תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חוזרים לעבודה מהבית: המסקנה המתבקשת - הביאו את המשרד אליכם הביתה

שלושה בוגרי עבודת בית של גל הקורונה הראשון משחזרים אחורה את אופי העבודה ומה נדרש מהם אז, ומסתכלים קדימה לעתיד לבוא

התפרצות נגיף הקורונה גרמה לרבים לעבור לעבודה מהבית / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
התפרצות נגיף הקורונה גרמה לרבים לעבור לעבודה מהבית / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף בזק בינלאומי

את השינוי שאנחנו חווים בימים אלו בכל הנוגע לדרך בה אנו עובדים איש לא צפה, בטח ובטח לא בהיקפים כאלה ובהשפעה כזאת. התפרצות הקורונה גרמה לרבים מאיתנו לעבור לעבודה מהבית, לרוב בלית ברירה: ההנחיות המגבילות מצד הממשלה, ואף חוסר היכולת להגיע פיזית למקום העבודה, מכתיבות מציאות חדשה לעצמאי הבודד ולבכיר בארגון גדול. הקורונה שינתה לגמרי את שגרת העבודה שלנו, ובבת אחת.

כיצד כל זה משפיע על העובד הממוצע? האם ההסתגלות לשינוי המיידי היא דבר של מה בכך? אילו קשיים מביאה עימה העבודה מהבית, ואילו יתרונות היא מציעה? והכי חשוב - מה נדרש מהעובד, יהיה זה עצמאי בודד, ראש צוות או אפילו בעלים של עסק מתפתח - כדי ליצור לעצמו סביבת עבודה נאותה, אצלו בבית? לפניכם שלושה סיפורים של שלושה עובדים שהקורונה השפיעה באופן משמעותי על שגרת העבודה שלהם. בטח תוכלו למצוא גם את עצמכם באחד מהם לפחות.

איל פדר לוי (מנכ"ל סטארט-אפ) - "היכולת לייצר תשתית דומה לזו שבמשרד הייתה מהותית"

"בדיוק השבוע 'חזרנו אחורה' מבחינת ההנחיות שלנו לגבי עבודה מהמשרד: כבר פתחנו יותר ואפשרנו עבודה נרחבת יותר מהמשרדים, ועכשיו צמצמנו מעט בחזרה ואנחנו עובדים יותר מהבית", מספר איל פדר לוי, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ Zencity, המסייעת לרשויות מקומיות בארץ ובעולם להבין את צרכי התושבים ולמדוד את שביעות רצונם. "בימים של שגרה אנחנו יושבים במשרד יפה מאוד בקרליבך בתל אביב, אבל במשך תקופה ארוכה, מרגע שפרצה המגפה, עבדנו 100% מהזמן בבית. גם היום רובנו עובדים מהבית רוב השעות.

איל פדר לוי, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ Zencity / צילום: איל פדר לוי
 איל פדר לוי, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ Zencity / צילום: איל פדר לוי

"ישנן כל מיני קבוצות של עובדים שמושפעות מכך: עובדים במשפחות עם ילדים, כמובן, ואני ביניהם, שהמצב מייצר עבורם אתגרים מסוג מסוים; או למשל חבר'ה צעירים עולים חדשים, שגרים לבד בדירת סטודיו קטנה ורוב המסגרת החברתית שלהם היא מקום העבודה ופתאום הם לבד בבית חודשים ארוכים, רחוקים מהמשפחה".

פדר לוי אומר כי "מעל לכול היה לנו חשוב מאוד לשדר את המסר לכל הצוות שאנחנו עוברים את המשבר הזה בשפיות, ושנצליח לעבוד כמו שצריך בזמן שהוא כאן. אחד הדברים המהותיים מבחינתנו היה היכולת לייצר תשתית אמיתית, דומה לזו שבמשרד, אצל העובדים בבית. אז עודדנו את האנשים להציף את הצרכים שלהם ופתרנו דברים - החל ברוחב פס שהגדלנו, דרך רישיונות זום ועד עובדים ששלחנו להם שולחן וכיסא הביתה.

"עשינו כל מה שיכולנו בשביל לתמוך גם בצד האנושי: כמו שסיפרתי יש בחברה עולים חדשים צעירים, ופתאום הם לבד בבית חודשים ארוכים. אז השקענו משאבים בשימור תחושה של צוות וביחד, עברנו לפגישות צוות מקוונות של פעם בשבוע במקום פעם בשבועיים-שלושה, שלחנו הפתעות הביתה לשם הגיבוש והכיף, כדי שאנשים לא ירגישו לבד כל התקופה הזאת, להפוך להם את היום לנעים יותר".

בזק בינלאומי מתאימה לכם סביבת עבודה מתקדמת מהבית. לפרטים הקליקו כאן>>

עמית בן טוב (מנתחת התנהגות בקרב ילדים על הספקטרום) - "למדתי הכול תוך כדי תנועה"

"מאז התפרצות הקורונה חלק מהעבודה שלי נעשה בחוץ, וחלק ממנה בבית", מספרת עמית בן טוב, מנתחת התנהגות בקרב ילדים על הספקטרום, מדריכה, מרצה ואימא לשניים. "את ההרצאות, למשל, אני מעבירה כרגע בזום, וכך גם חלק מהדרכות ההורים. בשיא הסגר, כשהגן שאני עובדת בו היה סגור, גם טיפולים לילדים נעשו בצורה מקוונת.

"המעבר לעבודה מהבית היה אתגר מקצועי גדול עבורי, המטרה הייתה לשמר קשר עם הילדים, שלא ירגישו שהסביבה הטיפולית נעלמה להם, וגם עם ההורים - לתת להם מענה מקצועי במיוחד בתקופה הזאת. זה לא פשוט: לצד שלל הדברים שאני צריכה לקחת בחשבון בנוגע לשינוי בדרך הטיפול ובדרך שבו מתנהל הקשר עם הילדים שאני מטפלת בהם ועם ההורים שלהם, ישנה גם ההתמודדות שלי, בתוך הבית, שגם היא הייתה מורכבת, כמו אצל כולם אני מניחה. אצלנו ממש עבדנו במשמרות: חדר הלימודים של הבן הבכור, בכיתה א', הפך להיות חדר העבודה, והגדרנו בו שעות מראש לכל אחד - לי, לבעלי שעובד באופן מלא מהבית, ולילד. כשאחד מאיתנו לא עובד אנחנו עם הילדים ולהפך, וכך זה התנהל לאורך כל היום. בתקופה הנוכחית, כשאין סגר, אפשר לעשות דברים גם מחוץ לחדר הזה ולעבוד במקביל, אני ובעלי, כשהילדים לא בבית".

עמית בן טוב, מנתחת התנהגות בקרב ילדים על הספקטרום / צילום: עמית בן טוב
 עמית בן טוב, מנתחת התנהגות בקרב ילדים על הספקטרום / צילום: עמית בן טוב

"מאחר שלא היה לי זמן, כמובן, להתכונן למצב החדש, למדתי את הכול תוך כדי תנועה", נזכרת בן טוב, "כל עניין הזום היה משהו שהייתי צריכה להבין, כל הנושא הטכני של האינטרנט, החיבור המתאים וכדומה. זה היה אתגר: למשל, לוודא שהאינטרנט חזק מספיק כדי לאפשר הרצאות שאני מעבירה ל-20 סטודנטים במשך שלוש שעות וחצי; למדתי על איזה מחשב עדיף לעבוד כדי שהסאונד יועבר כראוי, ואיזו רשת צריכה לפעול כדי שהחיבור יהיה חזק יותר, מה אני עושה אם לרגע החיבור מתנתק, כל העניינים התפעוליים".

עוד היא אומרת כי "כל הסיפור הזה הכריח אותנו להתנסות בעבודה מרחוק, וגיליתי שיש לכך גם יתרונות: שזה בסדר שהדרכות הורים נעשות מרחוק, ולפעמים זה אפילו עדיף כי לא מבזבזים זמן על נסיעות, השעות גמישות יותר והתיאום פשוט יותר - כי אין צורך שכולם יהיו פיזית באותו חדר ובאותו זמן. באחד המקומות שבהם אני עובדת נפתח קורס אונליין באופן מלא - שבעבר היה פרונטלי בלבד, וכך יוכלו להשתתף בו גם אנשים שקשה להם יותר להגיע פיזית למקום. זה מדהים בעיני".

שחר ניניו (מנהל צוות בחברת הייטק) - "קשה יותר לעבוד מול אנשים מהבית"

"בגל הראשון מחצית מהצוות, וגם אני, הוצא לחל"ת", מספר שחר ניניו, מנהל צוות QA בחברת Ness. "היינו כחודשיים בבית ושאר הצוות, ארבעה אנשים בלבד, המשיכו לעבוד מהבית. ברגע שחזרנו לעבודה סדירה בתחילת מאי כולם חזרו למשרד, וממש לאחרונה, כשהתחלואה החלה שוב לעלות, נכנסנו לנוהל עבודה של חצי מהשבוע בבית וחצי מהשבוע במשרד, בקפסולות.

שחר ניניו, מנהל צוות QA בחברת Ness / צילום: שחר ניניו
 שחר ניניו, מנהל צוות QA בחברת Ness / צילום: שחר ניניו

"האתגר הכי גדול הוא היעדר המפגשים פנים אל פנים: אני רגיל להתראות עם החבר'ה שלי כל הזמן, לראות אותם, ועכשיו אני חייב לעשות הכול מרחוק. במצב הזה ההתחייבות לפגישות הופכת מאתגרת - לא פשוט להתפנות לכל אחד, ואני כל הזמן דואג שכל עובד ועובד מסתדר ולא נתקע. במשרד זה קל יותר. מבחינתי העבודה מהבית קשה בהרבה.

"יש עובדים שלא ראיתי אותם פיזית שבוע שלם", מפרט ניניו, "ומבחינתי זה המון זמן, אז צריך כל הזמן לדבר איתם ולתקשר, לשאול איך הם מסתדרים, לתת זריקות עידוד ולנהל שיחות מוטיבציה, כי המצב הזה לא נוח לאף אחד. אני צריך להתחשב, לדאוג, לתת את הגב ולמצוא פתרונות מועילים, וזה אתגר אחד. לבד מזה, האתגר הנוסף מבחינתי הוא הגיוסים: אני עכשיו בתהליך של גיוס איש צוות ורגיל לשיחות פנים אל פנים - פתאום זה בלתי אפשרי, צריך לעשות את זה בטלפון, ולקיים אחר כך גם שיחת וידאו. וצריך לזכור: אם יש סגר, או מגבלות אחרות, קיים סיכוי שאותו עובד חדש בכלל לא יכיר את המשרדים שלנו, ואפילו לא יספיק לפגוש אותי לפני שיתחיל לעבוד".

ניניו מוסיף כי "מבחינת העבודה השוטפת האתגרים אצלנו היו אחרים, משום שבארגון מערכת מאובטחת - ובשגרה לא ניתן היה להתחבר אליה מהמחשב הביתי. נדרש לנו קצת זמן לארגן חיבור מרחוק לעובדים, חלק מהם גם קיבלו מחשבים. זאת הייתה הבעיה הראשונה שנתקלנו בה וזה הפך לסאגה של ממש, כי לא היינו ערוכים לעבודה מרחוק. נוסף על כך, אנחנו צוות מובייל, שזקוק גם למכשיר חכם צמוד. גם כאן הייתה התארגנות מיוחדת, אבל צלחנו את זה בעזרת שינוי בתפיסה: היום עמדת העבודה של כל אחד מהעובדים נמצאת למעשה עליו כל הזמן".

"אם אני מסתכל לעתיד, בהנחה שיצוצו בעיות נוספות - אנחנו פשוט מאוד נצטרך ללמוד להתמודד איתן באותה מהירות שלמדנו להתמודד עם הבעיות הקודמות. יהיה לנו קל הרבה יותר הפעם, כי בפעם הראשונה הבעיות היו בעינינו 'סוף העולם', וגם עליהן התגברנו".

כתובת אחת לייצור שגרת עבודה

נכון להיום, כך מעידים השלושה, הדברים נראים אחרת: הם ערוכים יותר לעבודה מהבית, ואף ערוכים לגל השני והשלישי ולסגרים אפשריים, אם יבואו - גם כעובדים בפני עצמם וגם במסגרת הארגונית, כשיש כזו. ובכל זאת, נראה כי לכולם נדרשה אי שם בתחילת הדרך כתובת אחת שתאפשר ליצור בקלות וביעילות סביבת עבודה שלמה מהבית, כדוגמת זו שמציעה כיום בזק בינלאומי בעזרת שלל הטכנולוגיות שהיא מעמידה לרשות לקוחותיה.

החברה מציעה כלים טכנולוגיים בשלל תחומים: Cisco Duo & Umbrella כפתרונות בתחום אבטחת המידע, Cisco Webex לפתרונות תקשורת ואף ציוד שיסייע לעיצוב סביבת עבודה משרדית נוחה ונעימה - מחשבים ניידים, כיסאות משרדיים, מצלמות רשת מתקדמות ואוזניות איכותיות לשימוש ביתי.

בבזק בינלאומי מסבירים כי החבילה שהשיקה החברה מאפשרת ליצור סביבה מושלמת לעבודה מהבית - כזו שלא נופלת במאומה מזו שהיה רגיל אליה העובד במשרד. זאת מתוך מטרה אחת: להבטיח כי גם מהבית יוכל העובד להתנהל ביעילות ופרודוקטיביות, בחלל שיהיה הנוח ביותר עבורו; מדובר במעטפת שמאפשרת מענה מיטבי מבחינת המעסיק, עבור כל עובד ועובד.

בזק בינלאומי מתאימה לכם סביבת עבודה מתקדמת מהבית. לפרטים הקליקו כאן>>