לשאלה מדוע אנשי עסקים רוכשים עסק ללא מודל כלכלי יש תשובות מדאיגות • למשל: סינרגיה עם עסקים אחרים, תרומה לפרופיל הציבורי או האישי, הגנה אפשרית מנושים או רווח פוליטי • מה אנחנו יכולים לעשות? • פרויקט מיוחד
עיתונאי "גלובס" וכתבים אורחים יצאו למסע בעקבות חטאי התקשורת הישראלית. מסע שמתחיל בפרשות 2000 ו-4000, עובר דרך היעדר הייצוג והגיוון, נוגע בכרסום המוחלט של ההפרדה בין דעה לעובדה ובחלוקה בין תוכן אמיתי לשיווקי • פרויקט מיוחד
במדינת ישראל אין שוק חופשי ותחרות בריאה בין אמצעי התקשורת. הדבר גורם בצורה ישירה לירידה המתמשכת באמון הציבור בתקשורת
ברדיו אנו עובדים על חוש השמיעה, והפסוק "וכל העם רואים את הקולות" הוא מבחינתי בגדר ציווי - לנסות ולהעביר אותם באופן הכי אותנטי ומוחשי • בסוף היום כל אחד פותח את מזוודת הערכים שהוא מביא איתו ומרכיב חלק מהפסיפס • פרויקט מיוחד
לרשתות החברתיות יש תרומה לשחיקת האמון במדיה המסורתית, אך נראה שהן דווקא חיזקו את אמון הציבור בעיתונאים עצמם • לצד זאת, גופי התקשורת והציבור משלמים על כך מחיר לא מבוטל • שוחחנו עם כמה מהם שעבורם הטוויטר הוא מקום העבודה השני • פרויקט מיוחד
חשיפת הנעשה בחדרי החקירות של תיקי פרשות 2000 ו-4000 הוציאה לאור את הקשרים המכוערים בין פוליטיקאים לעיתונאים ופגעה עוד יותר באמון שהציבור רוחש לתקשורת • איך השפיעו הפרשות על כלי התקשורת, והאם בעלי ההון והפוליטיקאים הבינו שכללי המשחק צריכים להשתנות • פרויקט מיוחד
לכאורה, מה שנדרש מאיתנו העיתונאים הוא לקחת צעד אחורה מהפוזיציה האישית ולשוב לעידן העיתונאי כצופה מהצד • להציץ במבט-על על הקיום הישראלי אותו אנחנו מסקרים, ולדווח משם בריחוק אלגנטי מבלי להזדקק לגילוי נאות • למעשה, זה עובד בדיוק להפך • פרויקט מיוחד
למרבה הצער, אמצעי התקשורת בישראל אינם נוהגים בדומה לעיתונים בארה"ב ובמדינות נוספות, שם ממנים "נציבי תלונות הציבור" הבוחנים תלונות מצד צרכי התקשורת ואף מפרסמים את ממצאיהם, הכוללים גם הודאה בכשלים • פרויקט מיוחד
חוסר האמון בגופי התקשורת קשור בחשש מפני זיוף מסיבי של החדשות בשנת הבחירות, אבל בממדים גדולים הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים • מסייעת לכך גם היעלמות העיתונות המקומית מחלקים גדולים של אמריקה • 1,800 עיתונים מקומיים נסגרו מאז 2004 - והיד עוד נטויה
ביום שבו דונלד טראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב, כתבתי שהתקשורת לא תלמד דבר מכישלונותיה, ושמשבר האמון מצד הציבור רק יחריף • לצערי הרב, אני לא חוזר בי במאום • פרויקט מיוחד
מי שתורם יותר מכל לתיוג המפליל והמבזה של עיתונאי הימין הם באופן פרדוקסלי עמיתיהם העיתונאים • אחרי שמנקים מהדיון את הוויכוח בין ימין ושמאל, יוצא שדווקא עיתונאים הם אלה שמטפחים את המיתוס על עיתונאי כסוכן חברתי שמונע מאג'נדות ומאינטרסים זרים • פרויקט מיוחד
אם פעם המתקפה הייתה עלינו, על האמינות שלנו - עכשיו המתקפה היא על הדבר המיושן והאנכרוניסטי הזה ששמו האמת • העובדות הפכו לא רלוונטיות • פרויקט מיוחד
איך זה שאת האמון השברירי שלהם נותנים צרכני התקשורת הכבדים הללו דווקא לג'ונגל חצאי האמיתות, בזמן שהם מטיחים עלבונות בתקשורת הממוסדת על מקצועיותה, יושרתה ואמינותה? • פרויקט מיוחד
התקשורת הישראלית נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה, אלא שאלה אינם דברי הספד. למה בחרנו לעסוק באמון הציבור בתקשורת ומה חושבים על כך בכירי העיתונאים ואנשי התקשורת בישראל • פרויקט מיוחד
אנחנו ב"גלובס" מאמינים בציבור הישראלי • אנחנו מאמינים בלב שלם שאם נצליח לתת מענה לחטאי העיתונות ונצליח להחזיר את האמון בנו ואת הרלוונטיות שלנו, אז הציבור הישראלי יבוא • פרויקט מיוחד
סוכני הריאקציה עסוקים בלהחטיף להגמוניה הישנה. העיתונאים משיבים מלחמה ומפשיטים מעליהם את חליפת הריפורטר הקלאסי • בלי לשים לב הם נותנים לריאקציונרים לקבוע את כללי המשחק • פרויקט מיוחד
אמון הציבורבנק לאומיגלובסהמכון הישראלי לדמוקרטיהוואלהידיעות אחרונותעיתונותרדיורשתות חברתיותמשפט נתניהו