החשש לצרכנים לכאורה והנפנוף בהם לא מציאותי בשוק הסלולר • השוק יגיע, אם יגיע, לשיווי-משקל אחר עם פחות מתחרים, בלי שמשרד התקשורת, משרד האוצר או רשות התחרות ינסו להתערב כדי "לתקן" אותו • פרשנות
אגף הכלכלה של משרד התקשורת נמצא במשבר חמור. אם משרד התקשורת רוצה לפתור את בעיות השוק שיצר בדרך של ענישת הצרכנים - כנראה שמישהו שם לא מבין את תפקידו • פרשנות
בחודשים האחרונים ירדו מניות הסלולר בעשרות אחוזים, ובשבוע שעבר חלה קריסה נוספת בעקבות הורדת דירוג ותחזית שלילית לענף • בעקבות הכרזת משרד התקשורת על הקמת צוות לחילוץ השוק מהמשבר והחשש כי את המחיר ישלמו הצרכנים, בכיר במשרד מצהיר: "שינויים צרכניים לא ישנו את המצב"
צוות כזה הוקם לפני מספר חודשים, אך אז העדיף המשרד לא להגדירו כצוות ייעודי • כעת, בעקבות האירועים האחרונים בשוק - הורדת דירוג שלוותה בירידות חדות בשערי המניות של פרטנר וסלקום - הוחלט לבחון דרכים להקלה על החברות
חברת הדירוג מעלות הודיעה השבוע על הורדת הדירוג של סלקום וטלטלה עוד יותר את חברות הסלולר הגדולות שמתקשות להישאר עם הראש מעל המים • למי יש אינטרס לשמור על רמת מחירים נמוכה גם במחיר הפסד, מה מונע מחברות להתמזג, והאם אנו בדרך לגל פיטורים נוסף בענף? • ניתוח גלובס
שוק התקשורת במשבר עמוק, וקשה לגלות אופטימיות: ההכנסות ממשיכות להישחק, הרגולציה ממשיכה להכביד, ותפקיד שר התקשורת הפך לכלי משחק פוליטי שלא נותר אלא לקוות כי לא יגרום נזק • מנטפליקס עד פלאפון - אלה המותגים המובילים בענף בישראל ב-2019
המכרז שפרסם השבוע משרד התקשורת מסמן שינוי כיוון במדיניות כלפי חברות הסלולר המדשדשות, החל מוויתור על אגרות ועד ליצירת ודאות לטווח הרחוק • בשוק תוהים האם זה מה שיעודד השקעה בתשתיות ומה החורים שעדיין נותרו • חמש הערות על מכרז דור העתיד של ענף הסלולר
בעקבות הפריצה השיגו התוקפים גישה לפרטי שיחות וסמסים וכן לפרטי המיקום של מאות מיליוני משתמשים • בפועל היכולת נוצלה על מנת לעקוב אחר 20 בעלי תפקידים בכירים בממשלות במדינות שונות • חברות ישראליות לא נפגעו • מנכ"ל סייבריזן: "התוקף בחר ספציפית להוציא מידע על משתמשים מסוימים"
הרפורמות שהוביל משרד התקשורת גרמו לחברות הסלולר הוותיקות להשקיע בפרויקטים מורכבים ויקרים, שלא ברור כיצד יכסו את עצמם • הדוחות הכספיים האחרונים חושפים שוב כי החברות מתקשות להישאר עם הראש מעל המים, אבל הדירקטוריונים בינתיים לא עוצרים את הדהירה לתהום
הנפגעים: חברות ומפעילים שמפיצים הודעות SMS בכמויות גדולות ויצטרכו לשלם להוט מובייל עבור כניסת ההודעות לרשת שלה
בהתאם למגמה בשוק, המשיכה חברת הסלולר מקבוצת בזק להישחק בהכנסות ברבעון הראשון של 2019, שירדו ביותר מ-6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018 • הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-2 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של 794 מיליון שקל, לעומת 814 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-826 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • לצד צמיחה בהכנסות משירותים נייחים וטלוויזיה, הכנסות פרטנר משירותי סלולר המשיכו להישחק • המניה מגיבה לדוחות בירידה של 1%
ההכנסות ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-928 מיליון שקל - קיטון של 0.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2018 • המנכ"ל ניר שטרן: "עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות המגזר"
מחירה החודשי של חבילת סלולר, 30–40 שקל, לא יאפשר לחברות בתחום לשרוד לאורך זמן • לאחר שסלקום ופרטנר הובילו לפני כחצי שנה מהלך להעלאת מחירים ונבלמו, המפעילות הגדולות החלו לגבות תשלום עבור שירותים נלווים • האם התא הקולי יהיה גלגל ההצלה של שוק הסלולר? • בדיקת "גלובס"
הצוותים שעסקו בהכנת המכרז מנסים לגבש מודל שבו המחירים יהיו נמוכים ככל הניתן וזאת במטרה לסייע לחברות הסלולריות • המפעילים יקבלו הזדמנות להתנסות במכרז לפני שייצא לפועל בשל מורכבותו
שוק הסלולר דרוך לקראת פרסום מכרז התדרים לדור ה-5 שמגובש בימים אלה במשרד התקשורת • אבל גם המכרז הזה לא צפוי להביא לשיפור מצב תשתיות הסלולר המיושנות • השינוי יגיע רק כשיחול שיפור מהותי במצבן הכלכלי של החברות לצד הפחתת נטל הרגולציה
wecomאבי גבאידוחות כספייםדור 5 בסלולרמשרד התקשורתסלולרסלקוםפלאפוןפרטנררשת סלולרית