תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

השינוי בארגון מתחיל מבפנים: "אנחנו פועלים כמו סטארט-אפ"

חברת פיליפ מוריס בע”מ המקדמת את חזונה לעתיד ללא עשן, מתאימה עצמה למגמות עכשוויות בעולם העבודה • הדגש הוא על אימוץ גישה חדשנית, דיגיטלית, ממוקדת לקוחות וצרכנים ומבוססת דאטה; כזו ששמה את ההון האנושי במרכז על מנת לשנות את עצמה ואת הענף בו היא פועלת

דגש על מועמדים לעבודה, חוויית המפגש שלהם עם הארגון מקבילה לחוויית הלקוח במחלקת השיווק / צילום: Shutterstock
דגש על מועמדים לעבודה, חוויית המפגש שלהם עם הארגון מקבילה לחוויית הלקוח במחלקת השיווק / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף פיליפ מוריס בע"מ

בפיליפ מוריס רגילים לשינויים. לפני כחמש שנים החלה החברה לקדם את חזונה שבמרכזו החלפת סיגריות מסורתיות במוצרים חדשניים. מדובר בשינוי שאפתני ודרמטי עבור חברה עסקית בסדר גודל כזה. הוא נבע מההבנה שהדבר הטוב ביותר עבור מעשנים הוא להפסיק לעשן, אבל בפועל רבים מהם לא עושים זאת, ואלה ראויים לחלופות.

"השינוי הדרמטי הזה חייב אותנו לערוך שינויים מבפנים בשיטות העבודה, בדרכי השיווק ובגיוס הון אנושי המותאם לכיוון החדש", מסבירה נטלי טריסטר מנהלת הגיוס של פיליפ מוריס בע"מ. "מחברה מסורתית, הפכנו לחברה חדשנית, דיגיטלית, ממוקדת לקוחות וצרכנים ומבוססת דאטה - הפועלת באופן שדומה יותר לחברת סטארט־אפ", מוסיפה יעל מונרוב, מנהלת השיווק הדיגטלי של החברה.

נטלי טריסטר / צילום: ליאת מנדל
 נטלי טריסטר / צילום: ליאת מנדל

איך השינוי המהפכני בחזון שלכם משפיע על סוגי התפקידים שאתם מגייסים?

טריסטר: "היום אנחנו מגייסים אנשי ונשות מקצוע מעולמות תוכן שלא גייסנו בעבר, במטרה שיהיו אחראים על הוצאה לפועל של תוכניות המבוססות על תובנות וניתוח מידע ושיעזרו לנו לשפר את מסע הלקוח וחוויתו. בשנים האחרונות ובתקופת הקורונה בפרט, יש תחרות על כל טאלנט, לכן תשומת הלב הארגונית שלנו מופנית למיתוג מעסיק ולחוויה של המועמד/ת במפגש עם הארגון. חווית מועמד בתחום שלי תואמת לחשיבות חווית הלקוח במחלקת השיווק והמכירות.

לפרטים על אפשרויות קריירה בפיליפ מוריס ישראל, הקליקו כאן>>

"כדי למשוך את המועמדים הטובים ביותר עם הכישורים הדרושים לנו למימוש חזוננו ועל מנת לאפשר למועמדים להבין מה הופך אותנו למקום עבודה מגוון ומכיל, השקנו את מיתוג המעסיק החדש שלנו. הוא מעביר את המסר שלכולנו יש מטרה משותפת: יצירת שינוי מהפכני בארגון ללא קשר למיקום או לתפקיד.

"בנוסף, הבנו שהמועמדים נמצאים ברשתות החברתיות ולכן התאמנו את כלי הגיוס למדיה הזו. התחדשנו בפרופיל אינסטגרם כדי שהמועמדים יוכלו להכיר את העובדים שלנו ולהתרשם מאיתנו כמעסיק מוביל. העמוד כולל הצצה לסביבת עבודה בינלאומית, למשרות חדשות ולמגוון פעילויות שהעובדים שלנו נהנים מהן אונליין".

מה פרופיל המועמדים אתם מחפשים?

טריסטר: אנחנו תמיד מחפשים אנשים סקרנים, שלומדים במהירות ומתאימים לסביבה דינמית. אנשים נחושים שיודעים לפעול בסביבה גלובלית ומקומית ויודעים להשפיע ולהוביל שינוי. העובדים שלנו הצטרפו אלינו כי הם מאמינים בחזון שלנו לשנות את הענף".

יעל מונרוב / צילום: שרון אלדר
 יעל מונרוב / צילום: שרון אלדר

"מתמקדים ביצירת מסעות לקוח מותאמים אישית"

איך מתבטא השינוי מבחינת הפעילות השיווקית שלכם?

מונרוב: "מחלקת השיווק שינתה כיוון ונבנתה מחדש, כשאחד הדברים העיקריים שאפיינו אותה הוא המעבר מ־B2B ל־B2C או B2B2C - כאשר לקוחות החברה הישירים הפכו להיות גם המעשנים הבגירים עצמם ולא רק הקמעונאים. המעבר כלל בנייה מחדש של יחידת השיווק הדיגיטלי וכמובן גיוס כוח אדם, המתמחה ביצירת כלים ופתרונות שיווק דיגיטליים המותאמים לשוק שבו אנחנו פועלים ולתפיסה העסקית שלנו.

"בפעילות השיווקית הדיגיטלית שלנו אנחנו מתמקדים ביצירת ‘מסעות לקוח' המותאמים לצרכנים הבגירים השונים שאנחנו פוגשים. כל אחד עובר את ה'מסע' המתאים עבורו ומקבל את המידע הרלבנטי מבחינתו בהתאם לשלב בו הוא מצוי בתהליך השינוי. כל לקוח לפי התפיסה שלנו הוא עולם ומלואו - ואנחנו מוצאים את הדרך לענות בצורה המיטבית על בקשותיו, העדפותיו ולספק את הצעות הערך המותאמות עבורו".

איך תפיסת הלקוח במרכז באה לידי ביטוי בדרכי העבודה שלכם?

מונרוב: "הפעילות שלנו מחייבת אותנו לפתח כלים דיגיטליים ויכולת מדידה, ניתוח נתונים ברמה גבוהה, יצירת תשתית חזקה לדאטא שלנו וחיפוש מתמיד אחרי פתרונות טכנולוגיים; כאלו המאפשרים לנו לפשט ולקצר את תהליך השינוי עבור הלקוחות שלנו".

איך בנוי צוות מחלקת השיווק הדיגיטלי?

מונרוב: "הצוות מאופיין בכישורים שמשלבים ראיה וחשיבה שיווקית, הבנה טכנולוגית ויכולת גבוהה בניהול פלטפורמות ליבה של CRM ומרקטינג אוטומיישן, פתרונות בעולם האי־קומרס, יצירת אינגייג'מנט. וכמובן, אי אפשר בלי היכולת לנתח ולהבין את המשמעות של המספרים במסעות של הצרכנים שלנו".

ולסיום, הקורונה הכתה בחברות עסקיות רבות וכתוצאה הביאה לגל פיטורים גדול במשק. איך המשבר השפיע עליכם?

טריסטר: "תקופת הקורונה מאתגרת את כולם, מועמדים וארגונים כאחד. עם זאת, כמעסיק, דווקא בתקופה זו החלטנו שלא לפטר עובדים כתוצאה מהמשבר. מעבר לכך כמות הגיוסים עלתה. לכן, בתקופה בה ההבנה שערך ‘הלקוח במרכז’ הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו, וכל אחד מאיתנו משפיע על חווית הלקוח, כל אינטראקציה שלנו בתוך החברה ומחוצה לה היא הזדמנות לייצר משמעות. בנוסף, שמנו את הפוקוס על חווית המועמד - גמישות בשעות הראיון, מתן משוב אישי לכל מועמד שראיינו. הפידבקים שקיבלנו ממועמדים על התהליך היו מדהימים, ניכר היה שזה לא מובן מאליו עבורם".

לפרטים על משרות ואפשרויות העסקה בפיליפ מוריס ישראל. הקליקו כאן>>