* ההרצאה הראשונה שלי: לפני כעשור הזמינו אותי להרצות באוניברסיטה הפתוחה, בכנס שעסק בקבלת החלטות בתנאי עמימות. לא הבנתי מה רוצים ממני. התייעצתי עם יאיר גרבוז (שגם הופיע בכנס), שאמר לי "דבר על מה שבא לך. אם הקהל לא יבין כלום, זו בעיה שלו. המרצה תמיד יודע על מה הוא מדבר". לקחתי תכנים מסדנאות הקואצ'ינג שלי ובניתי שם הרצאה שהפכה למופע המלווה במצגת ובסרטים.
* טיפ מקצועי: מרצה מנוסה צריך ללמוד לא לשמוע כל דבר. לא להיתקע שעה על כל מגיב בקהל. אפשר לומר לו תודה ולעבור לעניין אחר. הומור עצמי אגב הוא תנאי הכרחי להתעסק בזירה הזו. אין דבר יותר עצוב מאדם חסר הומור שמנסה להצחיק.
* כך אני יודע אם ההרצאה הצליחה: מה הופך הרצאה לסיפור הצלחה? אם תוך חמש דקות מהפתיחה 20 אחוז מהקהל משתתף בשיחה. מדד נוסף, אם 10 אחוז מהמאזינים בקהל נכנסים לאחר ההרצאה לאתר שלי, או לחילופין שולחים אי-מייל ומבקשים את המצגת.
* שיווק עצמי: אם אתה אנונימי תתחיל כשחקן חימום, תתחבר למרצה תותח או לסוכנות מרצים. אני כשלעצמי מעולם לא שיווקתי את הרצאותיי. האסטרטגיה שלי היא מ"פה לאוזן", כאשר מנהלי הדרכה, משאבי-אנוש, מכירות ושיווק מפנים אליי עמיתים בשרשרת. עם זאת, באחרונה התחלתי לדוור ניוזלטר שיווקי.
* כך אני עושה את הסינון: לא מרצה בחוגי בית, בקיבוצים, ובבתי ספר.
* הפדיחה שלעולם לא אשכח: אין בלקסיקון שלי מושג כמו קהל "אכזרי" או "קשה". ההרצאה עוסקת בחיים עצמם, ואין אדם שזה לא נוגע לו. אני מערב את הקהל בשיחה. אני מתכונן להרצאה כמו שהתכוננתי למשחק כשהייתי שחקן ומאמן כדורסל. אם יש תקלות (במקרן, במערכת קול או במצגת), אני מתחבר לתקלה והופך אותה לבדיחה. אתמול, למשל, הופעתי בכנס של פז - שני המחשבים שהבאתי והמקרן קרסו. השתמשתי בתקלה כחלק אינטגרלי של ההרצאה הדנה בסוגיה: איך פועלים מעבר לנסיבות כשמשהו משתבש. כל ההרצאה בנויה על שאלות פתוחות.
גיל: 58
מצב משפחתי: גרוש 3
הרצאה הכי מובקשת: "משחק ניהול-ניהול משחק"
תדירות הרצאה: 8-10 בחודש
תעריף: 7,500 שקל מע"מ. בנוסף, מקצה מספר הרצאות בשנה לצה"ל ולמשרד הביטחון במחיר סמלי, ונותן פעילויות בחינם לנזקקים ולאזורי פיתוח
לקוחות בולטים: בנקים: פועלים, לאומי, דיסקונט; היי-טק: אמדוקס, מוטורולה, קומברס, NDS, אינטל, בינת, מיקרוסופט; ביטוח: מגדל, הפניקס, מנורה, הראל; תעשייה: תנובה, קוקה קולה, ישקר, מטבחי רגבה; תקשורת: בזק, סלקום, פלאפון, בזק בינלאומי, מירס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.