרטיסי אשראי, ניכיון צ'קים, מימון ציוד ויבוא, פקטורינג, הלוואות ואשראי ומימון כנגד נדל"ן וקרקעות. כל אלו מאפשרים לעסקים ולחברות לקבל מימון מהיר, בהליך פשוט ובטוח בלי בירוקרטיה וסחבת שכל כך נחוץ כיום לעסקים על מנת לחזור למסלול התקין.

לפרטים נוספים ולקבלת מימון לעסק בגמא, לחצו כאן>>

*נותן האשראי: גמא ניהול וסליקה בע"מ או גמא מימון אישי ישיר בע"מ. המימון אינו ניתן כנגד דירת מגוריו של הלווה. מתן ההלוואה בפועל הינו בכפוף לשיקול דעתה של החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

צרו איתנו קשר *5988