זכיינית הפרויקט, קבוצת כרמלטון, חתמה על הסכם עם דרך ארץ להקמה והפעלה של מערכת האגרה בכביש ■ מדובר בהסכם גדול נוסף לדרך ארץ, לאחר שלאחרונה חתמה הסכם להפעלת כביש 431 ב-300 מיליון שקל
בתחילת השבוע השלימה זכיינית הפרויקט קבוצת כרמלטון את כריית המנהרה הראשונה והמרכזית, באורך של 1,650 מטרים, בין מרכז הקניות הגרנד קניון באזור נווה שאנן לבין צומת הצ'ק פוסט בחיפה
המימון - בהתאם לחשיפת "גלובס" כבטחון לחוב, הועמדה ערבות בנקאית של 12.5 מיליון שקל וערבות של בעלי המניות של כרמלטון - שיכון ובינוי ואשטרום
ההלוואה שתעמיד הראל תהיה לתקופת ההקמה של הפרויקט, ותהווה חלופה להון העצמי של הבעלים, מה שיאפשר להם לרשום תשואה גבוהה יותר מהפרויקט. הראל תצטרף בכך לבנק דיסקונט שהעמיד מימון בסך של 850 מיליון שקל
גורמים המעורבים בפרויקט: הסינים אינם מוטרדים מההתקשרות כיוון שהחברה היתה אמורה להתחיל את עבודות הכרייה לאורך 700 מטר כבר לפני מספר חודשים
העלאת מחיריםחוצה ישראלחיפהכביש אגרהכבישיםמבקר המדינהמנהרות הכרמלמשרד האוצרמשרד התחבורהתשתיות תחבורה