משרד האוצר תכנן לקצץ שבעה מיליארד שקל בתקציבי תשתיות התחבורה, אולם בסוף קוצצו 2.5 מיליארד בלבד • בהשוואה בין הטיוטה להצעה הסופית ניתן לראות נסיגה מביטול ודחיית פרויקטים ביהודה ושומרון, כמו במקרה של כביש 60 • אילו פרויקטים בוטלו ואיזה שרדו?
כפי שראוי ונכון להטיל מס על אלכוהול וסיגריות שפוגעים בבריאות, נכון גם למסות שימוש ברכב פרטי שגורם לתאונות דרכים ולנזק משקי של 31 מיליארד שקלים מדי שנה
בתקציב המעודכן ל־2024 צפויה לעבור גם החלטת הממשלה על החלת מס נסועה על כלי רכב חשמליים - 15 אגורות לכל ק"מ • הצעד אומנם עורר חילוקי דעות באשר להשפעה הסביבתית מול המאבק בגודש, אך באוצר דווקא תומכים בו • אלו הסיבות
בנוהל חפוז שהפתיע אפילו את משרדי הממשלה, הגיש האוצר בשבוע שעבר מתווה חדש למיסוי ירוק • מי הנפגעים העיקריים, ואיך הוא ישפיע על השוק?
שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר
דחיית הבחירות מעמידה בסימן שאלה מספר פרויקטי תשתית, בין היתר מחשש בעיריות מסגירת רחובות בעת הזו • במקביל, גם האיסור על הכנסת פועלים פלסטינים תורם לעיכובים • הנזק בטווח הקצר, עפ"י גורמים המעורים בפרטים, עלול להגיע לעשרות מיליוני שקלים
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר במהלך הרצאה בטכניון כי לעמדתו הפרויקט יחל לפעול רק בעוד כעשור וחצי • גורמים בחברה: "המנכ"ל שלף מהמותן ולא הסתמך על עבודה מקצועית"
לפחות 358 בני אדם נהרגו ב־2023 בתאונות דרכים - עלייה ביחס לשנה שעברה • הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), לא הובילה אף תוכנית ממשית בתחום מאז 2005, ובינתיים מנהלים בכירים בה התפטרו • ברקע זה, מומחים בענף תוהים לגבי נחיצותה
עתירות קודמות בנושא התחבורה הציבורית בשת נדחו, אך כעת נמצאים בין העותרים גם כ-30 חיילי מילואים • טענות העותרים: "חיילים וחיילות נדרשים להגיע באמצעות כלי רכב פרטיים למשמרות בסופי השבוע, לממן מכיסם את העלויות הכרוכות בכך ולסכן את עצמם בנהיגה במצבי עייפות - ומצב זה בלתי מתקבל על הדעת"
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית
משרד התחבורה עצר את הדיונים על התוכנית שגיבש לפינוי התחנה המרכזית בת"א, שנחשבת למפגע סביבתי • הסיבה, לפי גורמים, היא לחצים המופעלים על השרה מירי רגב מצד תושבים
משרד האוצר צפוי לעצור השקעה לפיתוח התחבורה בחדרה • לפי גורמים, הסיבה היא התפרקות יחידת "המאיץ" שגיבשה את הפרויקט והייתה אמורה לנהל אותו: "אין דרג מקצועי מתפקד"
במכתב ששלח מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, למנכ"ל האוצר נכתב כי ההעלאה הצפויה בתחילת השנה למס הקנייה על רכב חשמלי, תגרום להתייקרות מחירי הרכבים החשמליים • בן זקן הוסיף כי הדבר יפגע כלכלית בישראלים, ובמיוחד בתושבי הפריפריה
נת"ע הציגה את סגירת המימון כהבעת אמון במשק הישראלי בזמן המלחמה • עם זאת, הבנקים הזרים חדלו לשתף פעולה והוחלפו בבנקים ישראלים, ומועד פתיחת הפרויקט נדחה בשנה וחצי
שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
כחודש לאחר פרוץ המלחמה גווע מערך ההיסעים שנועד לאפשר למי שגויסו למערכה להגיע הביתה בסופי שבוע • במשרד התחבורה הסבירו כי הביקוש היה נמוך, ואף סיפקו נתונים שמגבים זאת • מי שעקבו מקרוב אחרי הנושא טוענים מנגד שהמדינה לא באמת רצתה שהניסוי יצליח • המשרוקית של גלובס
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמינוי בכיריםמירי רגבמשרד האוצרנת"עתחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה