לפי התקנות, הקמעונאים בענף המזון יחויבו להקצות שטח מכירה ייעודי ומסומן למוצרי המזון שבפיקוח, במיקום מרכזי ובולט שבו יוצגו אך ורק המוצרים שבפיקוח, גם אם אזלו מהמלאי
בכמה רשתות הוצבו סטנדים של אסם ובהם מוצרי החברה בלבד, והרשות בודקת אם אסם התערבה בהקצאת שטחי המדף ואם קיבלה בלעדיות במדפי המכירה הרגילים ■ אסם: "מקפידים בעקביות על יישום החוק"
המשמעות: איסור לסדר את המוצרים, להתערב במחיר, בשטח המדף ובהיקף הרכישות ברשתות ■ ואולם, לאחרונה אישר משרד הממונה לליימן שליסל פטור זמני מהאיסורים, בכפוף למגבלות, עד סוף יוני
השוק רשם בינואר עלייה כספית של 1.5%, אף שהצריכה התכווצה ב-0.9% מבחינת כמות ■ קמעונאים: זו תוצאה של חוק המזון - הרשתות מעלות מחירים
הרשות להגנת הצרכן תוכל להטיל את הקנסות על רשתות שלא יציגו מחירים כנדרש במאגר המחירים או שיציגו מחיר לא נכון
איך תסבירו שלמרות שאפשר לבדוק באינטרנט איזה סופרמרקט מוכר הכי בזול, כלום לא השתנה?
הבטיחו שנדע בכל רגע כמה עולה כל מוצר בכל סניף של רשתות המזון, בזכות מאגר מחירים אינטרנטי שיתעדכן כל שעתיים? אז הבטיחו ■ המאגר הוא עדיין טקסט בג'יבריש שקשה לפענח ■ ומה עושים ברשות להגנת הצרכן?
חוק המזון? "טעות אחת גדולה" ■ חילוקי דעות עם ספקים? "אני לא רב עם אף אחד" ■ רמי לוי מנתח את רעידת האדמה בענף ומשגר הבטחה לקראת רכישת סניפי מגה: "בכל חנות שאני לוקח, אעסיק פי שלושה עובדים"
למאבק במחלת אי-התחרות אין פתרון של "זבנג וגמרנו"
ועדת הכלכלה: בתוך חודשיים צריכות רשתות המזון לסיים להתאים את עצמן לדרישות חוק שקיפות המחירים באינטרנט ■ עד עתה הוצגו הנתונים באופן שאינו מאפשר לבצע השוואה
בהתאם לחוק המזון, הרשתות החלו הבוקר לדווח באינטרנט על המחירים - אך רק בפורמט XML המחייב המרה ■ ברשתות מודים: "החוק חייב את הרשתות לשגר מידע לכתובת, לא להציג מידע. אז הקבצים בסינית"
רשות התחרותהסדר כובלהעלאת מחיריםמחירי המזוןמיכל כהןעיצום כספיענף המזוןקמעונאותרשתות שיווקתיאום מחירים