בעקבות החוק חלק מהחברות שגבו עשרות אחוזים ריבית על עסקאות בתשלומים, הפחיתו את הריבית ל-15% • חלק מהחברות טוענות fh החוק לא חל על מכירת ציוד קצה
המבצע של הוט מובייל בשיתוף סאני, חבילת סלולר ב-14.9 שקל לחודש, מטלטל את השוק, והשאלה היא מי תמצמץ ראשונה - הוט או חברה אחרת • מה רוצה להשיג בעל השליטה פטריק דרהי, למה הסיכוי שהרגולטורים יתערבו הוא קלוש, ומה מרוויחה סאני מהמהלך? • 7 הערות על הענף השברירי
פרטנר גבתה מלקוחה שביקשה להתנייד לחברה אחרת 1,800 שקל עבור רמקול שהוענק לה "במתנה" כמה שנים קודם לכן • לטענת הלקוחה, הסכום שגבתה פרטנר עבור אותה "מתנה" גבוה משמעותית ממחירו לצרכן, שלפי הערכת שמאי מסתכם ב-400 שקל
בסיכום המחצית הראשונה של השנה, הכנסותיה של חברת התקשורת ירדו ב-0.6% בלבד, בעוד ההפסד שלה העמיק בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד • מניית סלקום ירדה ב-16% מתחילת אוגוסט והשלימה צניחה של 62% מתחילת 2019
החשש לצרכנים לכאורה והנפנוף בהם לא מציאותי בשוק הסלולר • השוק יגיע, אם יגיע, לשיווי-משקל אחר עם פחות מתחרים, בלי שמשרד התקשורת, משרד האוצר או רשות התחרות ינסו להתערב כדי "לתקן" אותו • פרשנות
אגף הכלכלה של משרד התקשורת נמצא במשבר חמור. אם משרד התקשורת רוצה לפתור את בעיות השוק שיצר בדרך של ענישת הצרכנים - כנראה שמישהו שם לא מבין את תפקידו • פרשנות
בחודשים האחרונים ירדו מניות הסלולר בעשרות אחוזים, ובשבוע שעבר חלה קריסה נוספת בעקבות הורדת דירוג ותחזית שלילית לענף • בעקבות הכרזת משרד התקשורת על הקמת צוות לחילוץ השוק מהמשבר והחשש כי את המחיר ישלמו הצרכנים, בכיר במשרד מצהיר: "שינויים צרכניים לא ישנו את המצב"
צוות כזה הוקם לפני מספר חודשים, אך אז העדיף המשרד לא להגדירו כצוות ייעודי • כעת, בעקבות האירועים האחרונים בשוק - הורדת דירוג שלוותה בירידות חדות בשערי המניות של פרטנר וסלקום - הוחלט לבחון דרכים להקלה על החברות
חברת הדירוג מעלות הודיעה השבוע על הורדת הדירוג של סלקום וטלטלה עוד יותר את חברות הסלולר הגדולות שמתקשות להישאר עם הראש מעל המים • למי יש אינטרס לשמור על רמת מחירים נמוכה גם במחיר הפסד, מה מונע מחברות להתמזג, והאם אנו בדרך לגל פיטורים נוסף בענף? • ניתוח גלובס
שוק התקשורת במשבר עמוק, וקשה לגלות אופטימיות: ההכנסות ממשיכות להישחק, הרגולציה ממשיכה להכביד, ותפקיד שר התקשורת הפך לכלי משחק פוליטי שלא נותר אלא לקוות כי לא יגרום נזק • מנטפליקס עד פלאפון - אלה המותגים המובילים בענף בישראל ב-2019
המכרז שפרסם השבוע משרד התקשורת מסמן שינוי כיוון במדיניות כלפי חברות הסלולר המדשדשות, החל מוויתור על אגרות ועד ליצירת ודאות לטווח הרחוק • בשוק תוהים האם זה מה שיעודד השקעה בתשתיות ומה החורים שעדיין נותרו • חמש הערות על מכרז דור העתיד של ענף הסלולר
בעקבות הפריצה השיגו התוקפים גישה לפרטי שיחות וסמסים וכן לפרטי המיקום של מאות מיליוני משתמשים • בפועל היכולת נוצלה על מנת לעקוב אחר 20 בעלי תפקידים בכירים בממשלות במדינות שונות • חברות ישראליות לא נפגעו • מנכ"ל סייבריזן: "התוקף בחר ספציפית להוציא מידע על משתמשים מסוימים"
הרפורמות שהוביל משרד התקשורת גרמו לחברות הסלולר הוותיקות להשקיע בפרויקטים מורכבים ויקרים, שלא ברור כיצד יכסו את עצמם • הדוחות הכספיים האחרונים חושפים שוב כי החברות מתקשות להישאר עם הראש מעל המים, אבל הדירקטוריונים בינתיים לא עוצרים את הדהירה לתהום
הנפגעים: חברות ומפעילים שמפיצים הודעות SMS בכמויות גדולות ויצטרכו לשלם להוט מובייל עבור כניסת ההודעות לרשת שלה
בהתאם למגמה בשוק, המשיכה חברת הסלולר מקבוצת בזק להישחק בהכנסות ברבעון הראשון של 2019, שירדו ביותר מ-6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018 • הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-2 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של 794 מיליון שקל, לעומת 814 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-826 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • לצד צמיחה בהכנסות משירותים נייחים וטלוויזיה, הכנסות פרטנר משירותי סלולר המשיכו להישחק • המניה מגיבה לדוחות בירידה של 1%
wecomדוחות כספייםדור 5 בסלולרחברות תקשורתמשרד התקשורתסלולרסלקוםפלאפוןפרטנררשת סלולרית