עסק ביום | פיצ'ר

"התעכבנו בדרך לחדר הלידה כדי להשאיר לאנשים את ההזמנות ליד הדלת, וזה ככה כי אני אוהבת את הלחץ"

ירדן עובד-משולם, הבעלים של "קדיה", סטודיו לאיור ועיצוב • "הטיפ הכי טוב לדעתי הוא לשלב בהתחלה - להיות עצמאית ושכירה יחד, שיהיה ביטחון כלכלי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ירדן עובד-משולם, בעלים של "קדיה", סטודיו לאיור ועיצוב / צילום: עומרי משולם
ירדן עובד-משולם, בעלים של "קדיה", סטודיו לאיור ועיצוב / צילום: עומרי משולם

ירדן עובד-משולם היא הבעלים של "קדיה", סטודיו לאיור ועיצוב. "קדיה הוא למעשה שמה של סבתי והמשמעות של המילה היא פרח, בתימנית. את העסק הקמתי לפני שלוש שנים. יש לי מוצרי מדף ומוצר הדגל הוא מפות של ערים בישראל לתלייה על הקיר, שאפשר לנעוץ בהן בכתובת ספציפית נעץ בצורת לב, ויש גם מפות עולם. מעבר לזה אני מאיירת ומעצבת בהתאמה אישית לעסקים שונים. בהכשרתי אני בכלל עובדת סוציאלית, אבל אחרי התואר החלטתי להגשים חלום אחר ולמדתי עיצוב גרפי. אמנם העסק כבר בן שלוש שנים, אבל רק מספטמבר האחרון, כשסיימתי את חופשת הלידה, הייתי עצמאית במשרה מלאה".

זה היה בשיאה של הקורונה.
"נכון. פשוט החלטתי שזו הזדמנות, ושאחרי החופשה לא אחזור לעבוד כשכירה. עד אז שילבתי את שני התחומים - עבדתי הרבה שנים בנתב"ג, ובאיור ועיצוב עסקתי 'על אש קטנה'. זה היה מאתגר, כי היו סגרים והבן שלי היה בבית.

"עכשיו אני שוב לפני חופשת לידה. אחרי ההתנסות ההיא, אני מגיעה קצת יותר חכמה לזה. העבודה כשכירה נתנה לי ביטחון כלכלי עם משכורת חודשית קבועה והיא אפשרה לי במקביל לפתח את 'קדיה'". עובד-משולם מציינת כי הסגרים, היו הזדמנות לעסק, לפחות בכל הנוגע למוצרי המדף. "הרבה אנשים היו בבית, באינטרנט, עיצבו והזמינו דברים, וגם רצו לפרגן לאחרים. אני זוכרת את עצמי עובדת עם ברי, התינוק, על הידיים".

זה נכון לך להיות עצמאית?
"הטיפ הכי טוב לדעתי הוא לשלב בהתחלה - להיות עצמאית ושכירה יחד, שיהיה ביטחון כלכלי. בנוסף, השלבים הראשונים שלי היו יחד עם בן הזוג שלי, עומרי. אלמלא הוא, לא היה את 'קדיה'. יש דברים, כמו תקלות וגיבוי, שהוא עושה. כשלקחנו חלק ב-shopping IL, כל הלילה ארזנו הזמנות. התקופה הזו הייתה מאתגרת, פתאום את מבינה שכל הזמן צריך לשווק ולהיות במודעות ושלא בהכרח תכניסי בחודש מסוים בהתאם למה שהשקעת, ואז מגיע חודש אחר והביקוש עולה. מבחינת ההורים שלי, עצמאית הייתה מילה גסה".

ואיך את נערכת לחופשת הלידה הבאה? כעצמאית לא תהיה לך חופשת לידה כמו שהייתה לך כשכירה.
"החודשים האחרונים לימדו אותי להסתכל על שנה מראש. לעשות כמה 'פיקים'. אני באטרף לקראת חופשת הלידה; עושה סדר, הרבה מבצעים, ולקחתי ליווי עסקי עם יועצת שתעזור לי לתכנן. אחרי הלידה אתעמק בהתחלה בפיתוח ובתשתית. החנות שלי כמובן תמשיך להיות פתוחה, וכנראה שאצטרך להעסיק מישהי שתעזור לי עם ההזמנות. יכול להיות שעומרי יתחלק איתי בחופשת הלידה".

תצליחי לשחרר?
"זה לא פשוט. לפעמים כשאני קמה בלילה אל הבן שלי, אני מנצלת את הזמן לכתוב פוסטים. כשהוא נולד, בדרך לבית יולדות, התעכבנו כי השארנו לאנשים את ההזמנות שלהם ליד הדלת בבית. ואני אוהבת את הלחץ של להיות עצמאית, אחרת זה לא היה קורה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il