תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מתקפות הסייבר חוזרות ונשנות - האם העסק שלכם מוגן באמת?

בעולם שבו האקרים הפכו מתוחכמים ומאורגנים יותר ויותר, לכל עסק, מקטן ועד גדול, נדרשים פתרונות אבטחת מידע הולמים למידותיו ולצרכיו הייחודיים • איך תתפרו לו את החליפה המתאימה?

כל עסק, בכל גודל שהוא, חשוף למתקפת סייבר / צילום: Shutterstock
כל עסק, בכל גודל שהוא, חשוף למתקפת סייבר / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף בזק

הן מגיעות לכותרות בימים האחרונים כמעט מדי יום, ואין אדם שלא שמע על מקרה אחד כזה לפחות. הן מדאיגות את הציבור הרחב, אין בכך ספק, אך נדמה כי במיוחד את הקהילייה העסקית, ואת בעלי העסקים עצמם - מהקטן ביותר ועד לגדול ביותר: מתקפות הסייבר. הן אומנם כאן כבר זמן רב, ולא מדובר באיום חדש, אך נראה כי היום יותר מתמיד צריך להתייחס אליהן ברצינות, להיערך אליהן ולהתגונן מפניהן. תוכלו לשאול כמה חברות גדולות, בישראל ובעולם, והן יאשרו: זה לא משחק.

כשאנחנו מדברים על היערכות והתגוננות, אנחנו מדברים בעצם על כל עסק שנמצא ברשת: כל עסק שמחזיק במידע אישי על לקוחות, בנתונים רגישים בתחום הכלכלי, במידע מקצועי מסווג וכדומה - כולם מהווים מטרה בעיני ההאקרים, התוכנות הזדוניות ועוד. המסקנה ברורה: בין אם יש לכם עסק של חמישה עובדים, ובין אם אתם עומדים בראשה של חברת אנטרפרייז גדולה, כדאי לבחון את הנושא לעומק - ולהתמגן. וכמאמר המשפט הידוע, "אל תגידו מחר פן יהיה מאוחר".

"כל עסק שמחזיק פרטים על לקוחות במאגרים שלו, או כל מידע עסקי רגיש - ובאיזה עסק אין נתונים כאלו? - נתון בסכנה מפני פריצת סייבר", מסביר יוסי זיגמון, מנהל אגף שיווק עסקי בבזק עסקים, המספקת בין השאר שירותי סייבר ואבטחת מידע לבתי עסק. "עסקים עתירי הלקוחות, שצוברים עוד ועוד נתונים עליהם ועבורם - כמו גופים רפואיים, פיננסיים, חברות ביטוח ובנקים - מהווים קרקע פורייה להתקפות כל הזמן. זה נכון, אגב, גם לעסקים קטנים ובינוניים, כדוגמת קליניקה פרטית של רופא שיניים, או משרד רואי חשבון בן עשרה עובדים. כל מי שמשרת לקוחות דרך קבע, הוא פוטנציאל למתקפה".

מפגיעה במוניטין ועד השבתה כללית

האיום של מתקפות סייבר השתנה לחלוטין בשנים האחרונות והפך מאחד מתוך שלל האיומים על העסק למרכזי ביותר, בטח ובטח עבור אותם עסקים שהזכרנו כעת. אך עד כמה מתקפות כאלו יכולות להיות הרסניות? מתברר שברמות גבוהות הרבה יותר ממה שיניח האזרח הממוצע.

"האקר מנוסה יכול לפגוע כמעט בכל דבר בעסק או בארגון", מספר זיגמון. "במערכות פנימיות של ארגון הנוגעות לניהול העסק; בתוכנות שבית העסק עצמו נשען עליהן בפעילות היומיומית, כמו תוכנות לניהול מלאי או למעקב אחר שעות הנוכחות של העובדים; במכונות ובציוד תפעולי בארגון ועוד. אותם האקרים יכולים להשתלט על המערכות הללו ולשנות הגדרות ופעולות במכוון, באופן זדוני, ברמה שתשבש לחלוטין את העבודה.

חשוב להבין: מה שרואים בסרטים בנוגע לאיומי סייבר הוא אמיתי, זאת המציאות כיום. האקרים שחודרים לעסק יכולים לגרום לכיבוי של כל המכונות במפעל, בבת-אחת; להביא להשבתה של מקררים גדולים שבהם מאוחסנות תרופות רגישות; לנטרל חיישנים שמנטרים את הפעילות של מערכות מורכבות".

פתרונות אבטחת מידע והגנת סייבר לעסקים בארבעה מימדים. לפרטים הקליקו כאן>>

זיגמון מדבר כאן גם על משהו מקיף יותר, גדול יותר מאירוע נקודתי: הפגיעה במוניטין של העסק שנפגע. חדירה עוינת למערכות הארגון ופגיעה בהן יכולה לגרום למשבר אמון מול הלקוחות, שיהיה קשה מאוד לתקן בהמשך.

"פריצה שכזו עשויה לגרום לחשיפה של נתונים אישיים רגישים מאוד. אם האקרים מצליחים לחדור למערכת של בית השקעות, למשל, הם יכולים לפרסם את המהלכים הפיננסיים שהוא עצמו ביצע, או את אלו של הלקוחות. עבור אותם לקוחות, ששמו את מבטחם בארגון הזה והרגישו שהפרטים שלהם מוגנים, זה שבר גדול.

"זה נכון גם לגבי אירועים של גניבת מידע וסחיטה , שהפכו נפוצים מאוד לאחרונה מצד אותם גורמים עוינים: תשלום של סכומי כסף גדולים מצד הארגון שאליו פרצו, ואיום לפרסם את פרטי הלקוחות הרגישים אם הכסף לא ישולם. חברות רבות נפלו קורבן לאחרונה לדרישות כאלו, והשקיעו הרבה מאוד מאמצים, בעזרת מומחים לאבטחת מידע, לשחרר את השרתים שלהן ש'נפלו בשבי' ההאקרים, או לשחזר את המידע שנגנב מהן. הן יודעות שאם לא יפתרו את המשבר הזה, האמון מצד הלקוחות עלול להיעלם לעד".

ההאקרים משתכללים - וההגנות בעקבותיהם

כאמור, איומי סייבר היו כאן בעצם מאז שהאינטרנט הפך להיות נוכח בכל פינה ברחבי העולם, ולא מדובר במשהו שאיננו מכירים. אז מה קרה עכשיו? מדוע דווקא בעת הזאת אנחנו שומעים על כך יותר ויותר? אחת הסיבות היא הקורונה, איך לא - שלא רק שיבשה את חיינו אלא גם הרחיבה את הפִרצה עבור ההאקרים. זאת בשל העובדה שרוב העולם עבר לעבוד מרחוק, לרוב בערוצים לא מאובטחים באותה רמת אבטחה הנהוגה במשרדי החברות.

הסיבה השנייה היא שההאקרים הופכים מתוחכמים יותר ויותר מרגע לרגע. מדובר במרוץ התחמשות שלא מפסיק אף פעם: הם מאתרים פרצות חדשות, או כלים מתוחכמים יותר לפריצה. מנגד, חברות אבטחת המידע ומומחי האבטחה מפתחים הגנות חדשות כל העת, כדי לתת מענה למתקפות שהופכות מאיימות ועוצמתיות. כך נמשך לו מעגל שלא עוצר לעולם.

"זה כמעט סוג של משחק", אומר זיגמון. "ההאקרים מכירים את התוכנות ואת שכבות ההגנה של החברות, מריצים תוכנות ששוברות את ההגנות הקיימות, חברות האבטחה צריכות להמציא את עצמן מחדש, לתחזק, לעדכן ולזהות את המתקפות, וכך מתנהל לו המרדף האינסופי הזה.

"מהסיבה הזו, עסק בכל גודל שרוצה להגן על עצמו ועל מאגרי המידע שלו לא יכול להסתפק רק בהתקנה של מערכות הגנה כאלו ואחרות. אם ההגנה היא בסיסית, ומערכות האבטחה לא מתעדכנות באופן קבוע, הן לא רלוונטיות. מערכות שלא יודעות להתמודד עם כל סוגי המתקפות, הקיימות והחדשות, למעשה לא מועילות לעסק. צריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן, כי הדברים מתעדכנים בזמן אמת, ואיומים חדשים צצים בלי הפסקה, ממש מדי יום.

"עסק שרוצה לשמור על המידע שלו כמו שצריך", ממשיך זיגמון, "זקוק לא רק למערכות הגנה, אלא גם לכלי שינטר ויעקוב אחר כשלים פוטנציאליים במערכות הללו ואחר התקפות וניסיונות פריצה. וכן לתמיכה של אנשי מקצוע שידעו לנטרל איומים במהירות ולהצביע על הכשלים.

"זה מה שאנחנו מעניקים, בין היתר, במסגרת שירות בזק לעסקים: מתריעים על סכנות ועל פרצות בעזרת כלי בשם BCyber; מעניקים לבית העסק חיבור אינטרנט מאובטח גם מרחוק, כחלק משירות BizNet אנחנו מספקים נתב אבטחה עוצמתי של החברות המובילות בתחום האבטחה המתעדכן באופן שוטף וכולל חיבור מאובטח מרוחק VPN SSL, וניהול רשת התקשורת ע"י מוקד תמיכה ייעודי; וכן נותנים מענה לבעיות בזמן אמת בעזרת מוקד ייעודי באמצעות צוות SOC מקצועי ומיומן, היודע לזהות מתקפות או פרצות ולסווג אותן לפי דרגת החומרה שהוגדרו מבעוד מועד.

"עבור מקרים קריטיים ודחופים שהוגדרו מראש, בזק הרחיבה את סל הפתרונות והשיקה שירות חדש - Cyber Watch Proactive שבמסגרתו מערכת ניהול אבטחת מידע (SIEM) מנטרת פעילות חריגה 24/7 וע"י צוות ייעודי נותנת מענה יזום ללקוח".

להתמגן בצורה שמתאימה לעסק שלך

בשורה התחתונה, בזק עסקים מציעה כיום ללקוחותיה, מעסקים קטנים ועד חברות גדולות, שירות אשר מטרתו להעניק ללקוח את "חליפת האבטחה" המתאימה לו בדיוק, ולהרחיב את שכבת ההגנה על המידע הקיים. מדובר בפתרון המאגד שלל כלים בתחום, כמה מהם הוזכרו קודם לכן, ומציע גם פתרונות גיבוי שונים, ניהול פגישות מרחוק לעסקים בינוניים וגדולים ועוד. המטרה המרכזית היא להעניק לכל עסק, בהתאם לגודלו ולמאפייניו, את חבילת ההגנה שתספק לו את המענה המתאים ביותר.

"הגיוון שהשירות הזה מציע נועד לספק ללקוח באמת את ההגנה הכי יעילה עבורו", מסכם זיגמון. "לכן אנו מציעים לו מוצרים וכלים מבית החברות המתקדמות בעולם בתחום אבטחת המידע, כמו צ'ק פוינט ופורטינט".

פתרונות אבטחת מידע והגנת סייבר לעסקים בארבעה מימדים. לפרטים הקליקו כאן>>