עסק ביום | פיצ'ר

"הקורונה הובילה לעלייה בשימוש במוצרי טיפוח בבית"

בחודש מאי, בשיא הקורונה, קים סודאי הוציאה לשוק את המוצר שפיתחה במשך שנים: פורמולה מיוחדת לטיפול בנשירת שיער ששמה Born innovative beauty • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

קים סודאי, מפתחת פורמולת Born innovative beauty / צילום: טל עבודי
קים סודאי, מפתחת פורמולת Born innovative beauty / צילום: טל עבודי

בחודש מאי, בשיא הקורונה, הוציאה לשוק קים סודאי את המוצר שפיתחה במשך שנים. מדובר בפורמולה מיוחדת לטיפול בנשירת שיער ששמה Born innovative beauty. את המוצר שמוגן בפטנט בארץ ובגרמניה (ובדרך למדינות נוספות) היא פיתחה על סמך חוויה אישית שהתרחשה לפני עשור כששירתה בצבא.

"יום אחד חצי מהשיער שלי פשוט נשאר על הכרית. התחלתי מרדף אחר פתרונות, ראיתי עשרות רופאים ומטפלים ולא קיבלתי מענה. עברתי לטיפולים ברפואה סינית וטבעית, הוצאתי הון עתק ובכל פעם שהסתכלתי במראה מתתי מחדש".

סודאי החליטה לייצר פתרון לעצמה. היא יצרה קשר עם חוקרים מהארץ ומהעולם ורקחה חליטת צמחים לשימוש עצמי. כשהתחילה בלימודים כמעצבת פנים ראתה סביבה בנות עם סימפטומים דומים. "הצעתי להן להשתמש בחליטה, והפידבקים היו מעולים. כל יום הבאתי איתי ללימודים מלא צמחים עד שאחת הבנות אמרה לי שאני חייבת לעשות עם זה משהו. מעבר לזה שזו חברה מסחרית אני מרגישה שזו שליחות. המוצר שלי הוא חלק ממגמה עולמית שנקראית קלין קוסמטיק, כלומר שימוש מינימלי ברכיבים לא נחוצים, אנחנו מייצרים במפעל בראשון לציון. הכול נעשה בארץ והמוצרים משווקים באתר שהקמנו ולאחרונה גם באתר גילטי.

"לא הספקנו להשיק לפני הקורונה, שהובילה גם לעיכובים, כי חלק מהרכיבים מיובאים בין השאר מסין. בחודש מאי אמרנו שדי, הכול מוכן, ונלך על זה. בדיעבד זה היה תזמון נכון משום שהקורונה הובילה גם לעלייה בדיווחים על נשירת שיער ועל עלייה בשימוש במוצרי טיפוח עצמאים בבית.

"את החליטה שלנו רוקחים לבד בבית באמצעות הערכה שמקבלים. אין לי אינדיקציה לעלייה או לירידה במכירות משום שאנחנו עסק חדש אבל הגענו לרווח תפעולי. המשקיעה שלנו בחברה היא לקוחה שהתנסתה במוצר. לא מדובר במוצר זול כי הכול מיוצר כאן וההתנהלות מול ספקים בארץ היא שונה. להוזיל את המוצר זה אומר להתפשר על רכיבים.

"השאיפה שלי היא שזה לא יהיה מוצר מותרות. כשככל שנגביר את הייצור, נוכל להוזיל עלויות. ככל שמדברים על נשירת שיער בתקופה הזו, המכירות עולות. בקרוב נוציא מוצרים משלימים - מוקדם מהמתוכנן כי כבר למדנו שהשוק הוא שקובע את הביקוש".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il