יורשי העדר

קשה לדבר היום על שיווק דיגיטלי בנפרד מהשיווק הקלאסי בנקודות המכירה. מנהלי שיווק מובילים בישראל התבקשו להכתיר את הדור הבא שהצליח לפצח את הנוסחה אותה חיפשו כל הקריירה. קשר קד"מ פרויקט מיוחד של | ואיגוד השיווק הישראלי

המפצחות של דור ה-Y

איילה זינגר, מנהלת פיתוח שיווק ביקב רמת הגולן, בחרה את טל וולקוביץ ויעל מונורוב, מייסדות-שותפות ב"מה וזה", פלטפורמת תוכן לדור ה-Y

הבוחרת איילה זינגר

מנהלת הפיתוח השיווקי ביקב רמת הגולן

אישי בת 47 נשואה 1 תושבת תל אביב

מקצועי פלנרית בכירה במקאן, לפני כן מנהלת

שיווק בקבוצת המותגים של חיים סקאל, ובעבר

היותר רחוק פלנרית באדלר חומסקי & ורשבסקי

הנבחרות טל וולקוביץ ויעל מונורוב

מייסדות-שותפות ב"מה וזה", פלטפורמת תוכן לדור ה-Y

אישי טל בת 30 נשואה תושבת תל אביב

מקצועי ניהלה את הדיגיטל במשך 3 שנים במשרד

יחסי הציבור המשפחתי טריוואקס

אישי יעל בת 31 מאורסת תושבת תל אביב

מקצועי ניהלה פרויקטים ומהלכים שיווקיים

בדיגיטל עבור משרד הפרסום אדלר חומסקי*ועבור

משרד הפרסום לבני נוער*TEENK

למה בחרתי בטל ויעל: "דור ה-Y*הוא האתגר הגדול ביותר שלנו כאנשי שיווק. צריך לפצח את הקוד שבאמצעותו ניתן לתפוס את תשומת לבם. לדעת לגעת בהם בעולם רווי מסרים, בעולם שבו המדיה המסורתית הולכת ונשחקת, בעולם שבו תופעת העדר הולכת ומצטמצמת, בעולם שבו הם הולכים ונחסמים למותגים שלא מצליחים לייצר אינטראקציה נכונה איתם.

"יעל מונרוב וטל וולקוביץ' הן הוגות, מייסדות ושותפות בחברת*'מה וזה',*שהוקמה במטרה להתמודד עם האתגר של יצירת תוכן רלוונטי לדור ה-Y. הן*בנו קהילה גדולה של צעירים, אתר אינטרנט ייעודי ופלטפורמה רלוונטית, שבה יוכלו בני 20*פלוס לתת ביטוי לאני שלהם. קהילה שקובעת את הטרנד ומייצרת מראה לכל הלכי הרוח של הדור הזה.

"מהלך שהרשים אותי במיוחד הוא סביב עולם התוכן של ה"דרושים": הן לקחו את עולם הדרושים האפרורי והלקוני והתאימו אותו בצורת הפנייה, בסגנון ובשפה, לצרכים של דור ה-Y, דרך המחשת עולמן הפנימי של החברות שמחפשות עובדים ולתרבות הארגונית שלהן. המהלכים של טל ויעל מצליחים לייצר תוכן ועומק מעוררי השראה. הן לקחו רעיון גדול והפכו אותו לשלם מרשים ביותר".

טל ויעל: אג'נדה: "חיבור האון-ליין והאוף-ליין הוא נוסחה מנצחת".

בדרך הקשה: "בשנה שעברה החלטנו להוריד את הדיגיטל לפרינט והוצאנו מגזין לסטודנטים בתפוצה של 150 אלף עותקים. הלוגיסטיקה והתפעול היו מאתגרים יותר ממה שחשבנו, מהדד-ליין הקשוח ועד החלוקה בקמפוסים ברחבי הארץ. השנה התייעלנו".

קצת נחת: "המהלך שביצענו בתחום ה'דרושים' הגיע מתוך הבנה שקהל היעד שלנו, שמחליף עבודות בקצב מסחרר, זקוק לשינוי מרענן בתחום. לכן הקמנו מתחם ייעודי שמאפשר לחברות למתג את עצמן לקהל מחפשי העבודה. הכרנו מנהלים יצירתיים ונלהבים, שמבינים את נושא 'מיתוג המעסיק' ואת העובדה כי בעידן של היום כל חברה צריכה לשווק את עצמה גם לעובדים פוטנציאליים".

קנאת סופרים:*"הפעילויות המגניבות של*UBER*בארץ ובעולם, לדוגמה הזמנת מסוקים מניס לקאן בפסטיבל קאן האחרון בחו"ל והזמנת חומוס ביום העצמאות האחרון בארץ".

שאיפה: "עולם הנדל"ן - יש לנו התובנות והכלים*לשווק תחום זה באופן שונה וייעודי לקהל שלנו".

לא משאירה חורים ברשת

רינת אפרימה, סמנכ"לית השיווק בחוגלה-קימברלי, בחרה את אריאלה דניאלי, מנהלת דיגיטל תנובה

הבוחרת רינת אפרימה

סמנכ"לית השיווק של חוגלה קימברלי

אישי בת 38 נשואה 2

תושבת פתח תקווה

מקצועי מנהלת שיווק בחוגלה-

קימברלי, לפני כן מנהלת תחום השוקולד בקבוצת שטראוס

הנבחרת אריאלה דניאלי

מנהלת ניו-מדיה בתשלובת החלב בתנובה

אישי בת 40 אם לבן

תושבת הרצליה

מקצועי מנהלת ניו-מדיה בתשלובת

החלב בתנובה, לפני כן מנהלת

קטגוריית צריכה ביתית בגלידת

שטראוס במשך 3 שנים. הייתה גם

מנהלת שיווק אינטרנט מגזרים בבזק

בינלאומי ועסקה במגוון תפקידי שיווק

למה בחרתי באריאלה: "שיווק ובניית מערכות יחסים בעולם דיגיטלי הם נושאים שמרתקים אותי, ואני עוקבת באופן תמידי אחר ניסיונות מעניינים של חברות אחרות בתחום זה. אריאלה הובילה את ההשקה הדיגיטלית של מותג*YOLO*החדש, תוך נאמנות לרעיון של ניתוק המותג הצעיר מערכי מותג הבית תנובה. היא בנתה תכנית אינטנסיבית ועשירה ועשתה שימוש מושכל בכלים דיגיטליים חדשניים ובגישה רעננה, שהיו חלק משמעותי במיצוב המותג כנועז ומפנק. במהלך ההשקה, שכלל כמה שלבים, היא הקפידה לייצר סיפור מתמשך וחווייתי, שהוביל לתהודת רשת שלא דומה לאף השקה אחרת בקטגוריה.

"אריאלה נושמת את החיים בעולם הדיגיטלי ובזמנה הפנוי מתעלת את תשוקתה לבלוג מקצועי ומרתק שמעשיר את חבריה למקצוע. על תשוקה טוטאלית ועשייה אמיצה היא ראויה להערכה ולחשיפה".

אריאלה: אג'נדה: "דיגיטל זה אורח חיים, לא מקצוע - ולכן אני חיה את מה שאני עושה וזה בא לי באופן טבעי".

בדרך הקשה: "היופי שבדיגיטל הוא שאתה כל הזמן בתהליך של ניסוי וטעייה. יש גמישות ואפשרות לשנות ולתקן תוך כדי תנועה. אני קוראת לזה למידה, לא טעויות".

קצת נחת: "הצלחתי לשכנע את פייסבוק העולמית, לראשונה בישראל, לשים על אריזת קרמיסימו קרמבו ומוס שוקולד את לוגו פייסבוק, עם הכיתוב 'נבחר על ידי האוהדים של קרמיסימו בפייסבוק', לאחר שהטעמים נבחרו על ידי הצרכנים דרך עמוד הפייסבוק של קרמיסימו. האישור התקבל שעה לפני ההדפסה".

קנאת סופרים: מהלך*'room with a view' של airbnb, מותג שאין לו אפילו פיסת נדל"ן אחת משלו, שהצליח להמציא מחדש את ההגדרה ל'חדר עם נוף'. הוא סגר את אחד היציעים של מרוץ פורמולה 1 והפך אותו לסלון שממנו ניתן לצפות ישירות בתחרות; לקח רכבל של סקי באלפים הצרפתיים*והפך אותו לחדר שינה, ולקח אגף בגאלרי לה פייט בפריז והפך אותו למלון ללילה, כולל שופינג. מותג שיודע לארוז את המציאות בדרך יצירתית ומעוררת נחשקות".

שאיפה: "אני חולמת לחבר בין שתי האהבות הגדולות שלי - ספורט הטריאתלון ועולם הדיגיטל. מדובר בעולמות דומים מאוד של קהילה ושיתוף, עם אפשרויות של חיבור בין ספורטאים, מאמנים, אירועים ועסקים שקשורים לענף,*לפלטפורמה אחת".

הופכת עולמות מתחת למים

אלון זמיר, סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה, בחר את שירי הלמן, מנהלת תחום מרקום - תקשורת שיווקית בבזק בינלאומי

הבוחר אלון זמיר

סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה

אישי בן 46 נשוי 3 תושב לפיד

מקצועי סמנכ"ל השיווק הקמעונאי של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים,

לפני כן מילא שורת תפקידים בכירים בחברה

הנבחרת שירי הלמן

מנהלת תקשורת שיווקית בבזק בינלאומי

אישי בת*36 נשואה 3 תושבת אורנית

מקצועי עוזרת תקציבאית ולאחר מכן סופרווייזרית באדלר חומסקי & ורשבסקי.

התחלתי שם בתחתית שרשרת המזון כעוזרת תקציבאית. מנהלת פרסום בבזק

בינלאומי,מנהלת תחום התקשורת השיווקית בחברה

למה בחרתי בשירי: "'אין יתרון שיווקי ללא יתרון טכנולוגי' - את המשפט הזה תרגמה הלכה למעשה שירי בשיתוף צוות השיווק של בזק בינלאומי, שהצליחו לבנות *בשנים האחרונות יתרון טכנולוגי אל מול המתחרים ולייצר בידול שהעניק ערך מוסף לצרכן.

"הכבל התת-ימי הפך ליתרון שיווקי ומכירתי אל מול המתחרים והתחרות. בעידן שניתן להחליף היום ספק בשיחת טלפון, ידע הצוות לבנות*USP*מנצח. שירי והצוות השיווקי הפכו את היתרון הטכנולוגי לאסטרטגיה שיווקית מנצחת, תוך דגש על שפה אחידה בתקשורת השיווקית, שהצליחה לייצר הרמוניה בדיאלוג עם הצרכן, הן בתקשורת המסורתית והן במדיה הדיגיטלית וברשתות החברתיות".

שירי: אג'נדה: "עידן ה'אריזות' כבר מזמן מאחורינו. היום, יותר מתמיד, כל מהלך שיווקי ופרסומי חייב שתהיה בו אמת מוצרית ותועלת אמתית לצרכן. הצרכן של היום חכם יותר. הוא קובע את השיח והוא ב'הפרעת קשב' מתמדת. זה אומר שהזמן שלו יקר יותר, שאנחנו אלה שצריכים לעשות את כל הדרך אליו, ועד שיסכים להקדיש לנו שנייה של תשומת לב כדאי שנהיה מוכנים עם מסר פשוט ותועלת ברורה שיידע להעריך".

בדרך הקשה: "למדתי שאני חייבת להקשיב לבטן שלי ולא להתפשר. להקפיד שהתוצר הסופי ישקף בצורה מדויקת את הרעיון שהיה מונח על השולחן מלכתחילה. במקצוע הזה, תוך כדי תהליך העבודה אנחנו לפעמים עושים כל מיני פשרות שנראות לנו קטנות אבל בפועל עלולות להצטבר לפער מאוד לא קטן בין המצוי לרצוי, מה שמשפיע באופן ישיר על הצלחה או אי ההצלחה של המהלך".

קצת נחת: "העבודה על ההשקה של הכבל התת-ימי הייתה מעניינת רק מעצם ההבנה של מורכבות פרויקט בסדר גודל כזה. החל מהמורכבות הפיזית של סלילת כבל מתחת לים במרחק של יותר מ-2,000 ק"מ, לגעת פיזית בדבר הזה שאנחנו קוראים לו אינטרנט והוא כל כך אמורפי, ועד האתגר שבתקשורת השיווקית - ללמד את עם ישראל להפסיק לדבר ב'מגה' ולהתחיל לדבר ב'כבל תת-ימי'".

קנאת סופרים: "מהלך ההשקה של פיוז טי לחנך את הצרכן ממש ביום אחד שהמותג החדש הוא בעצם אותו מוצר ותיק שהוא מכיר ואוהב. זה היה ממש 'מאפס למאה'. גם ההשקה של גבינה צהובה נעם ראויה לשבח - השוק הזה היה בשליטה מוחלטת של גבינת עמק, וטרה עשו עבודה מדהימה בהחדרת המותג החדש".

שאיפה: "לשווק את ה-waze*או ה-gett*הבאים. אני מאוד מחוברת לעולם הטכנולוגיה והדיגיטל. היום במיוחד, כאשת פרסום ושיווק, את חייבת להיות גם חצי טכנולוגית, ומצד שני לזכור שהצרכן הוא עדיין אותו יצור שפועל ומונע על ידי רגשות. השילוב של השניים, בהתבסס על תובנה צרכנית אמתית, יביא את הדבר הבא*שהייתי שמחה להיות חלק ממנו".

יחס אישי לכל לקוח

עמית שגיא, סמנכ"ל השיווק של אקסלנס, בחר את חגי אוריה, מנהל תחום אנליזה שיווקית בסלקום

הבוחר עמית שגיא

סמנכ"ל השיווק של אקסלנס

אישי בן 45 נשוי 2 תושב רמת השרון

מקצועי ניהל מחלקת אסטרטגיה שיווקית ואינטרנט

בסלקום. קודם לכן היה מנהל מחלקת ייעוץ

אסטרטגי בפורסייט השקעות וייעוץ בטכנולוגיה

הנבחר חגי אוריה

מנהל תחום אנליזה שיווקית בסלקום

אישי בן 37 נשוי 2

תושב קיבוץ רמת הכובש

מקצועי עובד זה 13 שנה בחברת סלקום.

ב-9 השנים האחרונות ממלא תפקידים בעולמות

האנליזה השיווקית

למה בחרתי בחגי: "Harvard Business Review הגדיר את מקצוע ה-Data Scientist*כמקצוע הסקסי ביותר בעולם.*כך או אחרת, ברור לי שדאטה, יחד עם דיגיטל, הופכים לכלים החשובים בארסנל*היכולות של אנשי השיווק. השיווק העתידי יתבסס על הצעה מותאמת אישית במוצר, במסר, בזמן ובמקום. זה כבר קורה היום: דאטה משמש לקריאייטיב, לבניית סיפור המותג ובניית קמפיינים, לאופטימיזציה של פרסום ותהליכי מכירה ושירות דיגיטליים, לפיתוח מוצרים ושירותים, למיקרו סגמנטציה, למיקסום ההכנסות ולרווח ולניהול לקוחות.

"חגי מייצג בעיניי את איש השיווק העתידי. סופר אנליטי, מכיר ומבין את הביזנס לעומק, מאמין למספרים אבל מחובר לשטח ויודע לעשות אינטגרציה לתובנות והחלטות ממוקדות לקוח ומטרות עסקיות.

חגי: אג'נדה: "העתיד טמון בשיווק הפרסונלי. יש להתאים הצעות ללקוח ולא להתאים לקוחות להצעה".

קנאת*סופרים:"הקושי המרכזי בפעילות שיווקית ממוקדת הוא למצוא את האיזון בין הלחצים ליצירת עוד ועוד פעילות מול לקוחות שמייצרת מכירות בטווח הקצר, לבין שמירה על כמות נגיעות סבירה ורלוונטית מול הלקוח. חריגה מהאיזון הזה מייצרת הטרדה בעיני הלקוח, וזו הרי לא הכוונה - בלשון המעטה".

קנאת*סופרים: "החנויות המקוונות דוגמת*Amazon*ו-AliExpress מנצלות את הפלטפורמה שלהן ועושות שימוש במידע שהן אוספות, כך שהן נותנות ללקוח תחושה שהן מכירות היטב את העדפותיו, והלקוח מצדו מחזיר להן בנאמנות וברכישות חוזרות".

שאיפה: "אנליזה שיווקית היא לעתים כמו חיפוש גז בים, אפשר לחפור ולחפש ולהפוך במשך ימים ללא ממצאים מרעישים. מה שמניע אותך הוא התשוקה למצוא משהו שלא גילו לפניך, וכשזה קורה הערך הוא משמעותי לארגון ומביא סיפוק ברמה האישית.

"כבעל עבר בחיל התותחנים, תמיד חלמנו על נשק יעיל שמגיע ממרחק למטרה מדויקת, והיום יש לנו את כיפת ברזל. גם בשיווק השאיפה היא להגיע למצב שבו נוכל להציע ללקוח הצעה פרסונלית, המתאימה לו אישית בזמן ובמקום".

שינויים בהרגלי החופשה

טוני כהן, סמנכ"לית השיווק של מכבי שירותי בריאות, בחרה את נדב פתאל, מנהל הדיגיטל של פתאל

הבוחרת טוני כהן

סמנכ"לית השיווק של מכבי שירותי בריאות

אישי בת 41 נשואה 2 תושבת קריית אונו

מקצועי מנהלת שיווק ופיתוח עסקי בחברת

ביטוח מגדל, בעבר שירתה בקבע ולאחר מכן

ניהלה את עמותת "אם הפצועים", עבדה בכלל

ביטוח ובחברת הייעוץ סינרג'י

הנבחר נדב פתאל

מנהל השיווק הדיגיטלי של רשת מלונות פתאל

אישי בן 29 נשוי 1 תושב תל אביב

מקצועי הקים סטארט-אפ בתחום הזיכרון

וירטואלי לבני משפחה, והקים חברה לבניית

אתרים ושיווק באינטרנט

למה בחרתי בנדב: "עולם התיירות השתנה דרמטית בשנים האחרונות - החל מאתר*airbnb*ועד לעשרות אפליקציות ואתרים ששינו את האופן שבו משווקים כיום מוצרי תיירות. ברשת פתאל השכילו לתת מענה לשני סגמנטים שונים, באומץ רב וללא חשש מקניבליזציה, אלא בהתבסס על הבנה עמוקה של הרגלי הנופש של הישראלים.

"הם הצליחו להרגיל אותנו, הישראלים שנחשבים לדחיינים ואנשי הרגע האחרון, להזמין חופשה חצי שנה לפני מועד קיומה בתמורה לחיסכון של עד 50% ממחירה, בפלטפורמה שנקראת 'פתאל על הזמן', ובמקביל הקימו אפליקציה 'שובבה' בשם*yala, שמבוססת על התובנה שחדרים ריקים הם הפסד כלכלי, ולכן - מדוע לא להציע אותם לאנשים ספונטניים שמוכנים לצאת לנפוש מהיום להיום במחיר אטרקטיבי של עד 40% מהמחיר המקורי".

נדב: אג'נדה: "חדשנות היא המנוע להישרדות מותגים, במיוחד כשאנחנו חיים בעידן שבו הדיגיטל הופך את הכול למהיר יותר, שיתופי, חשוף ומאתגר יותר".

בדרך הקשה: "טועים יום-יום, החוכמה היא להשתפר גם מהטעויות וגם מההצלחות".

קצת נחת: "השקנו לפני שנה בהשקעה גדולה מאוד, במלון יו קורל ביץ' קלאב אילת, את המלון החברתי הראשון בישראל שאיפשר לאורחים לשתף את חוויותיהם מהחופשה ישירות לפייסבוק באמצעות עמדות שבהן העבירו צמיד דיגיטלי עם שבב זיהוי אישי. העמדות הוצבו ברחבי המלון ואף מתחת למים בבריכה. זה אחד המלונות הבודדים בעולם שיישם את זה".

קנאת סופרים: "המהלך של דומינו'ס פיצה, שהצליחה להפוך לאחד המותגים הבולטים בפעילות הדיגיטלית בישראל כשהיא משאירה את רוב המתחרים בתחום המזון המהיר מאחור. השראה לאימוץ חדשנות גם בעולם המזון".

שאיפה: "לשווק את* המותג 'מדינת ישראל'.*התדמית של ישראל בעולם בעייתית, ויש לנו אחת המדינות המעניינות והיפות בעולם.*אין סיבה שים המלח לא יהפוך לאחד מפלאי תבל ושישראל לא תחזור להיות יעד שכל אדם בעולם שואף לבקר בו".

מוכרת את הבייבי של בר רפאלי

ארז אייזנברג, סמנכ"ל השיווק של יינות ביתן, בחר את תמר מוסקוביץ, מנהלת שיווק ברשת HOODIES

הבוחר ארז אייזנברג

סמנכ"ל השיווק של יינות ביתן

אישי בן 39 נשוי 3

תושב כרכור

מקצועי מנהל סחר ביוניליוור.

לפני כן, היה במשך חמש מנהל שיווק

לקוחות בקבוצת אסם-נסטלה

הנבחרת תמר מוסקוביץ

מנהלת השיווק של HOODIES

אישי בת*36 נשואה 2

תושבת בני ציון

מקצועי מנהלת אסטרטגיה ופיתוח

עסקי במשרד פרסום

למה בחרתי בתמר: "בר רפאלי, בר רפאלי, בר רפאלי! ועכשיו ברצינות. מאוד פשוט לקחת פרזנטור ולהגיד 'הנה, סיימנו את עבודת השיווק', אבל החוכמה היא לדעת למנף את הפעילות בצורה חכמה. הקמפיין הדיגיטלי היה מאוד מדויק והביא לתוצאות מרשימות. הקמפיינים האחרונים של המותג מאוד מדוברים והביאו את הודיס להיות מותג אופנה לגיטימי ומוביל. ההסתכלות גם על מאחורי הקלעים של התנהלות של מותג אופנה כמותג קמעונאי - כל הזמן מבצעים, פנייה נכונה ולא מתוחכמת מדי לקהל היעד - היא שמביאה לבסוף תוצאות".

תמר: אג'נדה: "כל מהלך, גדול כקטן, הוא חלק מדרך, שפה. חשוב לשמור על הדרך כדי לא ללכת לאיבוד בעולם הגירויים והצרכים השונים שנקרים בדרך".

בדרך הקשה: "כילדה פחדתי לא להצליח ולכן לא אתגרתי את עצמי, הייתי הולכת על בטוח. לימים, פגשתי מנהל שהאמין בי ונתן לי להעז. משם היו לי לא מעט מקרים שבהם הדברים לא עבדו לפי המתוכנן, בזכותם למדתי ליצור - וסליחה על הקלישאה - לימונדה מהלימון".

קצת נחת: "לא משנה בכמה סטים של ימי צילום הייתי, יום הצילומים האחרון של*הודיס תמיד מפתיע מחדש. גם כשאני יודעת איך הפרסומת תיראה אני עדיין מתרגשת כשאני רואה את התוצר הסופי".

קנאת סופרים: "מהלך שהייתי רוצה להיות שותפה לו היה "Coke vs Coke zero-* taste infringement" , שבו נציגי קולה ניסו לגייס עו"ד שיתבע בשמם את 'קולה זירו' בעבור הפרת זכויות יוצרים של טעם. פרט לרעיון המבריק, מדובר במהלך שהצליח לנצל נכון את המדיה הוויראלית בתחילת דרכה ולפעול בכל זרועות המדיה השונות באופן המתאים כדי להביע באופן נכון את הקונספט".

שאיפה: "להצליח להביא את עצמי לידי ביטוי ולהיות גאה במה שאני עושה. להיפגש שוב בעוד 10 שנים כשלמשפחת הודיס מותגים נוספים ומוצלחים".