משרד שבלת, רוברטס, ישראלי, זיסמן ושות', ממזג לתוכו את משרד הנישה י. עמיהוד בן-פורת

עסקת הפרידה של התעשיין דב לאוטמן מדלתא, בה ייצגו המשרדים את הצדדים, הולידה ביניהם שידוך

משרד עורכי הדין שבלת, ישראלי, רוברטס, זיסמן ושות', ממזג לתוכו את משרד י. עמיהוד בן-פורת, חמו ושות'. כך נודע ל"גלובס". המיזוג ייכנס לתוקף בסוף החודש והמשרד המאוחד יכלול יותר מ-80 עורכי דין, ובהם 19 שותפים. במסגרת הממוזגת ישמש עו"ד עמי בן-פורת כיועץ (Of Counsel), בעוד עו"ד שמוליק חמו ממשרדו יצטרף כשותף לשבלת, ויעסוק בעיקר בייעוץ משפטי ותאגידי ובתחום המקרקעין.

משרדם של בן-פורת-חמו עתיד להצטרף למיקומו של משרד שבלת במגדל המוזיאון בת"א. לשם כך ובשל התרחבות נוספת של הפירמה, נשכרה קומה נוספת במגדל וכעת מתפרס המשרד על-פני שלוש קומות במגדל.

עו"ד יעקב ישראלי, שותף בכיר בשבלת וחבר ועדת הניהול של המשרד, אומר כי "המיזוג יאפשר מתן קשת רחבה יותר של שירותים מתמחים ללקוחות שני המשרדים והעמקה מקצועית בתחומים נוספים, החשובים למהלך העסקים של רבים מלקוחות המשרד הממוזג". לדבריו, הבחירה במשרדם של עמיהוד בן-פורת ושמואל חמו נובעת מ"המוניטין הרב לו זכה המשרד כמשרד בוטיק איכותי, מה שבוודאי יביא לכך שהמשרד הממוזג יעלה על סך שני חלקיו".

הקשר בין המשרדים נוצר בעסקה שבה אייזיק דבח רכש מהתעשיין דב לאוטמן את השליטה בדלתא, כאשר לאוטמן יוצג ע"י עו"ד שמוליק חמו ואילו דבח יוצג ע"י שבלת. "בעסקה הזו", מחמיא ישראלי לחמו, "זכינו להכיר עו"ד טוב ומיוחד. את עמי בן-פורת כל השותפים אצלנו מכירים כבר הרבה שנים, כאחד ממצטייני המקצוע. הוא באמת אחד מעוה"ד המובילים. התחלנו לנהל דו-שיח שהבשיל למיזוג". כששמע אייזיק דבח על המיזוג, הוא אמר לישראלי שלאור הטיפול שקיבל מחמו בעסקה הוא סבור שמדובר במיזוג טוב מאוד.

עו"ד בן-פורת אמר, כי הוא עדיין סבור שיש זכות קיום למשרדי בוטיק, אולם הסינרגיה עם שבלת הצדיקה את המיזוג. "מעבר לזה, אני כבר לא ילד קטן וחשבתי שאני יכול לצמצם את פעילותי לרמה של יועץ". עו"ד חמו ציין, שמשרדם חוזר ע"י כמה מהמשרדים הגדולים, והבחירה בשבלת נבעה מההיכרות עם עו"ד ריצ'י רוברטס בעסקת דלתא. "התגלה לנו אדם מאוד מקצועי ואיש שאפשר להיות שותף איתו, שזה לא דבר פשוט אצל עורכי דין".

בן-פורת הוותיק, שהתחנך בראשית ימי המדינה והתמחה אצל הנשיא יואל זוסמן בעליון, אומר כי חזה במשך השנים בשינויים העצומים במערכת. "הייתי אמנם מוטה ליטיגציה, אבל גם הייתי מעורב בחוזי תשתית, חוזים קלאסיים ובבנקאות, שם אתה רואה את ההתפתחויות העצומות של המשפט המסחרי. זה נותן היום מימד שאפשר ליהנות בו מהמקצוע".

עבור משרד שבלת מדובר כבר במיזוג שלישי. המשרד הוקם ב-87' כתוצאה ממיזוג בין משרד שבראשו עמדו עוה"ד יעקב ישראלי ויצחק זיסמן, לבין משרד שבראשו עמדו עוה"ד אמנון שבלת וריצ'י רוברטס. היה זה המיזוג המשמעותי הראשון בין משרדי עורכי דין בישראל. לפני כשנתיים התמזג המשרד עם משרד משה צ. נאמן, בן-ארצי ושות', משרד בוטיק בתחום שוק ההון וההנפקות.

הסניף התל-אביבי והעיקרי של שבלת מונה כיום למעלה מ-75 עורכי דין, כאשר במשרד בניו-יורק כ-25 עורכי דין ונציג המשרד (שותף סין) יושב בשנחאי, במשרדי אחד משלושת המשרדים הגדולים בסין (זונג לון).

בשבלת טרם אמרו את המילה האחרונה בתחום המיזוגים. "אנחנו מחפשים להישאר משרד גדול, מרכזי ומשפיע. יש מספר תחומים שאם נגלה בהם משרד שמתאים לנו מבחינת התרבות העסקית וגם ייצור מצב שאחד ועוד אחד נותנים יותר משתיים, לא נהסס לחבור אליו". התחום המרכזי בו מבקש המשרד להתחזק כרגע הוא נדל"ן, אבל לא רק.

ישראלי אומר, כי הוא "חושש" ש-2008 תהיה עוד יותר טובה מ-2007. "כדי שהיא תהיה יותר טובה ואנחנו ניתן שירות טוב יותר ללקוח, נצטרך כנראה להמשיך ולגדול כי זה דורש עוד הרבה כוח אדם מקצועי ומצטיין. הגיוס ייעשה מתוך המתמחים שלנו, אנשים בשוק ואם תיפול בדרכנו הזדמנות נוספת למיזוג, נבחן אותה בעניין רב".

משרד שבלת העוסק במשפט מסחרי מתמקד בין היתר במיזוגים ורכישות, עסקות בינלאומית ומקומיות, ליטיגציה מסחרית, טכנולוגיה והון סיכון, היי-טק, מדיה ותקשורת, מיסים, מכרזים ציבוריים, תשתיות, נדל"ן, רגולציה ואיכות הסביבה.

על לקוחות המשרד נמנות חברות רב-לאומיות כמו טלקום איטליה, קבוצת לאודר (אותה ייצג בין היתר ברכישת ערוץ 10), סמסונג, רבלון, סאפ, קבוצת דיסני, רנסס, סקטה, מריוט, BNP Paribas וסימנס; חברות ישראליות כמו בזק, קבוצת דלק, מגדל, הפניקס, קבוצת פריורטק, ג'יימס ריצ'רדסון, ארד-דליה; וקרנות הון סיכון ופרייבט אקוויטי כמו פרובידנס, וולדן, אייפקס, פיטנגו, הפועלים טכנולוגיות, ואליס וונצ'רס.

משרד י. עמיהוד בן-פורת, חמו ושות' הוקם ב-82' ע"י עו"ד עמי בן-פורת, שפרש משותפות בכירה במשרדו של שר המשפטים לשעבר, חיים צדוק. המשרד פעל עד היום כמשרד בוטיק, המשרת לקוחות בתחומי המסחר, הבנייה והשירותים, המשפט האדמיניסטרטיבי, הליטיגציה מסחרית וההגבלים העסקיים. שמוליק חמו החל דרכו במשרד כמתמחה ב-87' והפך לשותף בכיר ב-2001. הוא עוסק, בין היתר, בליטיגציה מסחרית, ובכלל זה בהתדיינות מורכבת בתחום הביוטכנולוגיה.