מנכ"ל שטראוס ישראל: "עד 2030 כל אנרגיות החשמל שאנחנו נצרוך תהיה מאנרגיות מתחדשות"

מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור אמר בוועידת ישראל לעסקים כי שטראוס עושה כבר כיום מהלכים להטמעת מהלכים סביבתיים • "הצבנו שלושה יעדי על לשנים הקרובות.  זה מהלך עסקי ולא משהו פילנטרופי"

אייל דרור בועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף
אייל דרור בועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

כיצד חברות צריכות להתמודד עם משבר האקלים? לדברי מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור, החברה קיבלה החלטה אסטרטגית להטמיע ערכים סביבתיים כחלק מתוכנית העבודה שלה. בשיחה בוועידת ישראל לעסקים עם כתבת גלובס מיכל רז חיימוביץ' אמר דרור כי "אנחנו רואים את המצב יום יום והילדים משקפים לנו את זה בצורה מאוד חזקה. החלטנו להמשיך ולהצמיח את העסק שלנו תוך כדי שנכניס את האלמנטים האלה כחלק מתוכנית העבודה השוטפת".

בגלל דעת הקהל?
"אני חושב שבנושא הזה כמעט לכל הגורמים יש עניין. הצרכנים תמיד מובילים את המגמות והם אומרים 'אנחנו רוצים לאכול ולקנות אחרת'. רואים את זה מצד בעלי המניות ושוק ההון שאומרים את זה. חברות שמטמיעות מהלכים מהסוג הזה מצליחות יותר".

זה עושה נעים בסלון, אבל זה אמיתי?
"בהחלט. יש מגמות שונות, למשל, אנשים שמפחיתים חלב ובשר וכל התעשייה מתאימה את המצב. אנחנו מקימים מפעל שיהיה בו תחליף למוצרי חלב. המגמה של לקנות ממוצרים ידידותיים לסביבה בתחילת דרכה, אבל אנחנו נראה את זה בקופות. אחד האתגרים זה בעיות תשתית - חסר מפעלי מחזור וגם אריזות למחזור לא עושים כמעט בארץ".

יש אלמנט של דור צעיר שדוחף אתכם למודעות הזו?
"אני מזהה את זה מהבית. הבנות שלי מפחיתות בשר וחלב, והן שואלות אם זה ממחוזר או לא. הדור הצעיר עושה את זה".

דיברת על תוכניות שגיבשתם. מה הן?
"הצבנו שלושה יעדי על לשנים הקרובות. עד 2030 כל אנרגיות החשמל שאנחנו נצרוך תהיה מאנרגיות מתחדשות. אנחנו נבנה, נשקיע ונתקין כל מיני מערכות כדי לייצר אנרגיה מתחדשת. זה שינוי דרמטי. אפילו אני לא באמת יודע איך נעשה את זה".

זה יעד מאוד יקר.
"נכון. אבל זה מתחבר לדברים שאמרתי בהתחלה. בעיניים שלנו זה הכרחי. אנחנו רוצים להיות עסק טוב יותר ועובדים שאכפת להם. זה מהלך עסקי ולא משהו פילנטרופי, וזו התובנה.

"יעד נוסף הוא האריזות. אתגר הפלסטיק הוא גדול ולחלק מחומרי הגלם אין פתרונות. כיום אנחנו נמצאים ב-85% אריזות בנות מיחזור. היעד שלנו הוא 100% עד 2025 ונשיג אותו.

היעד השלישי הוא צמצום של בזבוז מזון. המספרים מטורפים. חצי כדור יכול להזין את החצי השני ממה שהוא זורק. בין 30%-50% נזרק. יש פה אתגר גדול ואנחנו עובדים עם עמותת לתת, ומקיימים פיילוט עם יוחננוף כדי להוריד מוצרים מהמדפים יומיים שלושה לפני שהם פגי תוקף ולחלק אותם".

***גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים ובחסות תנועת אור, הפניקס, פרופימקס, אמדוקס, שטראוס, אזורים, HOT וסופר-פארם. ובהשתתפות: מקורות, חברת חשמל, נמל אשדוד, עיריית תל אביב ורשות החדשנות