עופר ברייר

שותף מייסד בקבוצת ברייר

* ההרצאה הראשונה שלי: במוטורולה. עם חום גבוה מהתרגשות, בלבול וחוסר רגישות לתחושות הקהל. ההרצאה הייתה ארוכה מדי ומייגעת ולוותה בתחושת החמצה ובתחושת שרלטנות. תחושות שליוו אותי בכל השנה הראשונה.

* טיפ מקצועי: לערב סיפורים בהרצאה. לבדוק היטב אם לקהל יש עניין אמיתי או שהוא יוצא ידי חובה בהגיעו להרצאה. ללמוד קודם על המוזמנים שלך.

* כך אני יודע אם ההרצאה הצליחה: התלהבות בקהל, וויכוח עם בודדים בקהל (מת עליהם, הם לומדים מצוינים), תור של אנשים המבקשים לדעת עוד, הזמנות נוספות מחברים של אנשים בקהל.

" שיווק עצמי: להתחיל הרצאות בחוגי בית, יש שם אינטימיות ובדרך-כלל ניתן להישאר אחר-כך ולייצר דיאלוג מפרה ואינטימי. כדי לחדור לחברות הייתי מציע למרצה המתחיל להכין DVD עם קטעים מהרצאות, כמכשיר שיסייע למזמיני הרצאות בעתיד.

* כך אני עושה את הסינון: לא מסנן קהלים.

* הפדיחה שלעולם לא אשכח: כישלונות קרו יותר מפעם, בעיקר בתחילת הדרך. גם בהרצאות הכי מדהימות אני מוצא תמיד כשלים ולומד מהם (כל ההרצאות מוקלטות על ידי לשמיעה חוזרת וללמידה). אני זוכר הרצאה על חומר חדש, שהגעתי אליה מסודר עם שקפים. אבל ההרצאה שהייתה על נתונים יצאה יבשה ומנעה ממני ספונטניות, אלתור, יצירתית והקשבה. חלק מקהל דיבר, חלק יצא וחלק הגיב אחר-כך באגרסיביות - מצב קשה לאדם שעומד מול קהל ומחפש הכרה.

גיל: 51

מצב משפחתי: נשוי 2

מבוקש: "על כשרון, קשרים וכישורים"

תדירות: 4-12 בחודש

תעריף: בארץ 1,500-3,000 דולר מע"מ, בחו"ל 10,000-4,000 דולר הוצאות

לקוחות בולטים: סלקום, בנק הפועלים, קרליין-פריגו ורשת אגאדיר