יעקב הרפז: כך בנינו את המותג "ישקר"

מנכ"ל ישקר מספר בראיון מיוחד למוסף המותגים של "גלובס" על סוד ההצלחה של החברה

"אני טוען, שמשלמים 50% על המותג. אפשר להוכיח זאת אם ניקח בחשבון שליצרנים הסיניים יש מוצרים דומים, אבל אין להם את המותג". כך אמר יעקב הרפז, מנכ"ל ישקר, בראיון מיוחד למוסף "מדד המותגים" של "גלובס".

"המותג שצריך לבנות הוא קודם כל made in. אנחנו בנינו את 'מייד-אין-ישראל'. ללקוח ישקר חייבים להוכיח שהמותג טוב, כי לא מעניין אותו שהוא שייך לחברה ישראלית".

" מה צריכה לעשות חברה שרוצה לבנות מותג תעשייתי?

"לעולם לא למכור סופרמרקט של מוצרים. קודם כל אתה צריך להיות, לפחות במוצר אחד, הטוב ביותר בשוק. דרך המוצר הזה אתה בונה לך את השם".

" מה אומרת בניית השם בתעשייה שאינה פונה לשוק הצרכני, אלא לקהל מקצועי?

"אתה בונה מוצר שהלקוח חייב לקנות. אז הלקוח הפוטנציאלי אומר לעצמו: 'אני מפסיד נקודות, אם אני לא קונה מכשיר או מוצר שבזכותו אוכל לעבוד הרבה יותר מהר, ליצור פרודוקטיביות יותר גבוהה וכתוצאה מכך רווח יותר גבוה'.

"כך, בסופו של דבר, אנחנו מייצרים אצל לקוח תלות - דבר שהוא חייב לקנות, שהוא יעשה טעות אם לא יקנה, כי הוא יפסיד. ברגע שיש מוצר אחד כזה, הלקוח שגילה את היתרון כבר מסתכל על כל מוצר אחר שנוציא לשוק. בנינו לעצמנו שם כזה, שאיתו הרבה יותר קל להחדיר מוצרים לשוק. הלקוח תמיד יחפש את השם של ישקר, והוא משלם עבור המותג".

" מה ההבטחה במותג "ישקר"?

"לתת את המוצר הטוב והאמין ולבצע כל הזמן שדרוג למוצר הראשוני. שהלקוח יידע שתמיד יוכל לשדרג את המוצר".

" מה עושה ישקר עם המוצרים הישנים?

"פשוט לא מוכרת אותם יותר. אני כאילו מתחרה כנגד עצמי, כי כל מכונה עובדת יותר זמן מקודמתה. אבל אם אראה ללקוח שהוא יקבל ממני את החדש ביותר, הלקוח יקנה ממני פחות, אבל אחרים ישמעו, וגם הם יקנו. המעגל הזה עובר מפה לאוזן, וגדל".

(הראיון המלא עם יעקב הרפז, במוסף "מדד המותגים").