תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

למרות התחזיות - החדשנות הטכנולוגית תיקח קדימה את השוק הגלובלי

במקביל לתחזיות הכלכליות הלא מחמיאות בשל המשבר, אנו רואים מספר לא מבוטל של תמורות חיוביות • שינויים מעודדים בגישות הארגוניות והעסקיות וכלים טכנולוגיים חדשניים שפותחו ישפיעו עלינו לטובה בהמשך הדרך

משבר הקורונה מאיץ פריצות דרך טכנולוגיות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
משבר הקורונה מאיץ פריצות דרך טכנולוגיות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף F5 

בימים אלו מתפרסמות הערכות ותחזיות חדשות בנוגע להתמודדות של המשק עם המשבר הבריאותי והכלכלי. ייתכן שזאת אחת הפעמים היחידות בהן נעצר השוק העולמי באמצע השנה כדי לנסות להעריך מחדש מה צפוי בו.

תחום ההייטק, שנמצא בעין הסערה, לקח על עצמו את תפקיד נושא דגל החדשנות, בתקווה שיוכל לסייע בקידום פתרונות לחלק הכלכלי של המשבר. במקביל לתחזיות הלא מחמיאות בנוגע לכלכלה העולמית והמקומית, אנחנו רואים מספר לא מבוטל של תמורות חיוביות, שינויים מעודדים בגישות הארגוניות והעסקיות ועלייה בפיתוח כלים טכנולוגיים חדשניים. הללו החלו לפרוץ במהירות עם תחילת המשבר על מנת לענות על דרישות דחופות, אך יישארו איתנו גם אחרי שהמשבר יסתיים ואף ימשיכו להתפתח.

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין / צילום: גבריאל בהרליה
 ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין / צילום: גבריאל בהרליה

התקופה הנוכחית הפכה על פיה את הגדרת "מקום העבודה". מרבית הארגונים שמו את העובדים במרכז, דאגו לרווחתם ואפשרו להם גמישות לעבוד מהבית ולנהל את השעות שלהם באופן עצמאי, כך עלתה הפרודוקטיביות שלהם. המסגרת של 9:00 עד 17:00 מתבררת כפחות רלוונטית, כאשר התפוקות בסופו של דבר מדברות בעד עצמן וההוצאות על דלק, חניה ונדל"ן עבור כל עובד מצטמצמות משמעותית.

עסקים מסוימים נהנים כבר היום מעלייה ביעילות העובדים הפועלים תחת מודל העבודה מרחוק. לכן, ימשיך השימוש המסיבי באפליקציות שיחות וידאו, והוא אפילו יעלה וישתכלל. אנו נחשף בקרוב לשילוב טכנולוגיות מעולם המציאות הרבודה וניתוח שיחות ווידאו באופן אוטומטי. בעתיד הלא-רחוק אפליקציות אלו יספקו יכולות חדשות, כך שכולנו נחוש שאנו נמצאים באותו החדר, גם אם אנחנו מדברים ממקומות שונים בעולם. יתרה מכך, בתוך מספר שנים ניתן לצפות שייושמו כלי אנליטיקה מתקדמים ויכולות בינה מלאכותית (AI), שיבצעו ניתוח של אופי שיחת הווידאו ואף יוציאו סיכומים ומשימות עבודה באופן אוטומטי לכל משתתף.

לפרטים על אבטחת מידע ביישומים שלכם הקליקו כאן>>

במקביל, חלקים נרחבים מהתעשייה יתקדמו למודלים גמישים של תשלום לפי דרישה. תקופת המשבר העלתה את קרנו של המודל לפיו העסק משלם רק על השירות הטכנולוגי בו הוא משתמש ובהיקף בו הוא משתמש. מודל זה חיוני לאחד המנועים החשובים ביותר במשק - עסקים קטנים ובינוניים. אלו נפגעו במידה הגבוהה ביותר מהמשבר, כאשר הסבירות שהם יוכלו לצאת להרפתקאות טכנולוגיות ארוכות טווח ועתירות משאבים יהיה נמוך במהלך התקופה הקרובה. הבחירה האתית, המוסרית והעסקית של חברות הטכנולוגיה תהיה להעניק גמישות, שכן, כאשר המנוע הזה נפגע, גם חברות גדולות יותר נפגעות וכתוצאה מכך כלל המשק.

תקציבי הפיתוח מופנים למציאת פתרונות לעסקים

לאורך ההיסטוריה, משברים ולצערנו גם מלחמות, הובילו פעמים רבות לפריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות, שהאנושות נהנתה מהן ומהיישומים שלהן תקופה ארוכה לאחר תום המשבר. מסתבר כי גם כיום, בעוד השוק הגלובלי פגוע, החדשנות לא נעצרת וטכנולוגיות ממשיכות להתקדם ולצמוח. תקציבי פיתוח מופנים כיום למציאת פתרונות חדשים, על מנת להיענות לדרישות העסקיות, לשינויים הארגוניים ולשינויים בשוק. כך שבפועל, אנו רואים האצה בקצב החדשנות בשל תיעול יעיל יותר של תקציבי מחקר ופיתוח.

בין הטכנולוגיות החדשניות שפרצו ביתר שאת בתקופת המשבר ניתן למנות את הדפסת התלת ממד, שהפכה חיונית לצרכי הדפסת ציוד רפואי, עד כי יש מי שכינו אותה כ"גיבורה של משבר הקורונה". מעבר לכך, התקדמו טכנולוגיות אבטחת המידע סביב הסוגיה של אוטומציה לצד עבודה מרחוק, וטכנולוגיות בלוקצ'יין סביב תמיכה באוטומציה של שרשרת אספקה. כן פרצו טכנולוגיות לזיהוי פנים, המשלבות יכולת זיהוי עם מסכה ואפילו מדידת חום, רובוטיקה מתקדמת באתרי ייצור ועוד.

בעוד שישנם אתגרים רבים להתמודד עימם, עסקים בענף מערכות המידע והטכנולוגיה מבינים כי משבר הקורונה מוביל לתמורות משמעותיות, שיישארו עמנו גם לאחר שהמשבר הבריאותי יחלוף מהעולם. הענף ממשיך לשמש כעמוד תווך משמעותי בחוסנו של המשק, כאשר הוא מנחיל תרבות עבודה חדשה, יצירתית ופרודוקטיבית. הוא מאפשר מודלים חדשים של צריכה על פי דרישה, שמאוששים עסקים קטנים כגדולים, וממשיך לדחוף לחדשנות טכנולוגית, שמסייעת במלחמה במגפה, אך גם הרבה מעבר לכך. יש למה לצפות, יש אור בקצה המנהרה, והוא אנושי, גמיש וחדשני מאי פעם.

לפרטים על אבטחת מידע ביישומים שלכם הקליקו כאן>>