תאגיד השידור עדיין לא קלט 40 עובדים מהחינוכית

למרות שתאגיד השידור הציבורי "כאן" אמור היה לקלוט 40 משרות שיאוישו על"י עובדי החינוכית, נקלטו עד עתה רק 15 עובדים, מתוכם שלושה בהיקף של חצי משרה בלבד • נזכיר כי תמורת קליטתם של העובדים הקצתה המדינה לתאגיד תקציב של 12 מיליון שקל

מנכ"ל תאגיד השידור "כאן", אלדד קובלנץ / צילום: דן חיימוביץ
מנכ"ל תאגיד השידור "כאן", אלדד קובלנץ / צילום: דן חיימוביץ

ההבטחות לעובדי הטלוויזיה החינוכית לשעבר רחוקות מלהתממש: ל"גלובס" נודע כי למרות שתאגיד השידור הציבורי "כאן" אמור היה לקלוט 40 משרות שיאוישו על-ידי עובדי החינוכית, נקלטו עד עתה רק 15 עובדים, מתוכם שלושה במשרות בהיקף של חצי משרה בלבד. נזכיר כי תמורת קליטתם של העובדים הקצתה המדינה לתאגיד תקציב של 12 מיליון שקל.

לפני ימים ספורים הוציאה מנכ"לית החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, מכתב למנכ"ל "כאן", אלדד קובלנץ, בו היא מבקשת ממנו לדעת כיצד בכוונת התאגיד לפעול על-מנת לקלוט את יתר העובדים מעובדי החינוכית.

במכתב שהגיע לידי "גלובס" כותבת שמחון כי "בהתאם לקבוע בחוק השידור הציבורי הישראלי, על המנהל הכללי של תאגיד השידור הישראלי להציע לעובדים של הטלוויזיה החינוכית משרות בתאגיד בהיקף של 40 משרות מלאות, ואין תחולה של חובת המכרז לגבי משרות אלה".

לטענת שמחון, "נכון להיום (26.10) נקלטו רק 9 עובדים מעובדי החינוכית לעבודה בתאגיד, זאת על אף שהתאגיד תוקצב ב-12 מיליון שקל לשם קליטת עובדים אלה".

נזכיר כי הטלוויזיה החינוכית נסגרה ב-15 לאוגוסט אחרי למעלה מ-50 שנות פעילות. בעת הסגירה עמדה מצבת כוח-האדם של החינוכית על 180 עובדים.

עוד טרם ירידתה של החינוכית מהאוויר הביעו העובדים דאגה ממהירות ואופן הגיוס שמנהל התאגיד השידור כדי לקלוט את מספר העובדים שחויבו בו. אך בתאגיד הבהירו כי מאחר שההחלטה המחייבת אותם לקלוט עובדים התרחשה בסמוך לסגירת החינוכית, התהליך אורך זמן. 

גם כעת מגלגלים בתאגיד את האשמה לגיוס המועט אל עובדי החינוכית. במכתב התשובה של מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, למנכ"לית החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, הוא טוען כי "התאגיד פעל פועל ויפעל לקלוט לשורותיו עובדי החינוכית, אלא שלצורך המהלך הזה דרושים שניים-  התאגיד שיציע והעובדים שיקבלו".

מתאגיד השידור "כאן" נמסר היום (ה') בתגובה: "התאגיד פרסם עשרות משרות לעובדי החינוכית ובתנאי סף נמוכים בהרבה מהמקובל, וזאת במטרה לקלוט במהירות עובדים. רוב עובדי החינוכית בחרו שלא לגשת למכרזים או שהסירו מועמדות במהלך התהליך. לא ניתן להכריח עובדים לגשת למכרזים, ומוטב שהנהלת החינוכית תתרכז בסיוע בנושא זה, כמו גם בהעברת חומרי הארכיון ל'כאן חינוכית', לצורך המשך פעילות תקינה של 'כאן חינוכית'. נזכיר כי עד לרגע זה , 3.5 חודשים מאז נסגרה החינוכית, לא הועבר הארכיון ל'כאן', וזאת בניגוד לחוק ותוך פגיעה בציבור הצופים". 

הליך קליטה משפיל

שלא לייחוס מאשימים בחינוכית את התאגיד בהליך קליטה פוגע ומשפיל: "הייתה התעלמות מוחלטת לאורך כל הדרך מניסיון מקצועי של הניגשים", מספר שלא לייחוס עובד לשעבר בחינוכית. "המראיינים - שהכירו אישית את רוב הניגשים - לא היססו לתשאל ולראיין אותם לתפקידים פחותים מהתפקידים אותם מילאו במשך השנים בחינוכית".

לדבריו, "זה כמובן לא מפתיע ולא שונה מהתהליך של עובדי רשות השידור, אלא שזה חמור יותר, היות שאת עובדי החינוכית (ובפרט אלה שנקלטו) הנהלת התאגיד מכירה אישית".