הפרישה של צבי לא נופלת כרעם ביום בהיר: במשך תקופה ארוכה הוא צידד רשמית במיזוג רשת וערוץ עשר והציג עמדה לפיה אין מקום ליותר משני שחקנים מסחריים בשוק, אך הביע אי-אמון בצורת המיזוג המתגבשת
זאת למרות החלטה להשקיע 120 מיליון שקל • כתוצאה מכך כבר השנה יקוצצו מהפקות המקור כ-15 מיליון שקל
גם רשויות מקומיות רבות הצטרפו לשובתים אך אין גל גורף של תמיכה לקראת השביתה המתוכננת ליום ג' • יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "המאבק באלימות נגד נשים הוא לא רק מאבק של נשים, זהו מאבק של כל החברה הישראלית"
משרד הפרסום ראובני-פרידן נרתם אקטיבית לטובת המאבק: יערוך משמרות מחאה, ובנוסף נשים שיבחרו לשבות באותו יום יקבלו תשלום על יום עבודה • גם קבוצת התקשורת unik שבבעלות ניסים דואק הודיעה כי היא תומכת במחאה ותאפשר לעובדות המוחות נגד אלימות לשבות ללא פגיעה בשכרן
מנכ"ל קשת אבי ניר בישר לעובדי הערוץ על השלמת ההסכם לרכישת חלקה של רשת בחברת החדשות • הודה לעובדי חברת החדשות: "רואים איך אתם מחויבים להיות גוף החדשות הטוב בישראל"
טופולסקי, שליחו של לן בלווטניק, היה הדמות הבולטת בניהול תהליך המיזוג מצד ערוץ עשר • מחליף את אביב גלעדי שצפוי להתמקד בפעילות בחו"ל
MeToo# פסח על ענף הפרסום, ולא בגלל שכולם התנהגו כראוי • האם הנשים שבתקופתן הטרדה מינית הייתה כמעט עניין של נורמה יפסיקו לשתוק? • מגזין פירמה משרדי פרסום
שני משרדי פרסום בלטו השנה במיוחד, לפחות מבחינת זכירות ואהדה, תודות לשני קמפיינים שעשו הרבה מאוד רעש: מקאן ת"א עם הקמפיינים ל-yes ואדלר-חומסקי עם בזק בינלאומי • מגזין פירמה משרדי פרסום
אפשר לנצח את בנימין נתניהו, יאיר נתניהו עושה פרובוקציות כדי לקבל חשיפה, ואת מה שעשתה עינת קליש-רותם בחיפה עדיין קשה להבין • היועצים הפוליטיים איל ארד ומשה גאון מנתחים את המתרחש במערכת הפוליטית שנמצאת בעיצומה של שנת בחירות ואת השינויים בעולם הפרסום הפוליטי • מגזין פירמה משרדי פרסום
כשקמפיין MeToo# עלה לתודעה וסחף את העולם, היה מי שחשב שענף הפרסום יישר קו ויפנים שהשיח הציבורי השתנה • זה לא קרה, וגם השנה משרדי הפרסום יצרו קמפיינים פרובוקטיביים כמו של קסטרו, הודיס ו-Veet שעוררו סערה ציבורית • מגזין פירמה משרדי פרסום
קשת תשלם לרשת עבור חלקה בחברת החדשות 100 מיליון שקל באופן מיידי ו-20 מיליון שקל נוספים בשתי פעימות שיתפרסו על פני שנתיים
למרות שתאגיד השידור הציבורי "כאן" אמור היה לקלוט 40 משרות שיאוישו על"י עובדי החינוכית, נקלטו עד עתה רק 15 עובדים, מתוכם שלושה בהיקף של חצי משרה בלבד • נזכיר כי תמורת קליטתם של העובדים הקצתה המדינה לתאגיד תקציב של 12 מיליון שקל
גיאוקרטוגרפיה: עם זאת, שיעור האהדה לפרסומת נמוך בכ-13% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 29.5% • הפרסומת החדשה לבנק הבינלאומי בכיכובו של אסי כהן היא המושקעת ביותר השבוע עם היקף של 1.2 מיליון שקל
הדור החדש של מנהלי משרדי הפרסום מתמודד עם ירושה לא פשוטה: הרווחים צנחו, הנשים נעלמו משכבת הניהול, והטאלנטים מוקסמים מחברות ההייטק - ולא מהענף שנראה שתור הזהב שלו כבר מאחוריו • בן מוסקל, יובל וינגסט, אדם פולצ'ק, און גולדשטיין וסער נעים אופטימיים למרות הכול: "הענף יחזור לימי הזוהר שלו" • מגזין פירמה משרדי פרסום
האירוויזיון צפוי להתקיים בחודש מאי הקרוב, אבל עד למועד זה עדיין לא יצא מכרז להפקתו • ל"גלובס" נודע כי מועצת תאגיד השידור הביעה דאגה מהמצב • לפי ההערכות, כ-30 מיליון שקל יושקעו באירועים במהלך תקופת התחרות
החרמת תחרות קקטוס הזהב השנה חיסלה את האפשרות היחידה שנותרה למדוד את תעשיית הפרסום • קדמה לכך הדרישה של איגוד חברות הפרסום שיפעת בקרת פרסום תפסיק לפרסם את הדירוגים שלה • כך הפך ענף כל-כך חשוב לכזה שפועל מתחת לרדאר • מגזין פירמה משרדי פרסום
יורם אלטמןמינוי בכיריםרשת 13