אימפקט אחריות תאגידית מאי 2022
אפליקציית Bit

אפליקציית Bit

"אנחנו בדרך להיות one stop shop לכול התשלומים"

אפליקציות התשלומים והארנקים הדיגיטליים הפכו את חיינו בשנים
האחרונות להרבה יותר פשוטים, כך שקשה להאמין שאי פעם חיינו
בלעדיהם . עמית דדוש, מנהל יחידת 'ביט' מבית בנק הפועלים משתף
על הרגלי התשלום של הישראלים, הקלות שבה אימצנו את הטכנולוגיות
החדשות ולאן עוד הן יביאו אותנו בעתיד

28.04.2022 |

בשיתוף בנק הפועלים

כמה העבּיטו לכם בשבוע האחרון? וכמה יצא לכם להעבּיט? אל דאגה, זו לא שגיאת הקלדה, אלא המילה החדשה שהמציא 'המציל' אלי פיניש, בסרטון החדש של אפליקציית 'ביט'. "חמש שנים אחרי שבִּיט ביססה את עצמה כאפליקציית התשלומים הפופולארית בישראל, המושג 'תעביר בביט' הפך למטבע לשון, אנשים משלמים ומקבלים כספים באמצעות ביט בכל מקום, בעסקים, בקניות און ליין, מקבלים החזרים מחברות הביטוח ומשלמים חשבונות שוטפים (ארנונה ומים). וכששם המותג הוא גם שם גנרי לפעולת התשלום חשבנו שזו הזדמנות להקל על כולם ולקצר את המושג 'תעביר בביט' ל'תעבּיט'", כך מספר עמית דדוש, מנהל יחידת ביט. "הבאנו לשם כך גם את אבשלום קור הידוע וגם את אלי פיניש, ובשילוב מנצח הצלחנו ליצור פה משהו מיוחד".

מה סוד ההצלחה של ביט?

"אפליקציית ביט הושקה כמענה מדויק לצורך מרכזי מאוד בפתרון טכנולוגי פשוט, מאובטח ומהיר להעברת כספים יום-יומית בין אנשים. בהמשך ביט התפתחה לעולמות נוספים בעולם התשלומים, ולמעשה היום ביט בדרך להיות one stop shop לדרך שבה אנחנו משלמים ומעבירים כספים בחיינו. השילוב של חוויית משתמש מדויקת, פשוטה, מהירה ונטולת חיכוכים, יחד עם טכנולוגיה מאובטחת - זה המתכון שלנו שאנחנו מקפידים עליו בהדיקות בכל מוצר או שירות שאנחנו משיקים. אנחנו מאמינים שכל פעולה פיננסית ניתנת לביצוע בפשטות ובקלות ולכן התפקיד שלנו הוא ליצור פתרונות טכנולוגיים חדשניים ויצירתיים לצד חווית משתמש מדויקת ונטולת חיכוך, כזו שתפשט ותקל על לקוח בכל פעולה פיננסית שהוא רוצה לעשות באמצעות ביט".


עמית דדוש / צילום: אור דנון
 עמית דדוש / צילום: אור דנון

הפתרון שלכם מתאים לכולם?

"בהחלט, אנחנו רואים שהמשתמשים באפליקציה הינם מכל סוגי האוכלוסיות והגילאים, הלקוח הכי מבוגר שלנו למיטב ידיעתי חוגג בתקופה זו 92 . זה אולי נשמע מפליא, אך דווקא הלקוחות המבוגרים הם פעילים למדי, הם אוהבים מאוד את האפליקציה והם נהנים מהשימוש בה. אם הזכרתי את הפתרונות הפשוטים כסוד ההצלחה של ביט אז כאן זה בא לידי ביטוי בצורה יפה ובמגוון המשתמשים שלנו ".

מהר מאוד התרגלנו לשימוש באפליקציות תשלומים ובארנק דיגיטלי, מה אפשר
ללמוד מכך על הרגלי התשלום של הישראלים?

"ישראלים ידועים כמאמצי טכנולוגיה די מהירים, אנחנו רואים את זה גם אצלנו, כל השירותים שלנו הם 100% דיגיטליים וכמובן שיש לנו גם ארנק דיגיטלי שלקוחות
משלמים דרכו היום בארץ, ומופתעים לגלות שהם יכולים לשלם איתו גם בחו"ל. ישראלים מחפשים יותר ויותר פתרונות תשלום מהירים ונוחים וזה בא לידי ביטוי בצורת התשלום שלהם במקומות השונים. רבים כבר משלמים היום ב'טאפ' (תשלום ללא מגע מהנייד בטכנולוגיית NFC) באמצעות הארנק הדיגיטלי שלנו וגם בקניות האון ליין לקוחות מחפשים תהליכים פשוטים, מנסים להימנע ממילוי פרטי כרטיס אשראי ופרטים מזהים ורוצים לקבל חוויה כמה שיותר מהירה ומדויקת, ומי שנותן להם את זה, הם ילכו איתו. אנחנו למשל מאפשרים תשלום ביותר מ-13 אלף אתרי קניות ברשת בלחיצת כפתור וללא צורך למלא את פרטי האשראי, ולקוחות מאמצים את זה".

קליק וסיימנו


ביט משמשת את לקוחותיהם גם לתשלומי חשבונות, כמו מים וארנונה, וחוסכת מהם את העיסוק המתיש בשוברים הפיזיים ובכל הכרוך בכך, ואף שולחת תזכורות לקראת כל תשלום. דדוש מציין כי גם האפשרות הזו נוצרה מתוך אותו עקרון בסיסי למתן חווית משתמש מדויקת ונוחות בביצוע פעולה פיננסית. אך מעבר לתשלומים השוטפים, נראה כי השימוש שלנו באפליקציית התשלומים עומדת להתרחב עוד יותר. "בקרוב אנחנו צפויים להשיק אפשרות של קיצור חווית הקניות ברשת בצורה דרמטית, כזו שתאפשר לך לשלם בקליק מבלי לעבור ולמלא אף טופס או פרטים," מספר דדוש, "נדע להציע גם חלוקה לתשלומים לאלו שירצו וניכנס לעולמות נוספים שטרם נכנסנו אליהם וגם שם נפשט פעולות פיננסיות, נעשה שינוי ונמשיך להשפיע על חיי היום יום של כולנו. ביט היא האפליקציה היחידה שיודעת להציע היום את כל אפשרויות התשלום במקום אחד וזה יתרון גדול שמאפשר לנו לספק ללקוח את החוויה השלמה והנוחה ביותר".

איך אתם מבטיחים את שמירת המידע של הלקוחות ומניעת הונאות?

"אפליקציית ביט היא מבית בנק הפועלים, וזה אחד היתרונות המרכזיים שלנו, הלקוחות שלנו נהנים מאותה רמת אבטחה של לקוחות הבנק. שמירה על המידע של הלקוחות ועל כספם, זו משימה מרכזית עבורנו ואנחנו משקיעים בה המון. בנוסף יש לנו גם צוותים ייעודיים שמאתרים באופן שוטף ומסביב לשעון את פעילות המשתמשים בערוצים השונים במטרה לעצור ולמנוע אירועי הונאה, וזה בסוף מה שמאפשר למיליוני ישראלים להשתמש מדי יום באפליקציה בבטחה ולהנות ממנה".

כתבות נוספות

צילום: Shutterstock, Oren Ravid

בשיתוף רפאל

מערכות המולטיטק של רפאל נמצאות בחזית הטכנולוגית הצבאית

צילום: באדיבות דן תחבורה ציבורית

בשיתוף דן תחבורה ציבורית

להתנייד ברוח הזמן - דן מקדמת את התחבורה החכמה בישראל

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר