תעבורה אחזקות בשליטת משפחת ליבנת קיבלה את זיכיון השיווק של כלי הרכב החשמליים של Geely בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה • זוהי הכניסה הראשונה של המותג לאיחוד האירופאי לאחר שמכר בישראל מעל 5,000 כלי רכב
סוחרים ולקוחות פרטיים מוכרים מכוניות במחיר גבוה ממחירוני היבואנים, הלקוחות ממהרים לרכוש כלי רכב חדשים למרות עליית המחירים, וגובה המימון שהם לוקחים רק גדל • סימנים אלו מוכיחים: שוק הרכב נמצא בבועה, שעשויה להתפוצץ בשל מיתון או ירידה בביקוש לרכבי בנזין
המחירים של הדגמים הקוריאנים ללקוחות שיזמינו החל ממחר לא ישתנו ואילו דגמי יונדאי שמיוצרים באירופה יתייקרו מחר ב-2.75% בממוצע
למרות יעדי האקלים שהציבה המדינה, האוצר שואף להכפיל את מס הקנייה על מכוניות חשמליות ל־20% • אם לא די בכך, חומרי הגלם והאנרגיה ממשיכים להתייקר • התוצאה: מכוניות חשמליות עלולות להפוך לפריבילגיה של השכבות העשירות בלבד
BYD ATTO 3 החשמלית קולעת למטרה במה שחשוב לישראלים: מרווח פנים, אבזור ומחיר סביר • היא לא חפה מפגמים, אך צפויה למכור כל יחידה שתגיע לארץ
טויוטה, מלכת הרכבים ההיברידיים, תפסה את עיניהם של מספר ארגוני סביבה בשל היסוסה להפוך את ההיצע שלה לחשמלי לחלוטין • היעד של טויוטה עומד על 3.5 מיליון כלי רכב חשמליים עד 2030, שיהיו יותר משליש מהמכירות הנוכחיות שלה - בעוד שיצרניות רכב מתחרות מבטיחות להגיע ל-100%
בעוד שמשבר האנרגיה מכה בענף הרכב העולמי כולו, השוק הישראלי נותר אדיש והמכירות נותרו גבוהות יחסית • השפעת המשבר על מחירי חומרי הייצור, עלויות הטעינה של כלי הרכב החשמליים ומחיר הדלק בהשוואה לשנה הקודמת כבר מורגשת, וצפויה להתגבר ברבעונים הבאים
חדירת כלי הרכב מסין לישראל שוברת שיאים מתחילת השנה, בין היתר לאור הביקוש הגובר למכוניות חשמליות • ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים להסכם סחר חופשי, הערכות בענף גורסות שעד סוף השנה ימכרו בין 22־25 אלף מכוניות מסין בישראל - עלייה של 170% ביחס ל־2021
כצעד ראשון בדרך ליצוא למערב, היצרנית הסינית הוציאה משלוח של כלי רכב חשמליים עירוניים לישראל לאחר שקיבלו תקינה אירופית • וגם: חברת השבבים הישראלית שמשתפת פעולה עם GEELY
מבחינה חיצונית, הקרוס־אובר החשמלי של מרצדס פחות מושך את העין • אך הוא מציע שבעה מקומות ישיבה, מערכת הנעה מרשימה ותא נוסעים מפנק
מאז השקת הרפורמה להגברת התחרות בשוק הרכב, מספר מחזיקי רישיון יבוא מקביל זינק מארבעה ל־35 כיום • אלא שהכבדת נטל המס על הרוכשים, התנגדות היצרנים ליבוא מקביל והשיבושים הגלובליים - בלמו את הורדת המחירים המתוכננת
בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: בתקופת הקורונה חלה קפיצה משמעותית במלאי הרכבים בארה"ב • אך היציאה מהסגרים, לצד המשבר בשרשראות האספקה, שיבשו את הייצור והמלאי הולך ונגמר
היעד הישראלי לכאורה שאפתני אף יותר מהתוכנית שהציגה קליפורניה למעבר מלא לרכבים חשמליים עד 2035 • אך נכון להיום אין השקעה מספקת בתשתיות, התקצוב של המהלך לוקה בחסר, ויעדי הביניים אינם ריאליים
עולם הפוך בשוק הרכב הישראלי: הירידה בהכנסות עקב קשיי שרשרת האספקה הופכת לרווחיות אסטרונומית בחברות הליסינג - שמחזיקות מלאים של מכוניות משנות הדגם האחרונות • מכירת מכוניות יד שנייה הניבה לאלדן רווח הון של 64 מיליון שקל במחצית השנה
בארצות הברית ובאירופה הכריזו על תקנות רכב חדשות • שלא במוצהר, אלה מיועדות לחסום את דרכם של היצרנים הסיניים לדומיננטיות עולמית בשוק הרכב החשמלי • השינויים עשויים להסיט מלאי לישראל אך גם לשבש תוכניות ליבואני הסיניות ולייקר דגמים עממיים
הרווח של יבואנית הרכב זינק ב-54% במחצית הראשונה של השנה, ובמקביל מספר כלי הרכב שנמכרו נחתך בחצי • למרות השיבושים באספקת מכוניות חדשות שפגעה בהכנסות: הצמא האדיר של הציבור לרכב חדש ומשומש לצד ההתמקדות בליסינג הקפיצו את רווחי יבואנית הרכב של משפחת קרסו
השבוע בענף הרכביבוא רכבכלי רכבמבחן דרכיםמכונית חשמליתמס קנייהמסיםרכברכב חדשרכב סיני