ככל שנתמיד במאמץ לתקן, לשפר ולייעל את השירות הניתן לציבור בבתי המשפט, תוך שמירה על אופייה של הרשות השופטת כרשות עצמאית, מקצועית, בלתי תלויה וא-פוליטית - כך נבטיח את אמון הציבור בה • אמון הציבור במוסדות שלטון החוק, פרויקט מיוחד
בשלהי כהונתו נאלץ שי ניצן לעמוד על הרגליים האחוריות כדי להגן על המערכת מפני התקפות חסרות תקדים של השר הממונה עליה • אבל אחרי כהונה בת שש שנים, הוא ייזכר כנראה כאחד מפרקליטי המדינה השנויים במחלוקת • אמון הציבור במוסדות שלטון החוק, פרויקט מיוחד
שלוש צלעות במשולש אובדן האמון במערכת המשפט: הראשונה היא המערכת עצמה, בשרשרת פרשות מביכות ובניסיונות הטיוח שלהן; השנייה היא אנשי התקשורת; והשלישית היא הפוליטיקאים, שכל החלשה של מערכת המשפט רק מחזקת אותם • אמון הציבור במוסדות שלטון החוק, פרויקט מיוחד
קל לפגוע באמון הציבור, אך לשקמו קשה מאוד • ההצלחה במשימה זו אינה תלויה רק במערכת המשפט, היא תלויה גם ביכולתנו להסדיר את יחסי הרשות המחוקקת והרשות השופטת בחוק יסוד החקיקה שחייב להיות חלק מחוקת מדינת ישראל • אמון הציבור במוסדות שלטון החוק, פרויקט מיוחד
אמון במערכת המשפט הוא גם נושא כלכלי ועסקי ולא רק פוליטי • חוסר אמון במערכות שלטון החוק הוא לדעתנו איום דרמטי על הדמוקרטיה • זו בעיה אמיתית, כואבת ומפלגת • אמון הציבור במוסדות שלטון החוק, פרויקט מיוחד
44% מהנשאלים בסקר שבוצע עוד לפני פרשת הטרדת עד המדינה ניר חפץ דיווחו כי בשנה האחרונה ירד האמון שלהם במערכת המשפט, 43% דיווחו על מידת אמון נמוכה במשטרה, ו-71% מהציבור תומך בהוספת חזקת החפות לכל פרסום • אמון הציבור במוסדות שלטון החוק, פרויקט מיוחד
אמון הציבורבג"ץבית המשפט העליוןבנימין נתניהוהדלפותמערכת המשפטמשטרת ישראלפרקליטות המדינהשלטון החוקשקיפות